25-01-2010 - 27-01-2010 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu 25-01-2010 - 27-01-2010 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu

25-01-2010 - 27-01-2010

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

28 Januari 2010 | Suriname, Paramaribo

Zo mensen. Dit is alweer het laatste verslag dat ik in Suriname zal plaatsen. Morgen vertrek ik richting Nederland. Om negen uur ’s ochtends land ik op Schiphol. Maandag zal ik nog een verslag online zetten met het verhaal van mijn laatste dag in Suriname en mijn eerste dagen weer terug in Nederland. Alvast allemaal hartelijk bedankt voor al jullie reacties, kaartjes enz. voor en tijdens mijn stageperiode. Ik vond het erg fijn om al die leuke reacties te lezen en het heeft mij ook zeker goed gedaan. Bedankt!

Maandag 25 januari 2010

Zo, de laatste werkweek is aangebroken. Nu maar hopen dat hij een beetje snel voorbij gaat. Aan de planning van de week zal het niet liggen, want ik heb een drukke week voor de boeg. Alle dagen zijn wel zo’n beetje volgepland.

Vanmorgen was ik al vroeg uit de veren en om kwart voor zeven op het werk. Daar heb ik de site bijgewerkt. Verder natuurlijk ook alle andere websites weer bezocht en toen ben ik druk aan de gang gegaan met mijn stageverslag. Mijn streven was eigenlijk om het vandaag af te krijgen.

Dit is jammer genoeg niet helemaal gelukt. Wel ben ik een flink eind opgeschoten. Ik hoop het morgen af te hebben, zodat ik nog een beetje speling heb gedurende de week. Verder hebben we de foto’s van ons uitstapje naar Bergendal bekeken. Uiteraard zorgde dat voor enkele lachbuien. Een teken dat het een gezellige dag was. Onze nasi van de weddenschap hebben we niet meer gekregen. Het zal wel vergeten zijn.

Om half vier ben ik gelijk naar huis gegaan. Daar heb ik gegeten en nog even op Romario gewacht. Hij had mijn reservebatterijen voor de camera geleend om ook foto’s te kunnen maken op Bergendal. Hij heeft deze foto’s ook meegenomen en ik heb deze op mijn laptop gezet. Nu heb ik alle foto’s van gisteren.

Nadat hij weg was heb ik de taxi naar Jan en Olivia gehad. We zouden weer bij de kreek gaan zitten met uiteraard een zopie erbij. Jammer genoeg regende het af en toe, waardoor we een paar keer binnen moesten gaan schuilen. Verder was het uiteraard wel weer erg gezellig. Ik was rond kwart voor elf thuis en heb toen nog wat gelezen.

Dinsdag 26 januari 2010

Vanmorgen was ik weer vroeg op en liep ik weer rond kwart voor zeven het kantoor binnen. Daar heb ik eerst weer de standaard dingen gedaan voordat ik aan de slag ging.

Daarna heb ik weer aan mijn stageverslag gewerkt en ook heb ik samen met Indra een nieuwe ISO kwaliteitstip opgehangen. Tegen het einde van de dag kon ik pas bij mevrouw Bonela terecht met wat vragen voor mijn verslag. Ik heb haar alvast meegegeven wat ik af had. Dan kan zij dit vanavond bekijken en dit morgen met mij bespreken. Ze heeft het de laatste tijd namelijk erg druk en is weinig meer op kantoor.

Om half vier ben ik naar de FM-groep gelopen om daar mijn bestelde parfum op te halen. Dit is mijn laatste Surinaamse bestelling. Daarna heb ik een stukje gelopen en Ulrich gebeld. Hij heeft mij thuis afgezet en daarna heb ik nog even met Nederland gebeld. Om kwart over vijf haalde Gerard mij op om te gaan trainen.

De opkomst op de training was behoorlijk. Het zou de laatste training zijn die ik meespeelde. Donderdag ga ik nog wel kijken, maar train zelf niet meer mee. We hebben eerst een loopoefening gedaan waarbij we in totaal zeshonderd meter moesten hardlopen.
Daarna hebben we partijtje gedaan. De trainer vroeg nog of ik morgen een wedstrijd mee wilde spelen. We zouden dan met de heren van DIVA tegen een ander mannenteam spelen, maar ik heb gezegd dat ik niet mee doe. Morgenavond zou ik naar Jan gaan en dat vind ik eigenlijk veel gezelliger. Nu kan het nog even en donderdag ben ik alweer op het voetbalveld.

Na het trainen ben ik naar huis gegaan en heb ik gedoucht. Daarna stond de saoto-soep al klaar. Gerda had een klein beetje gemaakt omdat ik dat graag nog een keer wilde eten hier. Hij smaakte erg goed. Daarna ben ik naar bed gegaan en heb ik gelezen. Om half tien belde Romario me. Ik had de oplader van zijn laptop mee naar huis genomen, want hij had deze vrijdag op het werk laten liggen. Hij heeft hem opgehaald en daarna heb ik nog even gelezen en ben ik gaan slapen.

Woensdag 27 januari 2010

Vanmorgen heb ik toch wel het toppunt bereikt. Om half zeven was ik al op het werk. Ik was thuis al vroeg klaar en ook kon ik gelijk met een bus mee. Het was rustig onderweg. Uiteraard vond ik het niet erg, want ik heb nog even op internet gezeten.

Daarna ben ik weer verder gegaan met mijn stageverslag, want dit is nog steeds niet af. Het begint nu wel kort dag te worden. Ik heb de punten die ik met mevrouw Bonela besproken had uitgewerkt. Nu is het dus op de opmaak na klaar. Ik heb alleen jammer genoeg geen mogelijkheid meer gehad om met mevrouw Bonela te spreken. Nu moet dit dus op het laatste moment nog en daar baal ik toch wel van. Helemaal omdat ze had gezegd dat we dit vanmiddag zouden bespreken. Door al die meetings komt er niks meer van zo.

Op het werk kreeg ik ook telefoon van Jan. Of ik niet rond zes uur al kon komen, want hij wilde Surinaamse kroketjes maken. Ik wilde weten hoe dat moest en dan kon ik meteen meekijken. Ze zouden het sowieso ook nog opschrijven, maar dan heb ik het al een keertje gezien.

Verder heb ik vandaag een cd gekregen met allemaal reggae nummers die hier hits zijn. Die wilde ik graag één hebben, want je hoort hier vaak muziek in de bus en dat klinkt soms best goed. Nu heb ik dus een cd van Indra gekregen waar veel van die nummers opstaan. Dan kan ik deze in Nederland ook nog luisteren als ik aan het vernikkelen van de kou ben.

Ook heb ik nog een stukje van Ajax – NEC gezien. Daar hebben Brayn en ik een hele constructie voor bedacht. We zaten op msn en hij heeft toen zijn webcam op de televisie gericht. Zo kon ik toch nog een half uurtje meekijken met de wedstrijd, al haperde het beeld wel behoorlijk.

Om half vier ben ik met de bus naar huis gegaan. Daar heb ik met Britt en mama gebeld en daarna ben ik met de was begonnen. Ik had bedacht dat het wel lekker zou zijn als ik de trainingskleren nog even zou wassen, want die stinken behoorlijk. En als je dan toch bezig bent kun je de rest net zo goed meewassen.

Om kwart over zes was Ulrich er om mij naar Jan te brengen. Daar heb ik onder het genot van een Mariënburg met cola gekeken hoe de kroketjes gemaakt worden. Ik ben toch wel blij dat ze het ook nog een keer opschrijven.

Het flesje rum was al snel leeg, maar er stond ook nog voldoende Borgoe. Ik zal dadelijk in Nederland toch wel af moeten kicken van al die Surinaamse rum. Nadat het klaar was, ben ik naar de supermarkt gelopen om nog wat frisdrank te gaan halen. Eerst ben ik nog even bij Louise langs geweest. Dit duurde zo lang dat toen ik terug liep van de supermarkt, David mij al kwam zoeken. Ze vonden allemaal dat ik zo lang weg bleef.

Bij terugkomst waren de kroketjes al klaar, dus kon ik gelijk proeven. Daarna hebben we ons verplaatst naar de kreek en hebben een kampvuurtje gemaakt. De kreek is toch wel één van mijn favoriete plekjes in Suriname en ik denk dat ik het toch nog wel zal missen. Ik heb al aan Jan en Olivia gevraagd of ik hem niet gewoon op kon rollen en mee kon nemen, maar dit zal helaas niet gaan.

Om kwart voor elf hebben Jan en Olivia mij naar huis gebracht. Daar heb ik het stuk van de afgelopen dagen getypt en nog even gelezen voor ik ging slapen. Nog maar twee nachtjes.

  • 28 Januari 2010 - 10:49

    Peter:

    Succes met je laatste stagedag en voor morgen een veilige reis terug!!

  • 28 Januari 2010 - 10:52

    Martin En Anja:

    Hoi Mark; het is bijna zover, terug naar Boven Leeuwen! Het is hier wel koud hoor. Maar ja, zal jou een biet zijn: het zit er op. Wij wensen je een goede terugreis en tot kiekes, groetjes van ons allemaal.

  • 28 Januari 2010 - 11:04

    De Ossjes Oafere:

    Hoi Mark,
    Het is weer mooi om te lezen hoe jij jou dagen bent door gekomen. Jij moet afkicken van de kreek bij Jan en wij moeten afkicken van al die mooie verslagen van jou. Dit zal zeker wennen zijn. Maar Mark, nog een heel goeie laatste dag op je werk. Voor morgen, een goeie reis en tot zaterdag. Voor iedereen die weet wie wij zijn in Suriname,
    de groetjes van ons.
    Succes nog.
    Liefs vanuit de Pas

  • 28 Januari 2010 - 12:44

    Fam. Lamers Oafere:

    Hoi Mark,
    Nou dat is wel vreemd je laatste verslag uit Suriname te lezen , maar voor jou natuurlijk heerlijk, HET ZIT ER BIJNA OP!!!!!! (ga je nog een keer???)
    Denk dat je berichtjes wel gaan missen maar dat kan kou niets schelen.
    Nog veel succes vandaag en een goed afscheid van al die mensen die je daar hebt leren kennen, zal best vreemd zijn, want waarschijnlijk zie je sommige nooit meer terug.
    Tot gauw, groetjes van ons en een goeie reis.

  • 28 Januari 2010 - 17:12

    Fam.Peters Boveneind:

    Wij wensen je een hele fijne en veilige reis terug naar Nederland.

  • 28 Januari 2010 - 21:23

    Gerrie:

    Ha Mark,

    Mark je zomerkleren kunnen morgen voorlopig je koffer in.En trek maar warme kleren aan want hier blijft het voorlopig nog winter.
    Familie Peelen in Suriname zal je wel gaan missen, doe in ieder geval nog de groeten van ons aan hen.Verder voor morgen een goede terugreis en tot gauw.

    groetjes Sjaak,Marlijn en Femke en Gerrie

  • 29 Januari 2010 - 08:31

    Maartje:

    Hey Mark!
    Een hele goede reis terug gewenst!!

    Liefs,
    Maartje

  • 29 Januari 2010 - 20:10

    Fam. Lamers Druten:

    Hallo Mark,

    Het zit er bijna op voor je. Volgens mij zit je nu in het vliegtuig naar nederland. Ik denk dat je dadelijk terug kijkt op een hele bijzondere stage met ups en downs. Maar deze ervaring zal je waarschijnlijk je hele leven bijblijven. Heel veel plezier weer in LOUWE en trek je winterjas maar alvast aan want het zal wel wennen zijn. Groetjes uit Druten. Doei.

  • 30 Januari 2010 - 09:03

    Judith:

    Hey Mark,
    wellicht ben je op je koffer aan het wachten.
    Wij komen vanmiddag nog even langs.
    WELKOM THUIS IN NEDERLAND!!
    Groetjes Judith Wim en Stijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mark

Actief sinds 23 Juli 2009
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 83252

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Stage Paramaribo, Suriname bij het Krasnapolsky ho

Landen bezocht: