05-10-2009 - 06-10-2009 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu 05-10-2009 - 06-10-2009 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu

05-10-2009 - 06-10-2009

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

07 Oktober 2009 | Suriname, Paramaribo

Maandag 5 oktober 2009

Vanmorgen ben ik om kwart voor zes opgestaan, want ik moest even kijken hoe het met de bus was. Ik heb vannacht niet al te best geslapen, maar dat went. Gerda en Loes hadden het erover dat ik een keer naar iemand moest gaan. Daar kunnen ze met acupunctuur slaapproblemen tegen gaan. Misschien toch het overwegen waard als het nog lang zo door gaat.

Maar goed. Ik heb eerst eten gemaakt en toen gebaad (gedoucht). Toen ben ik gegaan om op de bus te wachten. Het is wel ideaal, want hij komt hier voor het huis langs gereden. Na een paar minuten wachten kwam er één en er was nog één plaatsje over. Had ik even geluk. Ik was binnen tien minuten in de stad en na nog vijf minuten lopen zat ik om tien over half zeven al in mijn kantoor. Morgen toch maar iets later gaan.
Op het werk eerst mijn site bijgewerkt en mijn mail doorgelezen. Het blijft leuk om alle reacties te lezen. Ga zo door zou ik zeggen!

De rest van de dag heb ik van alles gedaan. Ik moet nog even kijken wanneer ik mijn visum nou ga verlengen. Ik denk dat ik dat donderdag even doe. Het wordt wel tijd, anders sta ik binnen twee weken al weer op Schiphol en dat is toch niet de bedoeling.

Na het werk ben ik weer met de bus naar huis gegaan. Het was behoorlijk heet, maar ik moet zeggen dat ik er toch aardig aan gewend ben geraakt. Het valt me nog reuze mee, zolang je maar rustig aan doet. En dat is juist het enige probleem van mij, maar ik wordt er steeds beter in. Ik heb bij de supermarkt hier tegenover nog wat inkopen gedaan. Waaronder een fles rum. Is toch leuk, een fles rum van 0,7 liter voor € 4,50. Ik had voor € 11,- een pot gel, douchegel, chips, sultana’s, twee flessen frisdrank en een fles rum. Dat is nog eens leuk boodschappen doen. Daar kan de Aldi nog niet eens tegenop.

Na thuiskomst heb ik gegeten en een stuk van Aston Villa – Manchester City gekeken. Toen ben ik met Gerard mee gegaan. Gerard moest de olie en alles in zijn auto na laten kijken en bijvullen en ik ben toen naar de kapper tegenover het tankstation gegaan. Het werd onderhand wel eens tijd. Ik zei dat ik hetzelfde model wilde, maar dat er alleen een stuk vanaf moest. Toen kwam de tondeuse tevoorschijn. Ze gebruiken hier maar heel af en toe de schaar en voor de rest de tondeuse. Ook heeft hij nog een scheermes gebruikt. Toen alle stof en haren opgewaaid waren, was het toch behoorlijk kort, vooral aan de zijkanten maar dat groeit wel aan. Ik kan ook niet zeggen dat het lelijk is dus ik vind het wel best zo. Voor degene die het resultaat willen bekijken heb ik wat foto’s gemaakt. Na het knippen/scheren heeft de kapper mijn haren ook weer in model gebracht. Dit alles kostte wel 10 SRD! Best leuk om hier te leven met Nederlands geld.

Daarna heeft Gerard mij even afgezet bij Jan, Olivia en David, want hij moest nog ergens langs. Ik heb even met Jan zitten praten en we zijn gaan kijken of we kaaimannen zagen in de kreek achter zijn huis. Deze waren er jammer genoeg niet, maar als we maar vaak genoeg gaan kijken, zal ik er vast een keer één zien. Ik heb ook gelijk voor Gijs gevraagd of er gieren zijn en ja die zijn er hier heel veel. Misschien kan ik er nog wel een keer een foto van maken als ik ze tegenkom.

Toen Gerard mij weer heeft opgehaald, zijn we eerst naar huis gegaan om eten voor de honden van Gerda te halen. Daarna zijn we ze gaan voeren en heb ik gelijk de ventilator van mijn kamer meegenomen. Ik had het afgelopen nacht namelijk toch wel warm.
Bij thuiskomst moest uiteraard even geproefd worden of de rum wel goed was en heb ik nog even tv gekeken. Daarna gedoucht en nu lig ik op bed.

Oh ja, voor degene die het willen weten, kaartjes kunnen gewoon naar Bennies park gestuurd worden.

Dinsdag 6 oktober 2009

Vanmorgen had ik wat minder geluk met de bus. De eerste twee die voorbij kwamen waren vol, maar gelukkig was er in de derde bus nog één plekje vrij. Tien minuten later was ik weer in de stad en nog een paar minuten later liep ik toch nog voor zeven uur het gebouw binnen.

Ik heb vanmorgen de enquête helemaal uitgewerkt. Mevrouw Bonela heeft hem meegenomen om na te kijken. Om half één ben ik mee naar een meeting gegaan met alle Human Resource Managers van Kersten Holding. Zij hadden overleg over het CTSS toernooi. Omdat ik mij hier ook een beetje mee bezig houdt, mocht ik mee. Uiteindelijk leverde het voor mijn gevoel weinig op, maar het belangrijkste was dat er nog spelers voor verschillende sporten gezocht moesten worden. Ik had een lijstje met mensen van Hotel Krasnapolsky die vorig jaar ook mee hadden gedaan. Ik heb deze maar eens opgezocht vanmiddag en degene die vandaag aanwezig waren, wilden weer meedoen. Verder ook nog twee nieuwe mensen gevonden. Morgen ga ik de rest maar eens opzoeken en overhalen om mee te doen.

Vanavond had Piet lekkere spaghetti gemaakt. Het was erg lekker. Na het eten zijn Gerard en ik naar Jan en Olivia gegaan om wat orchideeën op te halen en naar een collega van Gerard te brengen. Toen dit gebeurd was zijn we naar Gerda gegaan om de honden te voeren. Toen zijn we langs het huisje gereden dat we hebben gehuurd voor als papa en mama er zijn en toen doorgereden naar Olivia en hebben daar gezeten en nog wat gedronken.
Daarna heb ik niet veel meer gedaan. Ik heb nog even met Britt gebeld en ben vroeg naar bed gegaan om nog wat te typen en een spelletje te doen.

  • 07 Oktober 2009 - 10:11

    De Ossjes Oafere:

    Hoi Mark,
    ow ow ow wat zijn je haren kort!!!!! Nou ja met dat warme weer daar is het misschien ook wel lekker, en het groeit vanzelf weer aan hé? Kun je een beetje wennen om helemaal voor jezelf te zorgen? Op het werk loopt het allemaal wel volgens mij. En wat die kaaimannen betreft, kom er maar niet te dicht bij wanneer ze ziet? Die dingen zijn volgens mij verschrikkelijk snel ( van horen zeggen!!)
    Succes met alles en tot gauw
    Liefs vanuit de Pas

  • 07 Oktober 2009 - 10:17

    Sjaak Zuidhoek:

    Hoi Mark
    Ja, eindelijk heb ik ff tijd en denk ik aan jou in Suriname, niet dat ik dat niet eerder heb gedaan maar kom er maar niet toe jou wat te schrijven.
    Voordat ik het vergeet, je ziet er snel en soepel uit met dat korte koppie, staat prima toch!
    Het weer begint hier nou minder te worden en ik weet niet hoe het bij jullie is maar als het nog steeds lekker is laat het mij dan ff weten, kom ik met Hannie en Johan mee in de koffer.
    Gaat het verder goed jongen, een hele ervaring zo in dat verre Suriname en zo zonder de Hollandse chickies!
    En dan ook nog zonder Broertje en zusje of valt dat wel mee?
    Wij vinden het ontzettend leuk al jouw avonturen te volgen en ik hoop dat je nog een kei leuke tijd hebt daar en zal je zeker blijven volgen.
    Mark, kei veel groeten van ons uit Druten en het ga je uitstekend, hou doe en tot een volgende keer.
    Helma en Sjaak Zuidhoek

  • 07 Oktober 2009 - 11:45

    Fam. Lamers Oaffere:

    Hoi Mark,
    Wow dat is wel kort voor jou doen, maar inderdaad wel lekker met dat warme weer daar.
    Hier een regenachtige woensdagmiddag maar koud is het zeker niet.
    Gijs komt net binnen is ook naar de kapper geweest ben benieuwd of die het ook zo kort heeft, nee het is bij Gijs iets langer gebleven, hij vindt jou foto's van je kapsel wel kaal.
    Nou ga ff kijken of ik ze kan vermaken, eerst Elke even naar een vriendinnetje brengen.
    Fijn dat het met het werk allemaal loopt.
    Dikke kus van ons.


  • 07 Oktober 2009 - 12:53

    Liska:

    Hey Mark!
    Ff tussen de lessen door jouw veslag gelezen en dan maar weer een keer reageren!
    Is het misschien een id om 6 weken voordat je terugkomt naar de kapper te gaan en dan hier maar weer door anita te laten knippen?:P Staat niet verkeerd maar denk dat mensen wel op zullen kijken je met zo'n kort haar te zien voor die stiekem toch wel ijdele mark;)
    En ben je die spelletjes van patience enz op je computer nog niet zat? of heeft david iets nieuws voor je?
    Volgend weekend komen loes en gerda en roos een weekendje naar ons dus zal dan alle verhalen die je (misschien bewust) niet opschrijft wel horen;)
    Nou, ik ga maar snel naar mijn massageles!!!;)

    Liefs je liefste zusje;)

  • 07 Oktober 2009 - 16:49

    De Bovenkampjes:

    Hoi drankorgel
    Staat je goed je nieuwe kapsel en ben je voortaan aan de rum geslagen? Is het een soort bacardi of is het donkere rum? Nou ja, wat kan jou het schelen, als ie maar lekker is. Ga nu gauw de jongens halen van het trainen want we moeten zo naar de verjaardag van Melanie dus ik zou zeggen neem er nog een voor de verjaardag van Melanie. PROOST!!!!!!!!!!!
    Groetjes Helma en de rest

  • 08 Oktober 2009 - 12:06

    Nick, Erwin+ Judith:

    Hé Mark
    Heerlijk zo'n kort koppie in die hitte daar. Hier is het echt herfst weer, maar goed dat we het lood weer goed hebben liggen want het heeft vannacht geplensd. Zou een vijver zijn geworden in het klompenhok. Ondanks het herfstweer ga ik Erwin ook maar weer eens kort wieken.
    Dat scheelt weer een kappers bezoek. Dus tijd en geld.
    Moet er nog steeds aan wennen dat je over Gerda schrijft. Denk telkens aan tante Gerda haha.
    groetjes uit het druilige Nijmegen en tot de volgende keer.

    groetjes ons 3e

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mark

Actief sinds 23 Juli 2009
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 83285

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Stage Paramaribo, Suriname bij het Krasnapolsky ho

Landen bezocht: