21-10-2009 - 22-10-2009 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu 21-10-2009 - 22-10-2009 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu

21-10-2009 - 22-10-2009

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

23 Oktober 2009 | Suriname, Paramaribo

Woensdag 21 oktober 2009

De nacht was weer erg kort vannacht, dus ging de wekker voor mij weer veel te vroeg. Toch maar gelijk er uit gegaan, want anders zou ik me misschien verslapen. Na een koude douche ging het al weer wat beter en kon ik gaan. Ik kon weer meteen met de bus mee en was dus weer om half zeven op kantoor. Op het werk heb ik eerst even op internet rond gekeken en verder met Indra de ronde gelopen om te kijken of alles goed is. Ik merk wel dat het effect heeft, want er zijn steeds minder dingen die verkeerd zijn. Ook zijn we langs de afdelingshoofden geweest om te kijken of hun procedures gewijzigd moeten worden.
Er waren een paar procedures die veranderd moesten worden, dus hebben wij dat gelijk gedaan.
Bij de kantoren is een groot bord waar alles op kan dat met ISO te maken heeft. Hier worden regelmatig kwaliteitstips op gezet en ook de foto’s die wij maken komen er per drie of vier op te hangen. Deze hangen wij een paar dagen op en dan vervangen we ze weer. Het leukste is om de zinnetjes er bij te verzinnen. Vandaag hadden we op één foto schoenen die onder de kluisjes stonden. Dit mag niet en dan komt er als zin bij: Ga een stap verder, zet ze in de lockers. Ik vond hem toch behoorlijk creatief van mezelf.

Verder heb ik vandaag de wedstrijdschema’s van het CTSS toernooi uitgedeeld aan de sporters van Krasnapolsky die mee doen. Ik ben benieuwd hoe ze gaan presteren. Ze gaan toch voor een hogere plaats dan de vijfde van vorig jaar. Ik zal vast wel een paar keer gaan kijken.
Ook heb ik alvast een beetje rond gekeken op de site van de HAN om naar minoren te zoeken. Er zat er wel één bij die mij erg leuk lijkt. Dat is Evenementenmanagement. Als ik terug in Nederland ben ga ik daar toch maar vast informatie van opvragen.

Na het werk ben ik naar huis gegaan en heb lekkere spaghetti gegeten. Op mijn kamer lag post uit Nederland. Mijn voetbalblaadje zat er in en ook twee kaarten. Ééntje was van papa en mama en één van Erik, Liska, Lianne en Peter. Erg leuk weer en ik krijg onderhand een verzameling kaartjes. Ook heb ik nog met Nederland gebeld en voetbal gekeken. Hier zonden ze twee Champions League wedstrijden achter elkaar uit. Eerst Real Madrid – AC Milan en daarna Chelsea – Atletico Madrid. Van de tweede wedstrijd heb ik alleen de eerste helft gezien. Toen heb ik nog wat in mijn voetbalblaadje gelezen.

Donderdag 22 oktober 2009

Om vijf voor half zeven liep ik het kantoor al in. De bus was mij weer goed gezind vandaag. Dus maar weer een beetje op internet gezeten. Verder hebben Indra en ik vandaag weer wat procedures aangepast en hebben we weer onze ronde gelopen. Tijdens deze ronde viel ons op dat er nog steeds schoenen onder de daarvoor bestemde kluisjes worden gezet en dit mag niet. Daarom hebben we maar gelijk een memo gemaakt en de schoenen weg laten halen door security.
Dan kan de eigenaar ze daar ophalen met een waarschuwing. We moeten streng zijn, want dat zijn de mensen van de ISO straks ook. Toch merken we steeds meer effect. De foto’s op de borden helpen echt om bepaalde dingen te versnellen. Zo hadden we een foto opgehangen van de ruimte waar de pomp van het zwembad staat. Deze lekte en als tekst hadden we er bij gezet, tegenwoordig ook al een binnenbad? Vandaag kwam de manager van de TD dat ze een nieuwe pomp aan mochten schaffen en dat het al verholpen was. Morgen gaan we dan ook maar een nieuwe foto maken en dan een voor en na foto op het bord hangen. Verder heb ik vandaag nog wat kleine dingetjes gedaan. Morgen is de laatste dag van de week. Ik kan wel zeggen dat ik toe ben aan het weekend, want ben toch wel moe van het weinig slapen.

Toen ik thuis kwam heb ik even met Britt gebeld en toen begon de wedstrijd van Ajax al. Deze keer heb ik hem wel vanaf de eerste minuut kunnen zien gelukkig. Ze waren keurig op tijd en na het eerste kwartier in het Engels, kregen we daarna nog Nederlands commentaar ook nog. Daarna ben ik naar de super gegaan om nog wat drinken te halen en verder heb ik nog in het voetbalblaadje gelezen.

  • 23 Oktober 2009 - 11:22

    Fam. Lamers Oaffere:

    Hoi Mark,
    Ben een keer de eerste die reageert.
    Kids blijven op school eten ivm de afsluiting van de lustrumweek. Een leuke maar drukke week.
    Fijn dat mensen de dingen omtrent het ISO gebeuren oppakken en er iets mee doen en natuurlijk blijven doen als het straks achter de rug is.
    Leuk idee van die foto's dat is het voor werknemers ook visueel en niet alleen maar theoretische flauwekul. Volgens ik lees vind je het ook erg leuk om te doen.
    Heerlijk dat het weekend voor de deur staat en hier ook herfstvakantie.
    Nu ga ik m'n tas pakken om te werken dan heb ik vanavond om half twaalf ook weekend.
    Succes met de vrijdag en een fijn weekend, groetjes van ons 5-en.

  • 23 Oktober 2009 - 16:00

    Peter:

    Moe van het weinige slapen of van het harde werken?? Dus ted voor weekend :)

  • 23 Oktober 2009 - 16:59

    Mam:

    Hoi Mark
    Ben ook lekker 1 dag vrij morgen Zondag nog een dienst van 13.45-21.00 uur en dan nog 3 slp diensten volgende week van 16.00 tot 12.00 uur de volgende dag(zondag 1 nov. is dan mijn laatste dag)En dan ben ik lekker de hele maand nov vrij.Vind ook wel dat we dan onderhand wel vacantie verdiend hebben
    Gaan dadelijk nog even bij Peter kijken naar de meubels ben benieuwd hoe het allemaal staatZal best wel mooi zijn.Daarna bellen we weer oke?xxx mam

  • 23 Oktober 2009 - 16:59

    Sjaak Zuidhoek:

    Hoi Mark

    Kun je jouw vader ook niet beloven dat hij een ISO keurmerk kan verdienen als hij zijn schoenen en kleding wat vaker opruimt! Zou voor Johan een goede stimulans zijn en het maakt jouw moeder blij.
    Laat ook maar, dat zal wel niet meer helpen, hij is al te zeer verpest. Dat is vechten tegen de bierkaai. Het blijft een Pietje Smeerpoets. Hij komt er bijna aan in Paramaribo dus kan je hem gelijk een beetje opvoeden, haha. Zeg maar eerst opruimen dan mag je gaan vissen. Zo jongen, het is weekend, lekker uitslapen en relaxen denk ik zo. En Ajax gisteren gewonnen dus wat wil je nog meer. Tot een volgende keer en veel gezondheid en geluk!! Doei Mark, hou je taai en groetjes van Sjaak en Helma Zuidhoek xxxx

  • 23 Oktober 2009 - 17:01

    Mam:

    Ben vergeten net om het erbij te zetten maar is dat Iso gebeuren ook niet iets wat je thuis mee kunt helpen opzetten?Ha ha ha

  • 23 Oktober 2009 - 19:56

    Marleen:

    Haa Mark

    zo te lezen heb je het nog steeds super naar je zin daar! Leuk dat je ook resultaat ziet nu van je stage. Succes nog met alles daar en veel plezier! Voordat je het weet zitten we alweer in de schoolbankjes in Nijmegen :p

    Cheers!

  • 24 Oktober 2009 - 06:07

    Jac En Hanny/ Druten:

    Hoi Mark,

    Weer even een kort berichtje uit Druten. Op de 1e plaats wil ik je gelukwensen met de overwinning van Ajax. Als ik naar de wedstrijd kijk was het nog verdiend ook nog. Eefje en Pim waren ook bij de wedstrijd aanwezig.

    Goed te lezen dat het goed met je gaat. Ook Hanny en ik vonden het erg fijn je even gesproken te hebben toen we vorige week bij je ouders op bezoek waren. Het leek allemaal zo dicht bij maar toch.... Suriname is verweg. Met de zussen van je vader Loes, Gerda en Roos hebben we nog naar mooie foto's uit Suriname gekeken, echt ontzettend mooi.

    Het is nu acht uur in de morgen en ik heb net een telefoontje van Marije gehad uit Mexico. Ze was vandaag in Acapulco en komt maandag weer naar huis. Gisteren had ze salza dansles gehad dus die vermaakt zich daar goed.

    Ik las dat je aan het kijken bent naar een minor studie. Evenementen lijkt me ook erg leuk en wie weet kun je over een beplaade tijd een groot evenement gaan organiseren in het Drutens/ Oafers bosje.

    Trouwens, helemaal vergeten, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder. We gaan vanmiddag even op de "koffie".

    Mark uit je visverslag zag ik dat je zeker dezelfde viskwaliteiten hebt dan je vader, dus fdat wordt leuk als je weer terug bent en we samen forellen gaan vangen.

    Ik moet er een eind aan gaan maken want ik ga aan m'n wekelijkse 4-daagse training beginnen samen met Harrie Kuypers.

    Mark, het gaat je goed en heel veel groetjes en leifs van ons allemaal uit Druten.

  • 24 Oktober 2009 - 09:15

    De Bovenkampjes:

    Hoi Mark
    Proficiat met de verjaardag van je moeder. Tja ik durf het bijna niet te zeggen, maar weer een reden om naar de winkel te lopen om een klein flesje rum te gaan halen en we pakken er weer een. Proost!!!!!!!!!!!!!
    Hans had het goed gedaan op de Nederlandse kampioenschappen. Hij was namelijk beste driejarige pony in haar maat.
    Jarno heeft afgelopen zaterdag jouw favoriete DSZ verslagen. Met 6 - 0.
    Ook heeft DBV tegenwoordig een eigen kledinglijn. Mike heeft een tussenrapport gehad en daarover waren wij zeer tevreden. Nu hebben ze allebei herfstvakantie.Dat was het voor deze keer .
    Groetjes van de Bovenkampjes

  • 24 Oktober 2009 - 22:27

    Gerrie:

    Hoi Mark,

    Het kan nog net van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je mams

    vanmiddag zijn we op de koffie geweest en ja hoor hardstikke druk...
    verder weinig nieuws te melden
    wij heben nu herfstvakantie dus wij gaan er lekker van genieten en luieren vannacht gaan we al een uurtje langer slapen (klok wordt weer verzet )
    groetjes en tot de volgende keer
    Marlijn,Sjaak,Femke,Gerrie

  • 25 Oktober 2009 - 15:49

    Mary :

    ik heb net Ajax zitten kijken ze hebben met 4-2 gewonnen van Az ben gisteren nog een biertje gedronken bij je ouders het was erg druk en gezellig het is hier regenachtig weer en koud ik zit lekker met een biertje voor de openhaard Nec tegen Psv te kijken nec staat na 5 min al met 2 nul achter .Hey Mark nog veel plezier daar groetjes uit Lauwe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mark

Actief sinds 23 Juli 2009
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 83282

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Stage Paramaribo, Suriname bij het Krasnapolsky ho

Landen bezocht: