11-01-2010 - 12-01-2010 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu 11-01-2010 - 12-01-2010 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu

11-01-2010 - 12-01-2010

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

13 Januari 2010 | Suriname, Paramaribo

Maandag 11 januari 2010

Ik was om tien over half zeven al op het werk. Tijd genoeg dus om even mijn site bij te werken en alle sites bij te lezen. In een weekend kan er veel gebeuren. Daarna heb ik even de Surinaamse krant gelezen om weer op de hoogte te zijn van het Surinaamse nieuws. Is ook belangrijk om een beetje mee te kunnen praten op het werk.

Daarna heb ik nog wat aan mijn stageverslag gewerkt en ook heb ik een gesprek met mevrouw Bonela gehad over mijn opdracht. Ik heb haar gezegd wat ik er van vond en dat ik niet echt gemotiveerd meer ben om die opdracht te maken. Ik heb voor morgen een afspraak met meneer Ramdhani en dan hoop ik weer een beetje op het juiste spoor te zitten. Het is nu allemaal een beetje vaag voor me. Ik heb met haar afgesproken dat ik woensdag of donderdag dan weer met haar ga zitten om het verder te spreken.

Verder heb ik ook mijn goede plicht voor het nieuwe jaar vervuld. Op oudjaarsdag is van een collega bij één van de franchiserestaurants haar woning afgebrand. Het enige dat zij nog had, waren haar werkkleren die ze aanhad. Ze woont nu samen met haar drie kinderen bij haar moeder. Die heeft een heel klein huisje waar ze nog niet eens met z’n allen op de grond kunnen slapen.

Een paar mensen vonden het wel een goed idee om onder het personeel van het hotel geld in te gaan zamelen. Er is een doos met een gleuf gemaakt en die is bij ons op de afdeling gezet. Er was echter niemand die er iets in deed, dus zijn Indra en ik vanmiddag met de doos langs alle afdelingen geweest. Het viel nog een beetje tegen wat er allemaal ingegooid werd, maar veel mensen hebben gezegd nog langs te komen. Het is uiteraard vrijwillig, maar alle kleine beetjes helpen.

Om half vier ben ik naar de bus gelopen en naar huis gegaan. Daar heb ik met Britt en met ons thuis gebeld. De rest van de avond heb ik niet veel meer gedaan, behalve mijn overhemden gestreken.

Dinsdag 12 januari 2010

Om vier uur was ik klaarwakker. Flink balen, want over twee uur zou de wekker pas gaan. Ik ben rustig blijven liggen en heb nog wat gedommeld. Slapen is niet meer gelukt. Om zes uur ben ik er maar uit gegaan en heb gedoucht. Toen ben ik naar de bus gelopen. Rond kwart voor zeven was ik weer op het werk.

Daar heb ik weer alle sites bekeken en heb ik nog wat gewerkt. Om half elf had ik een afspraak met meneer Ramdhani. Dit werd uiteindelijk elf uur en het gesprek was niet zo positief. Hij vond dat ik laks en passief met de opdracht omging. Hier was ik het natuurlijk helemaal niet mee eens en dat heb ik hem ook voorzichtig gezegd. Verder heb ik maar veel tot tien geteld, want ik was erg boos. Het leek nu net of het allemaal aan mij lag. Ik weet van mezelf dat het niet zo is. Ik ben nu wat minder gemotiveerd, maar dat is niet alleen aan mij te wijten. Maar goed, ik moet nu nog maar even hard gaan werken om alles af te krijgen.

Na het gesprek ben ik dus maar even met de opdracht aan de slag gegaan. Ik heb er vooral over nagedacht wat ik het beste kon doen en hoe ik de opdracht nu het beste aan kan gaan pakken. Ik zal er zo veel mogelijk aan gaan doen, maar moet ook mijn laatste stageverslag niet vergeten. En over ongeveer 2,5 week ga ik weer naar huis, dus dan moet het allemaal af zijn. Verder heb ik vandaag ook nog geïnformeerd wat het kost om een pakketje te versturen. Ik wil namelijk hangmatten van Ralph en mij en wat kleren op de post doen. Deze passen lang niet allemaal in de koffer. Het bedrag valt mij reuze mee. Alleen jammer dat ik er een halve ochtend vrij voor moet nemen. Volgens de meneer aan de telefoon is het binnen een paar dagen in Nederland. Ik ben benieuwd.

Om half vier wilde ik naar de bus gaan, maar het regende behoorlijk hard. Ik heb toen maar weer een taxi gebeld. Ik was vroeg thuis en heb eerst gegeten. We aten pasta en hij was erg lekker. Daarna heb ik met Britt en ons thuis gebeld. Ook heb ik Gerard gebeld om te vragen of hij naar het trainen gaat.

Om vijf uur heeft hij mij opgepikt. Er waren acht dames, waarvan misschien vier basisspeelsters. Erg weinig, helemaal na zo’n wedstrijd als afgelopen zondag. Ik heb zelf nog niet meegetraind door mijn blessure. Ik hoop volgende week weer te beginnen, maar doe rustig aan. Ik wil niks forceren, want ik kan niet wachten tot ik weer in Nederland kan voetballen. Zou jammer zijn als dat niet meteen kan doordat ik hier te snel weer begonnen ben.

Na de training ben ik naar huis gegaan en heb ik nog even op het balkon gezeten. Ook heb ik een manja geschild en gegeten. Daarna ben ik gaan typen, lezen en slapen.

  • 13 Januari 2010 - 11:09

    De Ossjes Oafere:

    Hoi Mark,
    Lastig hoor dat die mijnheer Ramdhani niet mee werkt. Maar je kunt niet meer doen dan je best. En de rest van de opdrachten heb je prima gedaan dus ook deze zal vast goed komen. We duimen voor je. Liefs vanuit de Pas

  • 13 Januari 2010 - 12:39

    Fam. Lamers Oafere:

    Hoi Mark,
    De pot verwijt de ketel dat hij.........., wat vervelend dat die meneer Ramdhani er zo oerdenkt, maar laat hem maar een poepie ruiken en zorg dat je je frustraties in de opdracht stopt zodat die opdracht klinkt als een klok.
    Succes
    Groetjes van ons

  • 13 Januari 2010 - 14:37

    Sjaak Zuidhoek:

    Hoi Mark
    FF een berichtje uit Druten.
    Nog ruim 2 weken (dat klinkt beter dan nog bijna 3 weken). Ben je wel weer mooi op tijd terug om eens goed uit je dak te gaan met Carnaval. Michael en de CV Bad Boys uit Puiflijk zijn ook weer volop aan het bouwen. Het ziet er weer fraai uit, alleen moet jij nog ff een goed woordje doen bij de organisatie van de Boven Leeuwense Optocht want er is dit jaar een behoorlijk zwaar selectie beleid. Hoop dat de komende dagen snel gaan voor je zodat je weer rappie rappie terug kan komen naar Boven Leeuwen. Het allerbeste de komende dagen, suc6 met de laatste loodjes en hou je taai. Groetjes uit Druten van Helma Sjaak Michael en Miriam.

  • 13 Januari 2010 - 20:01

    Nick, Erwin+Judith:

    Hoi Mark

    Kop op, laat de boosheid varen en verbaas meneer Ramdhani maar door een goede opdracht te maken.

    groetjes Nick, Erwin en Judith

  • 13 Januari 2010 - 23:53

    Brayn:

    hee kerel, spreek ik je vanmiddag nog en natuurlijk was het weer ff leuk met je te ouwe hoeren maar hoor is 's avonds op de training dat het over is tussen jou en britt. wat kut voor je zeg.
    dus ik snel na de training alle verslagen gelezen en uit de laatste 3 verslagen bleek er niets uit. maar ik had britt al een sms gestuurd die het bevestigde. vind het erg klote voor jullie allebei.soms is het leven gewoon wat minder leuk, maar het voordeel daarvan is vaak dat je er sterker van word. nou peelen ventje ik spreek je vast vanmiddag wel weer.
    toch tijd zat nu he ahahaha.
    en leuk je verslagen te hebben gelezen hoor. goed van je dat je toch nog zo positief blijft. moet je blijven volhouden kerel. het komt wel goed met je.
    nou tot straks dan maar. hahahah. mzzl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mark

Actief sinds 23 Juli 2009
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 83191

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Stage Paramaribo, Suriname bij het Krasnapolsky ho

Landen bezocht: