07-10-2009 - 08-10-2009 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu 07-10-2009 - 08-10-2009 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu

07-10-2009 - 08-10-2009

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

09 Oktober 2009 | Suriname, Paramaribo

Woensdag 7 oktober 2009

Vanochtend had ik weer erg veel geluk met de bus. Ik liep de poort uit en de bus kwam er al aan. Uiteraard had ik weer het laatste plekje. Dit had wel als gevolg dat ik om drie minuten over half zeven mijn kantoor al inliep. Meteen maar de site bijgewerkt en internet gecheckt.

Ik ben ’s ochtends nog bij dhr. Van Ams langs geweest om wat zaken m.b.t. ISO te bespreken en om elf uur had ik een afspraak met dhr. Ramdhani, Managing Director van Hotel Krasnapolsky. Ik had nog wat vragen voor hem die ik moest weten voor mijn stageverslag. Ook heb ik hem gevraagd of ik na november, als het ISO gebeuren rustiger wordt, wat meer gericht op Facility Management kan doen. Dit is mogelijk. Ik moet bij een aantal afdelingen meelopen en analyseren. Dan moet ik gaan bekijken hoe er efficiënter gewerkt kan worden en dat ga ik bespreken met hem of met de Operations Manager. Dan wordt er bepaald welke dingen wel of niet gaan veranderen. Lijkt mij een leuke opdracht, maar toch ook wel lastig. Maar ik ben er om iets te leren dus we zullen zien wat het wordt.

Om twee uur was de volgende afspraak. We zouden met de werkgroep van ISO-9001:2000 bij elkaar komen. Dit waren in totaal dertien personen. Hier hebben we van alles besproken over de certificering en wat er komende tijd van de mensen wordt verwacht. Ook zijn de resultaten van de “spionage” besproken.
Na de meeting was het al tijd om te stoppen.

Toen ik thuis kwam heb ik met Britt en Ralph gebeld en gegeten. Toen ben ik weer met Gerard naar Gerda geweest om daar voor de honden te zorgen. Ook zat er nog post in de bus voor Peter en Maaike, dus hebben we die gebracht. Peter kwam net terug van het vliegveld, want Maaike is voor twee maanden naar Nederland. Hierna zijn we naar de moeder van Malty gegaan. Malty is bestuurslid van DIVA en Gerard en ik waren benieuwd hoe het ging op het toernooi op Curaçao. Hier hadden ze nog geen uitslagen gehoord.

Op de terugweg zijn we naar Jan en Olivia gegaan. Daar ben ik in het donker nog gaan kijken bij de kreek en heb van vijf kaaimannen de ogen gezien. Het wordt nu echt tijd dat ik ze echt zie.
Na thuiskomst ben ik nog even naar de supermarkt geweest en daarna heb ik met Gerard een blik Parbo bier gedronken.

Donderdag 8 oktober

Vanmorgen was het, zoals gewoonlijk, weer veel te vroeg toen de wekker ging. Maar toch maar eruit gegaan en onder de koude douche gestaan. Het lijkt wel of hij met de dag kouder wordt.
Ik stond al bijtijds langs de straat te wachten op de bus. Na een paar minuten kwam de bus en dus was ik weer erg vroeg op mijn werk. Hier heb ik eerst de brief naar Britt gestuurd. Hierna heb ik eerst weer een beetje op internet gekeken en toen heb ik mijn stageverslag afgemaakt.
Deze heb ik aan mevrouw Bonela gegeven om even door te lezen voordat ik hem in kleur uitprint.
Zij had ook de enquête nagekeken en die was helemaal goed. Deze heb ik dus maar vast vijftig keer uitgeprint.
Toen heb ik even iets anders gedaan en daarna ben ik alvast wat enquêtes af gaan nemen. Eerst hebben we een paar medewerkers naar het kantoor laten komen en daarna ben ik nog naar een restaurant gegaan en heb er daar nog een paar afgenomen. Toen was het nog maar even en heb ik mijn bureau opgeruimd. Ik had nog iets dat van dhr. Van Ams was, dus ben ik hem gaan zoeken. Uiteindelijk kwam ik hem tegen op het mooiste plekje van het hotel. Dit was namelijk het magazijn waar alle drank stond. Hier hebben we dus nog even gestaan en wat flessen bekeken. Zo stonden de Johnie Walker Gold Label en Blue Label op de schap. Toch dure flesjes. Dan is de verleiding toch wel groot om even wat te proeven, maar dit kan jammer genoeg niet.

Toen het half vier was, ben ik meteen naar huis gegaan. Daar heb ik eerst met Britt gebeld en daarna heb ik voor het eerst in Suriname Roti gegeten.
Na het eten ben ik met Gerard mee naar Gerda gegaan om de beesten te voeren. Eerst moesten we nog terug, want we waren de sleutel vergeten.
Nadat we bij Gerda klaar waren, zijn we nog even rond gaan rijden. We zijn over de Weg naar Zee naar de Atlantische Oceaan gereden. Daar heb ik wat foto’s genomen met mijn telefoon, want ik had mijn fototoestel niet bij.
Op de terugweg was ik helemaal kapot. Volgens Gerard komt dit omdat ik nog moet wennen aan de warmte. De warmte sloopt je. Ik baal er wel een beetje van, want rond zes uur ’s avonds zit ik er vaak al doorheen en toch slaap ik slecht.

Toen we weer thuis waren, ben ik gaan bellen. Geert van Elk had mij gevraagd om te kijken of ik Larry Mac Arthur kon vinden. Ik heb toen wat nummers gevonden en bij de eerste was het gelijk raak. Ik heb deze meneer gesproken en hij komt morgen bij mij op bezoek. Ik ben erg benieuwd. Misschien kom ik nog wel wat te weten over d’n Baard.
Verder ben ik vandaag weer vroeg naar bed gegaan, want de werkweek duurt deze week één dag langer.

  • 09 Oktober 2009 - 12:20

    De Ossjes Oafere:

    Hoi Mark,
    Je bent ondertussen een echte wereldreiziger aan het worden. Wat jij daar allemaal ziet en te weten komt is verrassend. Jou fotoboek wordt ook alsmaar groter. Super mooi.
    Ook wat betreft de maat van onze Gerard. Dat is echt geweldig. Het is weer leuk om te lezen. Werk ze nog.
    Tot gauw.
    Liefs uit de Pas

  • 11 Oktober 2009 - 12:32

    Mam:

    hoi Mark
    Ik had al wat dingen van je gehoord via telefoon enz maar het is en blijft toch altijd weer leuk om je verslag te lezen dus ga zo door .Spreek je weer Gr mam

  • 11 Oktober 2009 - 16:57

    Fam. Lamers Oaffere:

    He Mark,
    We schamen ons diep nog nooit zo laat een reactie gegeven op jouw verslag.
    Maar ja, vrijdag gewerkt en zaterdag de stad leeg gekocht voor de kids.
    Vandaag twee verjaardagen van Richard en Stijn.
    Leuk dat je de kennis van de Baard gevonden hebt ben benieuwd hoe het is geweest als het heel erg is willen we het niet weten!
    Ga nu Elke naar bed brengen fijne werkweek en pakken er dinsdag wel eentje op jouw. Fijne werkweek.
    Groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mark

Actief sinds 23 Juli 2009
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 83287

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Stage Paramaribo, Suriname bij het Krasnapolsky ho

Landen bezocht: