12-10-2009 - 13-10-2009 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu 12-10-2009 - 13-10-2009 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu

12-10-2009 - 13-10-2009

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

14 Oktober 2009 | Suriname, Paramaribo

Maandag 12 oktober 2009

Vanmorgen was mijn geluk met de bussen op. Ik heb twintig minuten staan wachten en er kwamen alleen maar volle bussen. Toen ben ik terug naar binnen gegaan om een taxi te bellen, want mijn eigen telefoon doet het nog steeds niet goed. Bij de taxi werd de telefoon niet opgenomen, dus ben ik maar weer terug naar de straat gegaan om daar op een bus te wachten. Na ongeveer tien minuten kon ik eindelijk met een bus mee en het was al zeven uur geweest toen ik op het werk aankwam.

Daar heb ik eerst weer naar mijn mail gekeken en de site bijgewerkt. Ook heb ik mezelf weer een beetje op de hoogte gebracht van alles dat in Nederland gebeurt is.
Toen ik op het werk over mijn telefoon begon, zei Indra (collega) dat ik haar telefoon wel zo lang kan gebruiken. Zij heeft er twee en één ervan gebruikt ze zelden. Ze vertelde dat er bij de technische dienst iemand werkt die nogal handig is met telefoons repareren en dat het niet veel kost. Ik kan hem gewoon wat geven. Ik heb hem gebeld en hoop nu dat hij mijn telefoon kan maken. Ik ben wel blij dat ik in ieder geval tot die tijd een goede telefoon heb en lukt het hem niet, dan moet ik maar een nieuwe kopen.

Op de site kwamen de eerste reacties al weer binnen. Dat is erg leuk, dus ik zou zeggen ga allemaal vooral door met reacties geven!

Toen was het tijd om weer onder de koffer te gaan (undercover). Deze keer mocht iedereen het eigenlijk wel weten wat ik kwam doen. Ik moest foto’s in het bedrijf gaan maken van zaken die met ISO-9001:2000 te maken hebben. En dan alleen de dingen die verkeerd zijn. Ik ben dus overal geweest. In alle keukens, de wasserij en noem zo maar op. Ik heb toch nog een aantal foto’s kunnen maken en deze komen op een bord te hangen met zaken over ISO, zodat iedereen ze ziet.

Ook heb ik nog een gesprek met mevrouw Bonela over mijn stageverslag gehad. Ze vond het goed, ik moest nog een paar dingen aanpassen. Ook heb ik mijn tussentijdse beoordeling gehad. Ze was erg tevreden en ik was ook blij met mijn beoordeling.
Morgen ga ik het verslag twee keer uitprinten en opsturen naar school. Ik ben inmiddels ook aan mijn derde rapport begonnen. Dit is niet zo heel veel werk en moet halverwege november ingeleverd worden. Ik heb hem het liefst zo snel mogelijk af, want in november krijg ik het waarschijnlijk erg druk. Papa en mama komen dan op bezoek en ook komen ze vanuit Nederland om het hotel weer te beoordelen op de ISO eisen. Verder is er ook nog het CTSS toernooi.

Om half vier ben ik naar de bus gelopen en deze keer ging hij gelijk. Ik was al voor vier uur thuis en ben toen even naar de winkel tegenover gelopen om wat frisdrank te halen. Ook heb ik nog met papa gebeld. Hij krijgt morgen te horen of ik twee dagen eerder naar huis kan vliegen. Dit zou wel lekker zijn. Dan heb ik nog wat meer tijd om weer te wennen en ik kom dan op een zaterdagochtend aan in plaats van op maandagochtend.
Verder hebben we het ook veel over voetbal gehad. Alles bij DSZ is weer doorgenomen.

Na het eten zijn we weer naar Gerda gegaan. Hierna heb ik nog even gelezen totdat het bijna zeven uur was. Toen heb ik Britt gebeld, want in Nederland was het toen dertien oktober en dat is de verjaardag van Britt. Toen mocht ze eindelijk mijn kaart open maken.
Ik vind het toch eigenlijk wel klote dat ik er niet bij kan zijn. Op dat soort dagen mis ik het toch allemaal het meest. Maar er is nu niks aan te doen en morgen bel ik haar nog even om te kijken hoe haar verjaardag is en wat ze allemaal gekregen heeft. Wel heb ik twee rum-cola gepakt om alvast haar verjaardag te vieren. Morgen misschien nog maar een paar proeven.

Dinsdag 13 oktober 2009

Vanmorgen had ik weer geen geluk met de bussen. Ik dacht dat als ik vroeg zou zijn, ik misschien in een bus kon, dus ik stond om kwart over zes al langs de straat. Maar alle bussen reden mij voorbij. Ik heb er ongeveer tien gezien. Ruim een half uur later had ik dan eindelijk een bus waar ik nog net bij kon. Ik was dus weer te laat op het werk, maar toch nog de eerste van het kantoor. Dat viel dus weer mee. Ik kijk morgen nog even aan en anders moet ik misschien toch maar een taxi pakken de rest van de tijd dat ik hier ben. Kost wel iets meer, maar scheelt een hoop irritatie, want geduld is iets dat ik niet echt heb zoals jullie wel weten.

Op het werk aangekomen heb ik eerst mijn mailtjes weer doorgelezen. Ook heb ik al het nieuws weer bekeken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me vandaag toch wel klote heb gevoeld. Ik baalde er van, omdat Britt jarig was en ik er niet was. Ik was op dat moment toch liever in Nederland. Maar zoals ik gisteren ook al heb getypt, er is niks aan te doen en je moet toch door. Het was dus niet echt een productieve dag vandaag. Wel heb ik de meeste leveranciers gebeld die nog niks gestuurd hebben. Ik heb laten merken dat het toch wel erg lang is en dat ze toch haast moeten maken. De eerste twee reacties waren al binnen voordat ik klaar was met alle telefoontjes. Is het misschien toch ergens goed voor geweest. Voor de rest weer veel beloftes, dus ben benieuwd wat er uit komt.
Verder heb ik mijn verslagen uitgeprint en laten ondertekenen. Ik moet zeggen dat ze er netjes uit zien. Ik ben er in ieder geval tevreden over. Morgen moet ik er nog één inscannen en dan kan ik alles op de post doen en mailen naar de docenten en school.
Meer heb ik niet gedaan op het werk vandaag. Zoals ik al eerder typte was de zin ver te zoeken.

Mijn telefoon is nog niet gemaakt. Hij had nog geen tijd om er naar te kijken, maar ik heb nu zolang een andere telefoon dus is dat geen probleem. Ik heb gewoon kunnen bellen en smsen vandaag. Ik heb twee keer met Britt gebeld en moet zeggen dat het mij toch wel goed heeft gedaan. Vooral het laatste belletje. Ook is er vandaag iets aparts gebeurd bij een collega van mij. Zij werd gebeld door haar kinderen dat er een aap in het huis rondliep. Er was dus gelijk paniek want die apen maken alles kapot en kunnen ook mensen aanvallen. Zoiets maak je in Nederland toch niet mee en dit zijn toch wel dingen waar ik het voor doe.

Na het werk kon ik met Indra mee naar huis rijden, want zij moest bij ons in de buurt zijn. Dit was dus ideaal en voor vier uur was ik al thuis. Toen heb ik gegeten en met Britt gebeld.
Daarna zijn we weer naar Gerda gegaan en toen zouden we naar de training van DIVA gaan kijken. Onderweg werden we gebeld dat er nog niemand was, dus heeft Gerard mij bij Jan en Olivia afgezet. Jan moest een schilderij waar hij een lijst voor moest maken wegbrengen en daarna ben ik met hem en David naar de supermarkt geweest. Daar hebben we een klein flesje rum gehaald, want we moesten toch ook de verjaardag van Britt vieren. Dit is toch nog wel behoorlijk gelukt met drie glazen. Toen was het op. De volgende keer wil ik Mariënburg rum proberen. Hier zit 90% alcohol in dus moet erg rustig aan doen. Maar je moet alles een keer geprobeerd hebben zeggen ze wel eens. Ook heb ik met David geprobeerd om kaaimannen te vangen, maar dit is niet gelukt.

Morgen gaan we het weer proberen, want dan ga ik daar eten wat ik begreep. Gerard heeft wat te doen dus moet ik naar de oppas. Ben benieuwd of we morgen wel iets kunnen vangen. Ik neem mijn fotocamera mee dus als we iets vangen zien jullie het vrijdag wel.

  • 14 Oktober 2009 - 10:35

    Arjaan Global:

    Hoi Mark,

    Leuk je verslagen te lezen, en dat het je goed gaat.
    Hier is het erg druk dus als je terug komt kunnen we je wel weer gebruiken.
    Nog heel veel succes met de rest van je stage en blijf je verhaaltjes schrijven we lezen ze met veel aandacht.

    groetjes
    Arjaan


  • 14 Oktober 2009 - 11:10

    Mam:

    Maar goed dat de verjaardag van Britt weer voorbij is (was wel heel gezellig)maar dan kun jij je weer een beetje beter concentreren op je werk want dat is toch ook nodig.Opa en oma en Femke vonden het ook gezellig en zijn daar lang gebleven .Gerie heeft hun later mee naar huis genomen.Leuk dat er ook steeds vaker reacties komen van andere mensen zoals nu van GlobalDat doet je wel goed toch.Zijn ze je tenminste nog niet vergeten.Maar je moet niet teveel naar de rumfles grijpen anders krijgen we dadelijk nog een alcoholist terug.Hoplijk kunnen ze je telefoon ook snel weer maken maar je zit in ieder geval niet zonder We bellen vanavond weer (niet te vroeg )xxx mam

  • 14 Oktober 2009 - 12:47

    Lianne:

    Hee Mark!

    De verjaardag van Britt was inderdaad erg gezellig! :) Wel superlief wat je allemaal voor dr verjaardag hebt gedaan, was ze geloof ik wel erg blij mee! Het is echt leuk om te lezen wat je daar allemaal doet, al is het soms moeilijk om me er iets bij voor te stellen (bijvoorbeeld de apen in de woonkamer :P )

    Groetjes,
    Lianne

  • 14 Oktober 2009 - 13:23

    Maarten:

    Ey Pele! Hebben ze daaro geen Lijn 10??? Haha, is wel balen als je zo steeds moet reizen. Super fijn dat het goed gaat daar! Straks een flinke levenservaring rijker!!! Succes en de groeten!

  • 14 Oktober 2009 - 13:51

    De Bovenkampjes:

    Hoi Mark
    Nou laat die rum maar staan want anders vang je er weer geen (kaaiman)
    of juist wel? Nou dan pakken we er maar weer een. Proost!!!!!!!!!!
    groetjes Helma

  • 14 Oktober 2009 - 16:27

    Fam. LAmers Oaffere:

    Hoi Mark,
    Fijn om weer wat van je te horen.
    Je moet ze daar wel achter de vodden aan zitten geloof ik om wat voor elkaar te krijgen. Wel leuk dat je overal in het hotel komt voor de foto's, of zie ze je niet graag komen?
    Balen zeg van die bus, de taxi lijkt me ook een betere optie, dan maar iets meer geld kwijt beter dat dan iedere morgen je druk te moeten maken op zo'n vroeg tijdstip.
    Het schiet inderdaad al op dat je ouders komen, kan me voorstellen dat je er veel zin in hebt.
    Doe je wel rustig aan met zo'n fles rum van 90% is wel goedkoop dan heb je naar een paar glazen genoeg.
    Hier alles z'n gangetje, wel koud 's morgens, vanmorgen moesten sommige mensen hun autoruit krabben.
    Lambert en Annie zijn voor een paar dagen naar Hamburg,dus Gijs gaat vol overgaven de dieren verzorgen.Voor de rest weinig op de planning. Morgen naar de kapper en de buurvrouw is jarig.(dus Gerda jij weet 't nu ook weer). Gerda vertelde gisteren via jou verslagen en onze reacties dat ze goed wist wat ons bezighield. Ga nu met de rest gezellig koffie drinken want het is onze trouwdag.
    Dikke knuffel van ons

  • 14 Oktober 2009 - 18:38

    Sjaak :

    Mark,

    Ik kon er niet bij zijn op de verjaardag van Britt maar het was gezellig vertelde Femke en Marlijn.Maar gefeliciteerd met Britt.
    Zo te horen bevalt het je wel in Suriname.
    Heel knap hoe je steeds per dag de verslagen weer doet. je treft het wel met de familie in Suriname. Nou Mark proost en niet teveel(begin op je moeder te lijken)of nog eentje dan.
    Mark succes verder.

    Sjaak en de rest uit Appeltern.

  • 15 Oktober 2009 - 13:37

    Peter:

    In Boven Leeuwen Global verf, in Suriname Global verf en nu ook nog in Oaffere Global verf... het wordt steeds internationaler. Moet zeggen dat de kleur wel heel heel paars. Hopelijk is het gewoon ff wennen??!!

  • 15 Oktober 2009 - 18:17

    Judith:

    Hey Mark,

    hier in Appeltern weinig spectaculairs te melden, maar goed dat we dan jouw verslagen kunnen lezen. Voel ook helemaal met je mee met de verjaardag van Britt, heb ooit eens alleen in Canada gezeten met oud en nieuw toen Mien en Mary 25 jaar getrouwd waren, Goh, wat voelde ik me eenzaam!!(zielig vond ik mezelf gewoon en dan ook gelijk boos; ik moest me niet zo aanstellen!! haha) maar sla je er nog maar even doorheen. als t eenmaal November is, dan zal de tijd wel voorbij vliegen! Het is hier de hele week al lekker rustig; Wim naar de beurs en dus pas rond middernacht terug. Dus alle avonden helemaal voor mezelf alleen als Stijn dan slaapt. zo voor een paar dagen ook best wel eens lekker, al kan ik natuurlijk de rets niet op. Wij waren helaas de verjaardag van Britt helemaal vergeten, vind dit wel heel lullig, want we hadden het ons zo voorgenomen om daar wel naar toe te gaan... Tja, op het feest van Hent voor het laatst gezien, geloof ik, misschien dat ons lang geheugen niet zo goed meer werkte om de datum te onthouden. Nou ja, gebeurd en gister alsnog een smsje verstuurd.. Stijn maakt het prima nu hij niet meer naar de oppas hoeft en lekker elke ochtend met grote nicht Femke naar school mag lopen. Tussen de middag een boterham op school, vind ie ook helemaal stoer en dan word hij door oma of mij opgehaald, want mijn werkrooster is aangepast omdat Stijn t niet trok Ook begint hij zijn eerste vriendinnetjes te vragen voor de woensdagmiddag om te spelen; ook niet onbelangrijk!! En dan snap jij het wel; met Stijn goed, dan dus ook met de mama en de papa goed.

    Volgende keer wat interessanter nieuws te melden; ik beloof het je...
    groetjes Judith en ook Wim en Stijn xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mark

Actief sinds 23 Juli 2009
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 83278

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Stage Paramaribo, Suriname bij het Krasnapolsky ho

Landen bezocht: