16-10-2009 - 18-10-2009 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu 16-10-2009 - 18-10-2009 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu

16-10-2009 - 18-10-2009

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

19 Oktober 2009 | Suriname, Paramaribo

Vrijdag 16 oktober 2009

Vanmorgen kon ik weer snel in een bus stappen, dus om kwart voor zeven was ik weer op het werk. Op het werk heb ik niet veel bijzonders gedaan. Ik heb de site weer bijgewerkt. Dit ging lastig omdat er in heel Suriname internetproblemen waren vandaag. Verder heb ik dus niet veel op internet kunnen doen. Hoogtepunt van de werkdag was dat ik in de pauze een frikadel op heb. Ik moet zeggen dat hij erg goed smaakte. Ik had het met een collega over leguanenvlees en kaaimannen vlees en hij zei dat hij mij wel een keer zou verrassen. Ik ben benieuwd waar hij mee komt. Hij zou wel van tevoren zeggen wat het is.
Verder heb ik met Ricardo van ICT mijn laptop een beetje opgeschoond waardoor hij hopelijk iets sneller wordt. Hij kan hem ook upgraden als ik wil. Dat kost ongeveer 80 Amerikaanse Dollar. Hier moet ik dus even over nadenken.

Na het werk ben ik meteen naar huis gegaan. Toen ik thuis was heb ik Britt gebeld. Na het telefoontje ben ik gaan eten. We aten iets heel bitters en ik vond het helemaal niet lekker. Die groente had ik bij Gerda al een keer geprobeerd, maar ook toen hoefde ik hem niet. Één hap was voor mij dus al voldoende. De rest van het bord was voor de honden. Toen heb ik maar een eitje gebakken en op brood gedaan.

Verder heb ik contact met Jan opgenomen, want we zouden vanavond naar het Onafhankelijkheidsplein gaan. Hier was de opening van Divali. Dit is het lichtjesfeest van de Hindoestanen. Er was van alles te doen en hier komen verschillende optochten met fakkels uit verschillende buurten samen. Ik heb maar een paar foto’s gemaakt, want het was lastig om ze duidelijk te krijgen. Wel heb ik een behoorlijk stuk gefilmd.
Ik vond het niet echt spectaculair en Jan, Olivia en David ook niet. Toen zijn we na een tijdje naar de auto terug gegaan en over de Bosjebrug naar Commewijne gereden. Daar hebben we een warung gezocht en saoto-soep en een loempia gegeten. Deze waren erg lekker. Toen deze op waren, zijn we naar huis gegaan. Waarschijnlijk gaan we zondagochtend om zes uur vissen en morgen is het wasdag.

Zaterdag 17 oktober 2009

Vanmorgen was ik vroeg wakker, maar na een sanitaire noodstop heb ik toch nog tot kwart over acht geslapen. Toen heb ik eerst nog een tijd op bed gelezen. Daarna ben ik naar de supermarkt gegaan om kaas en frisdrank te gaan kopen. Ik blijf ten slotte een Nederlander hè.
Na mijn ontbijt te hebben gegeten heb ik de eerste helft van Arsenal – Birmingham City gekeken. In de rust ben ik begonnen met de was. Hier ben ik een hele tijd mee bezig geweest en toen ik klaar was, was de wedstrijd al een tijdje afgelopen.
Het was wel vervelend dat toen Real Madrid – Vallodolid begon. Moest ik alweer voetbal kijken. Na de wedstrijd heb ik de was binnengehaald en opgevouwen. Toen nog even de eerste helft van Valencia – Barcelona gekeken en naar Nederland gebeld. Ook Hanny en Jac nog gesproken, want die waren bij ons. Was weer gezellig en het niveau is in ieder geval niet gestegen sinds ik weg ben. Daarna heb ik nog op bed gelegen en gelezen.

’s Avonds heb ik eerst gedoucht en toen kwamen Jan en David mij halen. Ik had mijn halve fles rum meegenomen, maar ik heb toch voor de zekerheid nog maar een nieuwe bijgehaald. Na de boodschappen zijn we naar Jan gegaan. We hadden fakkels meegenomen en zijn weer achter bij de kreek gaan zitten. We hebben de fakkels aangestoken en een klein kampvuurtje gemaakt. Het was erg gezellig en de rum vloeide rijkelijk. Af en toe kregen we wat mee van het vuurwerk dat werd afgestoken omdat het Divali was. Tussendoor ben ik met David nog naar de supermarkt gelopen, want de chips, cola en het ijs waren op. Dat is dus een probleem.
Om twaalf uur heeft Gerard mij opgehaald en toen bleek dat Jan en ik samen toch bijna een fles rum op hadden. Als dat maar goed gaat morgen, want dan gaan we rond zes uur in de ochtend vissen.

Zondag 18 oktober 2009

Zoals gezegd was het vanmorgen erg vroeg. Om half zes ging mijn wekker en die heb ik toch nog maar tien minuten later gezet. Ik kon niet zeggen dat ik me erg fit voelde, maar ja er wachtten vissen op ons. Klaar om gevangen te worden. Dus maar even snel ontbeten en nog op de bank gelegen tot Jan en David er waren.
Na een tijdje gezocht te hebben, kwamen we bij de plek aan. We hebben ons geïnstalleerd en al snel ving Jan de eerste vissen. Daarna volgde David en binnen tien minuten had ook ik mijn eerste Surinaamse vis gevangen. Het bleef trouwens ook bij die ene. Het was een Crobia.
Een klein visje, maar ze schijnen niet veel groter te worden. Het viel wel een beetje tegen dat ik er maar één heb gevangen, maar wat wil je dan ook op zo’n tijdstip. Volgens Jan bijten de vissen hier ook anders dan in Nederland, dus daar hou ik het ook maar op dan. Uiteindelijk heeft David er drie gevangen en Jan acht. Toen we al een tijd geen beet meer hadden gezien, zijn we om tien uur gestopt en hebben de spullen gepakt. Ook hebben we nog snel een broodje kaas gegeten.

Toen ik thuis kwam heb ik gedoucht en ben nog lekker mijn bed in gekropen. Ik heb ook nog even geslapen. Voor de rest heb ik vandaag niet veel gedaan. Een beetje gelambald en gelezen. Ook waren er natuurlijk weer veel voetbalwedstrijden op de televisie.
Morgen begint werkweek negen alweer. Ik moet morgen nog wel mijn overhemden strijken, want daar had ik vandaag geen zin in. Ik heb nog wel één gestreken overhemd voor morgen dus dat komt wel goed.

  • 19 Oktober 2009 - 10:08

    De Ossjes Oafere:

    Hoi Mark,
    Je hebt wel een gezellig weekend achter de rug zo te lezen. Wat het vissen betreft, dat moet je toch beter kunnen met zo'n vader als voorbeeld!!!!
    En, hoe ziet zo'n Cobria eruit? Het klinkt zo eng. Hopelijk gaat deze week je weer goed af. Hier gaat alles z'n gangetje vanavond komen ze de deur afhangen tussen de oude en de "nieuwe keuken", wordt schitterend mooi! Als je straks terug bent weet je niet meer waar je komt, ha, ha.
    Groetjes van ons en tot gauw.

  • 19 Oktober 2009 - 10:09

    De Ossjes Oafere:

    Ha die Mark,
    Ik had de foto's nog niet gezien. Maar nu weet ik hoe zo'n vis eruit ziet.
    Groetjes

  • 19 Oktober 2009 - 10:58

    Fam. Lamers Oaffere:

    He Mark,
    toch vervelend al dat voetbal op de TV, weet je dat je ook kunt strijken bij het televisie kijken doen wij ook weleens.
    Hier ook een rustig weekend gehad, gewerkt was het ook erg rustig.
    Lambert en Annie zijn terug Hamburg hebben het superleuk gehad. Jammer dat je zo weinig gevangen hebt, laten we het er maar op houden dat het aan de vissen ligt en niet aan de visser.
    Ga nu de kinderen naar school brengen die hebben feestweek omdat de scho9ol 25 jaar bestaat dan ga ik nog een late dienst draaien en dan twee dagen vrij.
    Fijne werkweek en we lezen het wel weer.
    Liefs van ons.


  • 19 Oktober 2009 - 10:58

    Gijs:

    Cool die vis.

  • 19 Oktober 2009 - 12:49

    Lianne:

    Hee Mark!

    Wat ziet die vis er eng en smerig uit :| Wel jammer dat je dr maar 1 hebt gevangen. Maargoed het houd je bezig he ;)
    Afgelopen weekend zijn Erik en ik wezen kijken bij het huis van Peter. Ziet er erg mooi uit! Verder was het erg gezellig met Gerda, Loes en Roos. Zaterdagavond zijn we gaan stappen in Harders Plaza, in Harderwijk. Is weer eens wat anders! Was iedereen erg goed bevallen, t is daar best leuk!

    Groetjes,
    Lianne

  • 19 Oktober 2009 - 15:57

    Peter:

    Hey Mark,
    De weekenden worden met al die rum steeds gezelliger!!
    Je zier er nog wel steeds als kamper uit, met die kort geschoren haren. Mischien kun je bij WKE gaan voetballen ;)

  • 19 Oktober 2009 - 18:13

    TATA:

    Ha die Mark.
    Zoals gewoonlijk weer met veel belangstelling jouw site gelezen.
    Wat mij dit keer opvalt is dat je je heb laten wijsmaken dat Surinaamse vissen anders bijten dan Nederlandse.Ik hoop dat het een tijdelijke blackout is door slaapgebrek dat je daar intrapt.Of had je hem per ongeluk in z,n kont gehaakt.Neem van mij aan dat alle vissen ter wereld gewoon met hun bek eten.Als wij er over 2 1/2 week zijn zal ik jou wel een opfriscursus geven.
    We spreken elkaar.
    Vaders

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mark

Actief sinds 23 Juli 2009
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 83281

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Stage Paramaribo, Suriname bij het Krasnapolsky ho

Landen bezocht: