23-10-2009 - 25-10-2009 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu 23-10-2009 - 25-10-2009 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu

23-10-2009 - 25-10-2009

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

26 Oktober 2009 | Suriname, Paramaribo

Vrijdag 23 oktober 2009

Vanmorgen ging de wekker om kwart voor zes, maar ik vond dat ik het wel verdiende om nog even te blijven liggen. Om kwart over zes ben ik er toen maar uit gegaan en om kwart over zeven was ik op het werk. Ik was nog als tweede van de zes mensen die vandaag zouden komen, dus het viel nog mee.

Op het werk eerst weer even de site bij gewerkt en alle voetbaluitslagen gekeken. Verder ook even al het andere nieuws gecheckt en toen maar aan het werk. Het is ISO wat de klok slaat dus ik heb vandaag maar weer een rondje gelopen, maar nu met Romario, een stagiair. Hij kwam op plaatsen waar hij nog nooit is geweest.

Tussendoor hebben we nog met de hele afdeling nasi gegeten. Deze smaakte erg goed en ook heb ik wat peper er bij gedaan. Daar kan ik al steeds beter tegen, maar toch pas ik er nog mee op.

Toen werd ik gebeld dat mevrouw Hammond er was. Zij kwam nog wat mensen ronselen voor het CTSS toernooi. Uiteindelijk is het ons gelukt. Volgende week vrijdag is het toernooi al. Verder moest ik aan de overkant van de straat, bij Kersten Holding, een banner ophalen die tegen ons hotel aan gehangen moest worden. Daarna heb ik iemand van de technische dienst geregeld die dat ding ging ophangen. Toen bleek dat ik zelf ook mee moest dus stond ik daar op drie hoog op een randje van dertig centimeter. Maar het is gelukt en hij hangt mooi.

Ook hebben Indra en ik nog wat procedures aangepast. Het is de bedoeling dat we die maandag allemaal kopiëren en uitdelen, zodat we volgende week en die week erop kunnen kijken of de medewerkers de procedures kennen. Ik ben benieuwd wat daar uit komt, maar het moet goed zijn. Zestien november komen de mensen van de ISO al, dus het is kort dag.

Om half vier ben ik naar huis gegaan. Toen heb ik gegeten, televisie gekeken en gelezen. Ook maar weer een glaasje rum gepakt. Dit was de eerste van de week. Morgenavond zou ik met Romario gaan poolen, maar zijn geld is op dus gaan we volgende week. Ook krijg ik maandag mijn telefoon terug. Morgen is het wasdag en voor de rest heb ik nog geen plannen. Zondag komen Gerda en Loes alweer terug dus ga ik weer verhuizen. Gaat lekker snel zo. Ik had het vandaag met papa nog over dat ik beter uit de koffer kan gaan leven. Zondag kan ik hem in- en uitpakken. Tien dagen later komen papa en mama dus weer in- en uitpakken. Drie weken erna als ze gaan weer. Weer drie weken daarna komen Britt en Ralph en die vertrekken twee weken later weer. Dan is het nog maar vier weken en dan kom ik weer naar huis. Hoop toch wel een beetje dat sommige weken net zo snel gaan als dat ik ze typ. Kijk toch wel uit naar de bezoekjes en de leuke dingen die we dan gaan doen. Zondagavond ga ik verder nog naar DIVA kijken. Dan beginnen de finalerondes om het kampioenschap van Suriname, dus we moeten ze even aan gaan vuren (aanmoedigen)

Zaterdag 24 oktober 2009

Vandaag is mama jarig dus ’s ochtends gelijk maar even gebeld. Op dat moment kwam net de eerste visite binnen. We hebben even gepraat en toen heb ik ook papa nog even gesproken. Het valt wel op dat sinds ik weg ben, ze al twee keer met zijn allen uit eten zijn geweest. Toch maar even gezegd dat dit bij mijn thuiskomst dan ook maar moet.
Daarna heb ik ook nog even naar Britt gebeld en toen ben ik met de was begonnen.
Het kon immers maar gedaan zijn en ’s middags zou er weer veel voetbal op de televisie komen. Tussendoor ben ik ook nog even naar de super geweest om wat drinken en toastjes te halen. Is een keer iets anders dan chips, want ik ben toch wel aangekomen en dat bevalt me niks. Volgende week dus maar weer twee keer gaan trainen.

’s Middags heb ik dus voetbal gekeken en de was opgevouwen die droog was. Het meeste kon ik rechtstreeks in de koffer zetten. Morgen begint de verhuizing weer. In de middag belde Jan op om te vragen of ik al plannen had. Die had ik nog niet dus hij vroeg wat ik dacht van een borrel bij de kreek. Dat sla ik natuurlijk niet af. Na gedoucht te hebben, werd ik nog door thuis gebeld en op de hoogte gebracht van de cadeaus en het eten. Gewapend met de fles Borgoe en een pak toastjes zijn we gegaan. Onderweg zijn we nog bij een paar supermarkten gestopt om ijsklonten, cola en chips te halen.

Toen we bij Jan en Olivia waren hebben we de fakkels en het kampvuur aangestoken. Het was weer erg gezellig. Deze keer hebben we wel rustig gedaan met de rum We hebben nog geen halve fles op dus dat valt reuze mee.
Om kwart voor één was ik weer thuis en toen ben ik gaan slapen.

Zondag 25 oktober 2009

Vanmorgen ben ik opgestaan met de verwachting AZ – Ajax te kijken. Deze zou live op tv komen, maar uitgerekend die zender waar het op komt was uit de lucht. Flink balen dus. Die zender is nooit uit de lucht maar uitgerekend nu wel. Dus heb ik de hele ochtend maar een beetje gelambald.
Verder heb ik op een andere zender Liverpool – Manchester United gekeken. Tijdens de wedstrijd ging mijn telefoon. Aan het nummer te zien was het iemand uit Druten of Afferden en toen ik opnam kreeg ik Annie Lamers aan de lijn. We hebben even gezellig bijgekletst. Is ook leuk om een keer andere mensen te spreken uit Nederland.

Na de wedstrijd ben ik het stuk van gisteren maar gaan typen, want daar had ik vannacht geen zin meer in. Daarna nog een spelletje gedaan en de koffer verder ingepakt. Ook heb ik al het beddegoed en de was die ik nog had gewassen. Toen dit droog was heb ik het opgevouwen en ingepakt. Verder heb ik ook nog naar de wedstrijd Barcelona – Real Zaragoza gekeken.

We zouden eigenlijk nog naar de wedstrijd van DIVA gaan, maar dit ging niet door omdat Loes en Gerda naar huis kwamen. De Saoto-soep stond al te koken op het vuur, maar ze waren flink wat later. Hun vliegtuig had al vertraging, maar op de weg naar huis waren er ook nog twee ongelukken gebeurd. Ik had ondertussen al flink honger dus toen ze thuis kwamen hebben we gelijk aangevallen en daarna zijn we weer naar Gerda thuis gegaan. Eerst moesten we nog een keer terug, want ik was al mijn werkkleding vergeten omdat die op een andere kamer hingen.
Bij Gerda aangekomen moest ik alle spullen weer uitpakken. Het leek wel één grote volksverhuizing. Ook zat er een kaartje in de bus met een uitnodiging voor Diny’s 50e verjaardag. Bij deze meld ik mij helaas af. Ik kan er geen tijd voor vrij maken. Ik probeer er op je 51e verjaardag wel bij te zijn.

Nadat alles uitgepakt was, heb ik mij gedoucht en nog even een stuk getypt. Ik ben benieuwd hoe het morgen met de bussen gaat.

  • 26 Oktober 2009 - 10:37

    Lianne:

    Hee Mark!

    Afgelopen zaterdag is hier de wintertijd ingegaan, dus het wordt nu echt steeds donkerder en kouder. Je zult het vast niet erg vinden dat je het grootste gedeelte van de winter hier overslaat ;)
    Zaterdag ben ik met alle mentoren van de intro naar movie park geweest. Met halloween. En dat was echt heel eng :| Bebloede en afgeslachtte mensen die in het donker helemaal naar je toe komen lopen is toch niet helemaal mijn ding :P Nu nog een weekje doorbikkelen op stage (iedereen heeft vakantie, behalve ik dus :P ) en dan zaterdag naar Thrillogy!

    Tot je volgende berichtje ;)

    Groetjes,
    Lianne

  • 26 Oktober 2009 - 19:46

    Judith:

    Hey Mark,
    tja, lekker eten en drinken is ook wel erg belangrijk, maar als je dan maar niet zo'n buikje als mij begint te krijgen!!
    Ik loop in mijn zwangersschapsbroeken van Stijn rond, maar dat komt dan niet zozeer van het eten, laat staan drinken van Rum;

    We krijgen er een kindje bij!!

    Moe en de hele dag misselijk, verder beregelukkig en niet aan de hand haha (t drukt de stemming wel een beetje hoor, als je de hele dag t gevoel hebt een katerig/weeig gevoel te hebben) maar ach! nog zo'n 6 maanden te gaan haha. Stijn was dolgelukkig, stond te springen naast ons bed en heeft al zijn eerste knutselwerkje gemaakt voor de baby, lief wah?!

    nou, ik ga nog even iemand t goede nieuws doorbellen en dan maar weer slapen,

    groetjes Judith Wim en Stijn

  • 26 Oktober 2009 - 22:03

    Gerrie En Femke:

    Hoi Mark

    Leuk he dat de familie wordt uitgebreid.
    Ze kwamen het gisteren vertellen Stijn had een oranje t-shirt aan met de tekst Hoera ik krijg een broer of zus !! De meiden hopen op een meisje want de jongens zijn in de familie nog steeds de overhand
    Tjee Mark je moet je werk wel meer delegeren en niet van die gekke capriolen uithalen we zien je graag zonder gips in Nederland terugkomen. O ja ik moet van Femke even vermelden dat de fruitmand al een week leeg is en dat die heel lekker was....dus Mark
    Nou dit was het weer voor deze keer.

    Groetjes en vele kusjes van Femke en Gerrie



  • 26 Oktober 2009 - 22:05

    Gerrie:

    en natuurlijk ook van Sjaak en Marlijn vele groetjes

  • 27 Oktober 2009 - 14:09

    Fam. Lamers Oaffere:

    He Mark,
    Tjonge dat bij jouw de kilo's er aan vliegen vind ik eerlijk gezegd niet gek, rum, chips, toastjes en zittend werk!! Wil je van die big mamma's billen krijgen?
    Ga maar gauw extra trainen en op je eten letten anders kennen we je straks niet meer terug.
    Leuk dat jij als stagair een stagair mag rond leiden, betekent toch dat je het goed doet.
    Doe je trouwens zelf ook mee aan het toernooi of hoef je alleen maar de logistieke zaken op je te nemen.
    Hier inmiddels de tweede dag van de herfstvakantie en vandaag prima weer, ze zijn lekker buiten aan het spelen, morgen gaan ze bij Annie slapen en donderdag naar de dierentuin met tante Willy (Lamers) en Annie. Dus hoef ik me niet schuldig te voelen dat ik wat dagen moet werken in de vakantie.
    Vanmorgen een andere TV gekocht bij de Smidt want de oude was kapot, mag ook wel naar zeker 15 jaar, we hebben u zo lang de TV van superoma, dus we kunnen TV kijken alleen kan Gijs niet op de Wii ( is niet zo heel erg vinden wij).
    Dus alles z'n gangetje en vanaf deze kant geen uitbreiding in de familie, maar bij jullie wel hardstikke leuk en Judith een goeie zwangerschap en als het goed is verdwijnen die "begin kwaaltjes" wel.
    Nog een fijne werkweek en nog ff en dan is er bezoek vanuit Lauwe,en succes met al het in- en uitpakken.
    Groetjes Michel, Irene, Gijs, Janneke en Elke.

  • 28 Oktober 2009 - 10:20

    Liska...:

    Hey Mark!

    Jij bent niet de enige met het openbaar-vervoer drama! Vanmorgen terwijl ik eigenlijk niet naar school hoefde vol goede moed toch maar gegaan om wat voor de praktijktoetsen te gaan oefenen, kom ik in tiel aan en staat er geen trein! Werd nix omgeroepen dus net voordat ik het gevraagd had reed de bus richting druten weer weg....
    Was er een sein en wisselstoring met de trein richting utrecht dus zouden met de bus naar geldermalsen moeten... was mij allemaal iets te veel moeite en gedoe, want dan zou ik waarschijnlijk mijn trein weer missen in geldermalsen... Heb toen maar een stukje gelopen en lekker dikke warme sloffen gekocht voor de nu al koude winter:S Nu dus thuis maar aan de slag!

    Mama belde het leuke nieuws van Willen en Judith en Stijn door toen ik aan het klussen was bij peter maandag. Vind het erg leuk, en ben het wel een klein beetje met Femke en Marlijn eens;) haha.
    Verder zit Peter sinds gister in zijn Huis. alleen nog wat vaasjes e.d. en het is helemaal af. moet dus maar snel terugkomen om te kijken;)
    Succes nog met je werk/luieren/eten en spreek je weer!

    Liefs je liefste zusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mark

Actief sinds 23 Juli 2009
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 83279

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Stage Paramaribo, Suriname bij het Krasnapolsky ho

Landen bezocht: