06-11-2009 - 08-11-2009 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu 06-11-2009 - 08-11-2009 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu

06-11-2009 - 08-11-2009

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

09 November 2009 | Suriname, Paramaribo

Vrijdag 6 november 2009

Als eerste ben ik nog helemaal vergeten om iedereen van DSZ A1 te bedanken voor hun kaartje. Dus bij deze bedankt.

Vanmorgen was ik om kwart voor zes opgestaan, want na twee dagen niksen moest er weer gewerkt worden. Ik moet zeggen dat ik het nu geen ramp vond om te douchen. Normaal probeer ik me er zo snel mogelijk van af te maken ’s ochtends, maar nu was het erg lekker.

Ik moest nog een behoorlijk stuk naar de bus lopen, maar kon wel gelijk met de eerste mee. Van waar de bus stopt moet ik nog ongeveer vijf minuten lopen naar het hotel. Onderweg ook nog even een krantje gekocht. Alle kranten kosten hier standaard 1 SRD. Ik was mooi op tijd op het werk, dus ik hoef voortaan niet nog vroeger op te staan.

Op het werk heb ik eerst de site weer bijgewerkt, want dit was al weer even niet gedaan. Ook heb ik al mijn mailtjes weer doorgenomen. Verder heb ik vandaag weer de ISO ronde gelopen en ook nog aan mijn schoolverslag gewerkt. Deze wil ik eigenlijk dit weekend afmaken, want mevrouw Bonela kwam vandaag zeggen dat ze al lang niks meer van mijn verslagen en opdrachten had gezien.

Het was wel raar, want door de twee vrije dagen had ik het gevoel dat het maandag was. Gelukkig was dat niet zo en is het na deze dag weer weekend.
Tussen de middag heb ik gebakken cassave gegeten. Ook heb ik vandaag het geld overgemaakt voor het huisje dat we in december gehuurd hebben. Om half vier zat werkweek elf in Suriname er al weer op.

Onderweg naar huis heb ik nog drie barras gekocht. Ik dacht dat is wel lekker. Toen ik thuis kwam hebben we deze opgegeten met een glas sap erbij. Tenminste dat dacht ik, want daar had ik mama om gevraagd. Maar ze had er stiekem rum in gedaan bij ons alle drie, dus toen ik een grote slok nam proefde ik het gelijk.

Nadat we even buiten hadden gezeten, belde Loes om te vragen of we mee naar Jan en Olivia gingen. Loes heeft ons opgehaald en uiteraard eindigden we weer op de bank bij de kreek. David en ik zijn toch maar naar de supermarkt gelopen om rum, cola, ijs en chips te gaan kopen. Het was erg gezellig en we hadden ook nog lekkere kroketjes op.

Toen we een paar uur en een fles rum verder waren, zijn we naar huis gegaan. Daar hebben we niet veel meer gedaan. Iedereen was wel moe en morgen is er weer een dag.

Zaterdag 7 november 2009

Vanmorgen was ik al weer behoorlijk vroeg wakker en heb ik nog even in de VI gelezen. Daarna ben ik opgestaan en ook papa en mama waren al op. Toen iedereen zich opgefrist had, zijn we naar de Hermitage Mall gegaan. Dit is een winkelcentrum met originele in plaats van orichinese spullen. Zo zit er een Hugo Boss en een Lacoste winkel. We hebben daar even rond gelopen en ontbeten met een broodje gezond. De rum moet ten slotte ook gecompenseerd worden. Verder hebben we daar bij de bakker brood voor de komende paar dagen gekocht en zijn toen weer richting huis gelopen.

Het was inmiddels al behoorlijk warm aan het worden en het was pas half elf. Onderweg zijn we ook nog bij de supermarkt binnen gelopen om daar wat inkopen voor het weekend te doen. Thuis gekomen heb ik de laptop aangezet en papa en mama mijn nieuwste stuk laten lezen en ook had ik alle reacties t/m gisteren gekopieerd om te laten lezen.

’s Middags werden we door Loes opgehaald om bij twee tantes van papa langs te gaan. Deze zouden eerder al naar mij komen toen ik bij Gerda zat, maar toen was één van de twee de afspraak vergeten en was naar de kapper gegaan.
Eerst zijn we naar tante Lien en oom Will geweest. Ik vond het toch wel gezellig. We kregen ook nog iets lekkers. Verder hadden ze een papagaai die kon praten. Als je ergens tegenaan klopte vroeg hij “wie klopt?” en zo kende hij nog een paar zinnen. Dat was best grappig om te horen want het was heel duidelijk.

Daarna zijn we naar tante Hilly gegaan. Uiteraard kregen we ook hier weer lekkers en heb ik ook een lekker biertje gedronken. Als ze het toch aanbieden.

Uiteindelijk zijn we gegaan, maar we moesten nog iets te eten halen. Het bleek dat er bij ons in de buurt niet veel eettentjes zijn en degene die er zijn waren dicht. Dus zijn we bij Sarinah’s eten gaan halen. Dit hebben we thuis opgegeten en het smaakte erg goed. Het was zoveel dat we nog over hebben voor morgen. Inmiddels was het toch al behoorlijk laat en nadat we nog even gezeten hebben, zijn we gaan slapen.

Zondag 8 november 2009

Vanmorgen heb ik nog wat op bed gelezen en toen ben ik uit bed gegaan. We hebben ontbeten en nog wat gelambald voordat Loes ons om half tien op kwam halen om naar Gerda te gaan. Daar heb ik gelijk even de was gedaan, want in ons huisje zit alles behalve een wasmachine. Ook heb ik mama de kaarten laten zien die ik allemaal gekregen had. Het zijn er toch stiekem al best veel.

Na een tijdje zijn we weer richting huis gegaan en daar heb ik nog even geslapen, want ik was best moe. Ik snap er niks van maar ik ben nog steeds elke keer moe.
Ook heb ik nog even naar opa en oma gebeld. Die had ik al lang niet meer gesproken, dus het was leuk om ze weer even te spreken.

Om vijf uur werden we weer opgehaald door Loes, David, Jan en Olivia. De dames zouden naar een grote mall gaan en wij zouden met de heren gaan vissen. Het vissen was in het begin nog geen groot succes, maar toen het al donker begon te worden had ik beet. Ik kon eerst niet eens zien dat de vis er nog aan zat, zo klein was hij. Uiteindelijk heb ik er op het laatst nog twee gevangen. Het totaal was drie en ze zeggen wel eens “size doesn’t mather”. Daar ga ik in dit geval dan ook maar van uit.

Toen wij klaar waren met vissen en ook de dames klaar waren zijn we naar Loes gegaan, want papa en mama hadden Piet nog niet gezien. De dames hadden saté stokjes meegenomen en die hebben we gegeten.

Daarna zijn we naar huis gegaan en heb ik nog wat knakworstjes in de pan gegooid om een broodje knakworst voor ons drieën te maken. We hadden namelijk al vroeg gegeten doordat we om vijf uur opgehaald werden.

Ook hebben we nog een rum gedronken en toen ben ik naar bed gegaan. Het weekend is immers weer om en morgen moet ik naar het werk en ook de site moet weer bijgewerkt worden.

  • 09 November 2009 - 15:24

    De Bovenkampjes:

    Hoi Mark
    Heb je toch een verkeerd huisje uitgezocht voor je ouders (geen wasmachine)nu moet je het nog zelf bij iemand doen.Wij zijn in het weekend even bij Peter zijn nieuwe huis wezen kijken. Heeft het mooi voor elkaar. Haal voor morgen nog even een fles rum want morgen moet je weer toosten op de verjaardag van Gerrie en woensdag op de verjaardag van oom Ben. Nou nog veel plezier. Groetjes de Bovenkampjes

  • 09 November 2009 - 17:37

    Fam. Lamers Oaffere:

    Hoi Mark,
    Heerlijk voor je dat je ouders er zijn, volgens mij genieten jullie alle drie nu al. Jammer dat er ook gewerkt moet worden, maar met bezoek is het elke dag feest om naar het huisje te gaan en iedere dag een feest om te douchen.
    We lazen het weekend een stukje in de krant over ´t Krasnapolsky en ISO was wel grappig.
    We hebben een heerlijk weekend gehad in Groenlo, ook daar is de nodige rum gevloeid en natuurlijk bier voor de rest.
    We hebben je wel gemist want het wordt toch tijd dat jij ook een keer mee gaat, dus volgend jaar gaan we maar weer maar dan ook met jou erbij!
    Ga nu de kinderen naar bed brengen want die hebben iets te weinig slaap gehad en wij ook trouwens, dus ik denk dat hier vanavond vroeg avond is.
    Groetjes van ons.

  • 09 November 2009 - 18:14

    Peter:

    Het aandeel rum schiet elk weekend flink omhoog!!!

  • 09 November 2009 - 18:39

    Liska...:

    Helaas is er in het huis hier wel een wasmachine aanwezig.... En zoals pap zegt, ik moet ook snel daarheen om te ontdooien!! is erg koud hier. gister nog in de warme zon gevoetbald, nu is het weer ontzettend koud!!!
    En heeft paps ook nog vis gevangen of wordt dat wijs verzwegen..?:)
    Ga nu maar ff trainen. Veel plezier nog!!!

    Liefs je liefste zusje en dochter;)

  • 09 November 2009 - 20:28

    Marleen:

    Heee Mark!

    Leuk om te horen dat het nog steeds goed gaat daar in Suriname. Hoelang zit je ondertussen al daar?
    En super leuk dat je ouders er zijn natuurlijk! veel plezier nog daar!

    Groetjes

  • 09 November 2009 - 22:09

    Gerrie :

    Hoi Mark,

    Hier in Appeltern is weinig nieuws te vermelden.
    Marlijn heeft al twee dagen koorts en is wat Grieperig en is dus aan huis gekluisterd.Gister hoorde ik van Anita dat Sjaak van Ooijen zaterdag na de U2 coverband in Druten is geweest. Door een spontane begroeting, omhelsing van een bekende verloor hij zijn evenwicht resultaat kuitbeen gebroken en hoogst waarschijnlijk zijn z'n enkelbanden afgescheurd maar door de zwelling moet hij morgen terug en kijken ze verder, zit nu zolang in een spalk. Verder worden bij ons de dagen al weer korter Femke en Sjaak hebben in het weekend de etalage weer aangepast aan 5 december want de goed heiligman komt zaterdag alweer.Mark doe papa en mama de groeten en geniet vooral van de warmte want hier is het brrr koud en nat. Groetjes van Sjaak,Marlijn en Femke en Gerrie

  • 10 November 2009 - 10:16

    De Ossjes, Oafere:

    Hoi Mark,
    Het is toch wel fijn voor je dat Johan en Hannie er zijn. Samen maken jullie er vast een leuke tijd van daar. En je leert ook nog eens wat van de familie kennen. Wij zijn ook weer terug van weg geweest, we hebben een super leuk weekend gehad. We hebben jou alleen gemist, het stel was niet compleet, maar de volgende keer beter. Tenminste, als je niet meer van die dingen in je hoofd haald om nog eens zover en lang weg te gaan. Maar daar gaan we niet vanuit. Mooi huisje, jammer dat we er twee nodig hadden, maar we hebben voor een groot deel alles samen in één huisje gedaan. Gewoon de hele boel versjouwd zodat we genoeg stoelen en alles hadden. Het was een mooi park. En.... we hebben super goed weer gehad. De nodige drankjes zijn genuttigd en menig spelletje gedaan. Verder vandaag weer alles z'n gewone gang en natuurlijk heel veel wassen. Groetjes en tot gauw.
    Liefs vanuit de Pas

  • 10 November 2009 - 13:33

    Judith:

    Hoi Mark,

    Leuk dat jullie het zo gezellig hebben!! Maar wat ik niet snap is dat het vissen geen succes is geworden?! Jullie pap zal toch zeker wel een GIGANTISCHE vis hebben kunnen scoren... mmhh valt dan toch een beetje tegen! Verder hier geen spectaculair nieuws; behalve de mexicaanse griep en "vele roofmoorden" lijkt op t moment wel!! Blijf nog maar effe lekker daar chillen en relaxen, groetjes Judith, Wim en Stijn

  • 10 November 2009 - 16:38

    Mariëtte:

    Hoi Mark, Hannie en Johan.
    Hier eindelijk weer eens een berichtje van mij.
    Dat is genieten dat je memske en pepske er zijn hé? En voor hun ook fijn jou weer te zien. Joyce was 15 dagen naar Tailand geweest. Alleen. Wel een groepsreis. Ik was toen al blij haar weer te zien. Dus je ouders zijn dubbel zo blij jou te zien.
    Zo te lezen redden jullie je wel met z'n 3 -tjes. Het is bij jullie wel lekker weer. Hier was het koud en nat vandaag.
    Wij hebben hier niet zoveel beleeft. We zijn druk bezig met schilderen in mijn ouderlijk huis. Je zult van mama wel gehoord hebben dat Joyce daar gaat wonen. Ze kan er in december in.
    Nou geniet er nog heel veel van jullie. Want de tijd is voorbij voor je het weet.
    Gr. Mariëtte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mark

Actief sinds 23 Juli 2009
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 83285

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Stage Paramaribo, Suriname bij het Krasnapolsky ho

Landen bezocht: