02-01-2010 - 07-01-2010 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu 02-01-2010 - 07-01-2010 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu

02-01-2010 - 07-01-2010

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

08 Januari 2010 | Suriname, Paramaribo

Zaterdag 2 januari 2010

Ik werd vanmorgen wakker van de telefoon. Britt belde op. Ze had gedacht dat ik al wakker was. Maar het was niet erg, want vandaag moest er veel gebeuren. Alle spullen lagen nog in de koffers en die moeten uitgepakt worden. Eerst heb ik alle schone kleren weer in de kast gelegd en de rest van de spullen uitgepakt en opgeruimd. Ik ben inmiddels wel een beetje ervaren dus het ging nog best snel. Het enige dat tegenviel is de was. Het was meer dan ik had gedacht. Een flinke stapel. Maar Gerda had het verlengsnoer van de wasmachine op haar kamer in gebruik dus ik moest nog wachten tot het middag was. Ik ben toen maar weer op bed gaan liggen en heb veel gelezen. Ook ben ik naar de supermarkt gelopen om beltegoed te kopen.

’s Middags ben ik aan de was begonnen en ongeveer twee uur later had ik alle was op de lijnen hangen. Alle waslijnen hingen helemaal vol, maar ik was toch blij dat ik het er op had zitten. Na het wassen heb ik gegeten. En daarna ben ik weer gaan lezen. Verder heb ik ook van twee dagen in de vakantie het stukje getypt. Dat wordt nog een heel werk, want ik heb geen notities gemaakt dus moet maar uitgaan van alles dat ik onthouden heb. Verder heb ik ook nog met Britt en ons thuis gebeld.

Gerda had vanavond wacht en ik had geen zin om alleen thuis te gaan zitten. Ik heb Peter gebeld of het uitkomt dat ik vanavond op bezoek kwam. Dat kon wel en dus heb ik om kwart voor zeven een taxi geregeld. Voordat de taxi er was heb ik de droge was alvast van de lijn gehaald en op mijn bed gelegd. Die vouw ik wel op als ik thuis ben. Bij Peter was het gezellig. We hebben wat gepraat en er waren lekkere Surinaamse bitterballen en whiskey-cola. Om kwart voor twaalf was ik weer thuis en heb ik de was opgevouwen en in de kast gelegd. Daarna heb ik nog wat gelezen voordat ik ging slapen.

Zondag 3 januari 2010

Vandaag heb ik niet veel gedaan. Ik had niet zo veel zin en heb bijna de hele dag op mijn kamer gezeten. Ik moest nog het stuk van de hele vakantie typen en had er eigenlijk geen zin in. Ik kon me er niet toe zetten, maar het moet toch gebeuren. Ik heb al zo lang niks meer op de site gezet en hoorde dat er toch wel vaak naar gevraagd wordt. Ook vind ik het leuk om later alles nog eens na te lezen, dus ik moet het toch maar doen. Wel zo veel mogelijk uitgesteld natuurlijk, zodat ik ’s avonds nog aan het typen ben. Verder heb ik nog wat was opgeruimd en gelezen. Ook heb ik nog even met Britt en thuis gebeld. Ik vind het nu toch eigenlijk wel echt mooi geweest. Heb het toch wel gezien hier. Dus ik ben blij als ik weer naar huis kan. Ook al is het bij jullie ongeveer 40 graden kouder dan hier. Dat heb ik er voor deze keer wel voor over. Het is wel een raar gevoel dat ik morgen weer moet gaan werken. Ik hoop dat de tijd lekker snel gaat.

Maandag 4 januari 2010

Zo vandaag is dan weer de eerste werkdag van het nieuwe jaar en na mijn vakantie. Ik heb er eigenlijk weinig zin in en heb slecht geslapen. Ik was rond kwart voor vijf al wakker en heb daarna nog een beetje liggen dommelen. Voor half zes kreeg ik een berichtje en om kwart voor zes ben ik uit bed gegaan om me te scheren en onder de koude douche te springen.

Toen ik aangekleed was en naar het werk wilde gaan was het nog behoorlijk droog. Toen ik naar de bus liep al niet meer. Het begon al een beetje te regenen en overal op de zandweg waren diepe plassen. Ik heb geprobeerd om er een beetje omheen te springen en toen ik eindelijk was waar ik zijn moest, kon ik onder een afdakje wachten. Dat kwam mooi uit, want het begon steeds harder te regenen en het kwam er met bakken uitvallen. Ik heb tien minuten moeten wachten voor de bus er was. Van het kleine stukje van het afdakje naar de bus ben ik toch al behoorlijk nat geworden. Toen ik de bus weer uit moest, moest ik nog een stukje rennen voor ik binnen was. Ik was redelijk nat en heb de airco maar niet aangezet.

Het was inmiddels bijna kwart voor zeven en ik ben begonnen om al mijn mailtjes door te nemen. Dit had zich al flink opgestapeld, want ik had al anderhalve week niet meer gekeken. Wel leuk om die reacties allemaal te zien. Na de mailtjes heb ik ook alle andere sites weer bijgelezen, zodat ik weer helemaal op de hoogte ben.

Ik had geen ontbijt op en ook niks meegenomen. Dus hebben Indra en ik een broodje met kaas en gebakken ei gehaald. Dit smaakte erg goed, maar ik zal er toch maar geen gewoonte van gaan maken. Ik geloof nooit dat zoveel ei goed is en na de vakantie moet ik toch even afkicken.

Op het werk heb ik nog wat aan mijn opdracht gewerkt en verder ook nog even een bijgekletst met collega’s. Ook heb ik nog even aan mijn laatste stageverslag gewerkt. Deze wil ik over twee weken af hebben, zodat mevrouw Bonela nog ruim tijd heeft om hem na te kijken en te bespreken.

Om half vier liep ik naar buiten om naar de bus te gaan, maar het regende weer hard. Daarom heb ik maar een taxi gebeld en rond vier uur was ik thuis. Eerst heb ik met Britt gebeld en daarna heb ik Surinaamse erwtensoep gegeten. Hij smaakte best goed, al kan hij niet tippen aan de Nederlandse. Na het eten heb ik nog met ons thuis gebeld en daarna heb ik op bed gelegen om te lezen en nog wat te typen. Daarna ben ik gaan slapen. Ik zit nu vaak op mijn kamer omdat dat de enige plek is waar ik weinig tot geen last van de muggen heb.

Dinsdag 5 januari 2010

Ik kon gisteren niet in slaap komen. Het was al kwart voor twaalf voor ik eindelijk kon slapen. Dat betekende dus weer veel moeite om mijn bed uit te komen. Om kwart voor zes ging de wekker en ik heb hem nog drie keer verzet, zodat het al half zeven was voordat ik er uit ging. En dan is het pas dinsdag. Maar de plicht roept weer, dus maar weer onder de koude douche.

Rond tien over zeven was ik al op het werk. Het viel dus reuze mee. Op het werk heb ik eerst alles weer bijgelezen en daarna heb ik samen met Indra een ISO ronde gemaakt. Alles leek weer in orde en we hebben ook een nieuwe kwaliteitstip op het ISO bord gehangen. Verder heb ik vandaag ook nog een beetje aan mijn stageverslag gewerkt.

Om half vier ben ik naar huis gegaan. Ik ben eerst langs de supermarkt gelopen om een fles water te halen, want vanavond moet ik weer voor het eerst trainen. Daarna heb ik met Britt en ons thuis gebeld. Daarna hebben we chili concarne gegeten. Niet met rijst, maar met een soort broodbeschuit. Het was erg lekker. Verder had ik ook weer een kerstkaartje gekregen van Erik en Michelle. Ook jullie weer bedankt.

Om kwart over vijf kwam Gerard mij halen om naar het voetballen te gaan. De trainer had besloten dat we alle alcohol van de feestdagen maar uit ons lijf moesten gaan lopen. Jammer genoeg kreeg ik al vrij snel last van een spier in mijn linkerbeen. Ik heb toch maar zo goed als mogelijk mee gedaan, want mijn conditie moet wel op peil zijn. Als afsluiter hadden we een partijtje van twintig minuten op een half veld. Dit ging vrij goed, totdat ik neer geschopt werd. Ik zag het niet aankomen, dus ik kon me ook niet opvangen. Balen dus en maar hopen dat de schade morgen meevalt. Ik heb wel last van de schouder waar ik op terecht kwam.

Thuis aangekomen ben ik gelijk onder de douche gesprongen en is Gerda naar de winkel gegaan om wat ijs te kopen. Dit heb ik een tijdje op alle plekken gehouden en nu maar hopen dat het meevalt. Verder heb ik nog wat gelezen en het stukje getypt. Ik hoop dat ik vandaag fatsoenlijk kan slapen.

Woensdag 6 januari 2010

Nou dat fatsoenlijk slapen is toch een beetje mislukt. En na het douchen kwam ik er ook achter dat ik was vergeten om mijn overhemden te strijken. Gelukkig was er één bij die bijna niet gekreukeld was, dus die heb ik maar aangedaan. Op het werk is het niemand opgevallen dus dat viel weer mee.

Ik was weer rond tien voor zeven op het werk. Ook de schade van het trainen valt niet mee. Ik heb veel last net onder mijn knie tijdens het lopen en het traplopen is helemaal een drama. Nu maar hopen dat het snel over is, want zondag wil ik eigenlijk aan de bigi broki waka, de grote bruggenloop meedoen. Op het werk heb ik eerst mijn site weer bijgewerkt. Nu is iedereen weer helemaal op de hoogte van de hele vakantie. Verder heb ik ook alle sites weer even bijgelezen.

Ook heb ik aan mijn stageverslag gewerkt. Ik wil het zo snel mogelijk afhebben zodat mevrouw Bonela het na kan kijken. Daarna zou ik eventueel nog wat verbeteringen aan kunnen brengen. Verder heb ik ook nog wat andere dingetjes gedaan en om half vier ben ik met de taxi naar huis gegaan. Ik zag het niet zitten om zo het hele eind te gaan lopen.

Toen ik thuis was lag er een grote envelop van Judith, Erwin en Nick op mijn bed. Er zat een brief en een cadeautje in. Bedankt daarvoor, erg leuk! Nu nog maar kijken of ik er genoeg geduld voor heb. Verder heb ik ook nog met ons thuis gebeld en daarna heb ik gegeten.

Na het eten ben ik wat gaan lezen op bed. Uiteindelijk ben ik stiekem even in slaap gevallen. Nu maar hopen dat ik vannacht ook goed kan slapen. Na mijn schoonheidsslaapje heb ik nog wat gelezen en toen ben ik toch maar de overhemden gaan strijken. Rotklusje, maar het moet ook gebeuren. Daarna heb ik buiten nog wat gelezen en toen ben ik naar bed gegaan om nog wat te typen en te lezen.

Donderdag 7 januari 2010

Pff alweer één van die ochtenden dat de wekker veel te vroeg ging. Ik kon er echt niet uitkomen, dus ben ik lekker tot half zeven blijven liggen. Daarna snel gedoucht en naar het werk. Onderweg naar het werk nog even een broodje als ontbijt gekocht. Mijn been voelt al wel een stuk beter aan. Nu maar hopen dat het met voldoende rust hersteld is voor zondag.

Op het werk heb ik eerst weer alle sites bekeken en daarna ben ik aan de slag gedaan. Ik ben vandaag bezig geweest met mijn verslag. Dit is een reflectie/evaluatie van de stage. Erg saai dus, maar het moet wel gebeuren. Dat was eigenlijk alles wel waar ik me vandaag mee heb bezig gehouden. Over drie weken is mijn laatste stagedag. Nog even doorbijten dus. Ik ben al aan het aftellen.

Om half vier heb ik weer een taxi gebeld. Ik was vroeg thuis en heb toen eerst gegeten. Daarna heb ik met ons thuis en met Britt gebeld. Ondertussen waren Loes en tante Hilly op bezoek gekomen. Na hier even mee gesproken te hebben, haalde Gerard mij op. Er moest weer getraind worden. Uiteraard heb ik niet meegedaan, maar ik ben wel gaan kijken. Dat is toch veel minder leuk. Zaterdag gaan ze weer trainen en dan wil ik weer gaan kijken.
Na het trainen heb ik nog even gelezen en getypt en toen ben ik gaan slapen.

  • 08 Januari 2010 - 11:00

    De Ossjes Oafere:

    Hoi Mark,
    Het is toch wel weer duidelijk dat dat voetballen toch niet zo'n veilige sport is, hé. Maar gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen en een beetje conditie kon natuurlijk geen kwaad. Zeker als die voetbal plannen, straks als je weer thuis bent,allemaal door gaan! Op het werk heb je de eerste week van het nieuwe jaar er weer bijna opzitten. Zo te lezen vordert je stageverslag ook goed dus dat gaat je wel lukken. Nu de laatste opdracht nog. Veel succes met alles.
    Liefs vanuit de Pas

  • 08 Januari 2010 - 11:09

    Liska..:

    Hey Mark!

    Maar weer even een berichtje typen. Peter reageert wel vaak, maar ik kan natuurlijk niet achterblijven. Ik hoop voor je dat je inderdaad zo slim blijft om even rust te houden zodat je de loop over de brug mee kan doen;)
    Nou dit was het weer even. Heb niet heel veel te vertellen. Straks maar weer even leren voor mijn toetsen... Succes nog met de laatste lootjes, en tot snel!

    Liefs je liefste zusje

  • 08 Januari 2010 - 11:28

    Mam:

    Ha die Mark.
    Liska dacht dat ze een x het eerste was maar helaas voor haar de Ossjes waren toch eerder.Nou over 3 weken ben je bezig met de laatste voorbereidingen voor de reis naar huis. Nu kun je gaan aftellen.Hier nog steeds erg koud Het is -5 en er staat een windje dat het kouder maakt.Dus we hopen dat 't niet zo koud is 30 januari.
    xxx en bellen weer .

  • 08 Januari 2010 - 15:02

    Opa En Oma:

    Hallo Mark
    We vonden 't erg leuk om je weer eens in levende lijve te zienj(skype)Je ziet er goed uit en we hopen je over 3 weken weer heel gezond en wel in nederland te zien Groetjes van opa en oma

  • 08 Januari 2010 - 18:35

    Fam. Lamers Oafere:

    Hallo Mark,
    Tjonge zorg je wel dat je lopend het vliegtuig straks ingaat, we hebben je wel graag heel terug!
    Goed te lezen dat je 't werk weer opgepakt ook al valt het niet mee, maar je weet 't de laatste loodjes wegen 't ......
    Gijs is apetrots op zijn nieuwe onderbroeken (Bjorn Borg) en heeft net van zijn gekregen centjes een zwitsers zakmes gekocht ook heeft hij wat spulletjes van die geweldige club uit R'dam zuid.
    Alle kids waren trouwens erg blij met de surinaamse kadootjes, Elke en Janneke dansen volop met de samba ballen en Gijs gaat proberen poesen van de schutting te schieten, maar deze zitten net als wij lekker binnen want het is hier erg koud en morgen waarschijnlijk weer sneeuw!
    Nou zet 'm op het is nog maar ff.
    Dikke kuzzz van 't Hoog.


  • 08 Januari 2010 - 18:58

    D'n Baard:

    Haa die Mark,

    Het is vandaag net een week geleden dat het nieuwe jaar bij ons is binnen gevallen,dus kunnen de "beste wensen" voor het nieuwe jaar nog net. Dat geldt ook voor je familie daar natuurlijk. Ik zie dat je weer aardig op de type-toer zit na je vakantie. Jullie foto's van Mariënburg brachten mij toch weer even zo'n dikke 40 jaren terug in de tijd. De machines die nou zo verroest staan te kijken heb ik toen nog in werking gezien. In de kantine van de toenmalige fabriek heb ik samen met m'n maten een beeeeere goede rijsthap,overgoten met liters Parbo en Rum kunnen wegwerken. De nostalgie kwam weer even boven. Ook Afobakka brengt goede herinneringen bij me boven.Het zou voor mij zeker geen probleem zijn om ook eens even een "stage"periode te gaan lopen in dat land.
    Ik merk dat jij langzaam aan wel toe bent aan de terug reis.Je zult zien Mark dat die laatste weken toch nog voorbij vliegen. Als je de huidige temperatuur van ons kikkerlandje zou voelen, dan zouden die laatste weken wel eens te snel kunnen gaan. Geniet er nog maar efkes van. Hou'doe goed èn vur dègge't wit zèdde ah wèr in 't Land van Moas & Woal.
    De groeten van d'n Baard en Mien.


  • 10 Januari 2010 - 10:30

    Mariëtte.:

    Hoi Mark. Sorry. een beetje een late reactie. Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar. Nou ik keek er wel van op van jou en Britt. Wat rot voor jullie. Ik vond jullie zo'n leuk stel samen. En dat het juist nu moet zijn nu je zover weg zit. Hopelijk komt het nog goed. Jullie hebben toch nog wel een leuke tijd gehad met z'n drietjes. Nog even doorzetten jo. Kan me voorstellen dat je nu graag naar huis gaat. Maar je red het wel. Zet hem op. We zien je weer eind januari.
    Gr. Mariëtte en de rest.

  • 10 Januari 2010 - 20:14

    Gerrie:

    Hoi Mark,

    Kom net terug van Daniël hij vierde vandaag zijn verjaardag.Vanmiddag ook nog even naar de put geweest bij Hans Banken een prachtig gezicht al die schaatsers ja toch heeft deze winter wel iets Waarschijnlijk pik jij misschien ook nog wel wat van de winter mee ik las van de week een spreuk vriest het met drie koningen (6 jan.) wat inderdaad zo was dan vriest het 6 tot 13 weken lang dus wie weet mag jij je schaatsen ook uit het vet halen. Dus zorg ervoor dat je zonder blessure's terug komt.

    Groetjes ook van Sjaak,Marlijn en Femke
    doeiiiiiiiiiiii

  • 10 Januari 2010 - 20:14

    Gerrie:

    Hoi Mark,

    Kom net terug van Daniël hij vierde vandaag zijn verjaardag.Vanmiddag ook nog even naar de put geweest bij Hans Banken een prachtig gezicht al die schaatsers ja toch heeft deze winter wel iets Waarschijnlijk pik jij misschien ook nog wel wat van de winter mee ik las van de week een spreuk vriest het met drie koningen (6 jan.) wat inderdaad zo was dan vriest het 6 tot 13 weken lang dus wie weet mag jij je schaatsen ook uit het vet halen. Dus zorg ervoor dat je zonder blessure's terug komt.

    Groetjes ook van Sjaak,Marlijn en Femke
    doeiiiiiiiiiiii

  • 10 Januari 2010 - 20:14

    Gerrie:

    Hoi Mark,

    Kom net terug van Daniël hij vierde vandaag zijn verjaardag.Vanmiddag ook nog even naar de put geweest bij Hans Banken een prachtig gezicht al die schaatsers ja toch heeft deze winter wel iets Waarschijnlijk pik jij misschien ook nog wel wat van de winter mee ik las van de week een spreuk vriest het met drie koningen (6 jan.) wat inderdaad zo was dan vriest het 6 tot 13 weken lang dus wie weet mag jij je schaatsen ook uit het vet halen. Dus zorg ervoor dat je zonder blessure's terug komt.

    Groetjes ook van Sjaak,Marlijn en Femke
    doeiiiiiiiiiiii

  • 10 Januari 2010 - 20:16

    Gerrie:

    Ha die Mark,

    sorry drie maal gedrukt.

    kan gebeuren

    doeiiiiiiiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mark

Actief sinds 23 Juli 2009
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 83187

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Stage Paramaribo, Suriname bij het Krasnapolsky ho

Landen bezocht: