30-10-2009 - 01-11-2009 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu 30-10-2009 - 01-11-2009 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu

30-10-2009 - 01-11-2009

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

02 November 2009 | Suriname, Paramaribo

Vrijdag 30 oktober 2009

Vanmorgen was ik er behoorlijk bijtijds uit en ik was iets voor zeven op het werk. Daar heb ik eerst weer even mijn site bijgewerkt. Daarna heb ik nog wat aan de enquête gewerkt. Om negen uur had ik een afspraak met dhr. Van Ams om een kleine presentatie te geven aan de medewerkers van het magazijn. Maar door onderbezetting en drukte hebben we dit verschoven naar twee uur.

Toen heb ik nog maar even verder gewerkt aan de enquêtes en heb samen met Romario mijn dagelijkse ISO rondje gelopen. Toen ik terug kwam heb ik even een krant gelezen en toen vroeg mevrouw Bonela of ik even mee ging naar een kantoorshop vlakbij. Ze moest een pen kopen, want een manager nam afscheid vandaag. We hebben een mooie pen uitgekozen en laten graveren.

Tegen de tijd dat we het hadden geregeld, was het al tijd voor de lunch. Die ben ik samen met Romario gaan halen.
Om twee uur ben ik met dhr. Van Ams de presentatie gaan houden in het magazijn.
Een eis van de ISO is dat er een leveranciersbeoordeling wordt gehouden. Dit heb ik in het begin van mijn stage opgezet en ik vond dat het nu wel tijd was om het in werking te zetten. De leveranciersbeoordeling bestaat uit een paar stappen. Voor de magazijnmedewerkers heb ik een formulier gemaakt waarop iedere levering wordt beoordeeld op bepaalde criteria. Dit zijn kwaliteit, levertijd en of de order compleet geleverd is. Dit moeten zij allemaal aangeven op het formulier met eventuele opmerkingen. We hebben dus precies uitgelegd wat overal moet komen. Ik heb een map neergezet met alfabettabbladen er in, zodat alles makkelijk terug te vinden is. Één keer per jaar wordt de leverancier beoordeeld aan de hand van al die formulieren die de magazijnmedewerkers hebben ingevuld. Ook hier heb ik een formulier voor gemaakt. Het laatste formulier dat ik heb gemaakt is om de leveranciers onderling te vergelijken. Bijvoorbeeld alle leveranciers van kip. Er zijn bepaalde criteria en voor de belangrijkste zijn meer punten dan voor de minder belangrijke. Deze punten worden dan verdeeld onder de leveranciers. Zo kan men bepalen welke leveranciers op tijd leveren of goedkoop zijn enz. Uiteindelijk is er zo een overzicht en kan besloten om meer bij een bepaalde leverancier af te nemen, of een leverancier helemaal te laten vallen.
Ik denk dat alles wel goed is en ga er dan ook van uit dat de ISO het goedkeurt.

’s Middags werd ik gebeld door de man van TD dat mijn telefoon gemaakt was. Ik ben dus naar hem toe gegaan en hij doet het weer helemaal. Daar ben ik wel erg blij mee, want ik kan hier eigenlijk niet zonder telefoon. Hij heeft er wel veel kosten aan gemaakt. Het kabeltje dat hij gebroken had kost hem 250 SRD. Als mijn telefoon het maandag nog goed doet, betaal ik hem wel een deel. Ik ben al lang blij dat mijn telefoon het weer doet.

Aan veel meer werk ben ik eigenlijk niet toe gekomen vandaag, dus de enquêtes zijn nog niet af. Jammer, maar het is niet anders. Nou moet ik maar proberen om het zo snel mogelijk af te krijgen.

Na het werk ben ik gelijk naar huis gegaan en heb ik eerst met Nederland gebeld en daarna heb ik gegeten. Toen heb ik nog even op bed gelezen en mijn schoenen gepoetst en om half acht stond de taxi voor de deur om mij naar Parima te brengen. Dit is het zwembad van Paramaribo met een 25 meter bad en hier wordt het onderdeel zwemmen van het CTSS toernooi gehouden. Ik ben bij de supporters van Kersten gaan zitten. Het waren er niet zo veel, maar het was dan ook erg slecht weer. Het regende hard en het onweerde en het was ook nog eens een buitenbad. Wij zaten gelukkig droog op de tribune, maar de zwemmers waren al zeiknat voor ze ook maar in het bad lagen.

Kersten heeft het niet zo goed gedaan. Ze hadden maar één finaleplaats gehaald. Ik weet niet op welke plaats ze uiteindelijk geëindigd zijn, want Romario haalde mij iets voor half elf op en toen zijn we nog een uurtje gaan poolen in een café. Het was wel leuk alleen jammer dat het zo kort was. Romario had namelijk nog een andere afspraak. Maar toch heb ik nog even de kans gehad om een Bacardi lemon – cola te drinken. Is toch lekker en kost nog geen € 2,- voor een behoorlijk glas.

Na het poolen heeft Romario mij thuis afgezet en daar heb ik nog even gelezen en dit stuk getypt. Morgen gaat de wekker weer om zeven uur, want er moet weer getraind worden.

Zaterdag 31 oktober 2009

Vanmorgen ging de wekker weer vroeg, want om acht uur begon de training. Toen ik bij het voetbalveld aankwam, waren er weinig mensen. Er waren maar drie speelsters en de trainer. Toen heb ik even gekeept en zij hebben allemaal oefeningen met afmaken gedaan. Toen kwamen er wat meer mensen en uiteindelijk waren we met zes heren en vier dames. Een slechte zaak eigenlijk, want de trainingen zijn in principe voor de dames en de heren mogen meedoen. Maar toen hebben we nog even op de goal geknald en daarna een partijtje. Dit was wel leuk, alleen stond ik weer vaak alleen in de verdediging. Ze noemden mij ook al van der Sar.

Na de training ben ik naar huis gegaan en toen heb ik een koude douche gepakt. Nadat ik gedoucht had, ben ik op bed gaan liggen en heb ik gelezen en nog even geslapen. Ik kon mijn benen behoorlijk voelen. Dan is het toch wel veel, drie keer trainen in vijf dagen tijd, maar het is toch ook wel lekker. Zo moet ik toch weer een goede conditie krijgen. Ik hoorde namelijk dat Britt ook flink aan het hardlopen is en dadelijk kan ik haar niet meer bijhouden als we weer samen gaan hardlopen. Dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling.

De rest van de dag heb ik eigenlijk niks meer gedaan dan op bed gelegen, gelezen, gegeten en gedronken. Want later in de middag begon ik me beroerd te voelen en werd ik in één keer heel erg verkouden. Iedere keer zat mijn neus vol en ik had het heel erg benauwd.
Wel heb ik nog even een stuk van PSV – Vitesse op de tv gekeken. Dit was via een Spaanstalige zender, maar toen kwamen de einduitslagen in beeld en had het al geen zin meer om te kijken.
Toen heb ik maar een paracetamol gepakt en ben weer op bed gaan liggen. Er was toch niet veel anders om te doen, want het regende en onweerde weer heel erg hard.

Zondag 1 november 2009

Ja het is al weer november. Over 3 nachtjes komt de eerste visite uit Nederland al. Ik heb berekend dat ik afgelopen maand 191,5 uur stage heb gelopen. Niet slecht dacht ik zo. In totaal heb ik nu al 423 uur stage gelopen. Ik ben dus al over de helft heen. Dat moet ook wel, want deze week ben ik twee dagen vrij en er zullen er nog wel een paar volgen.

Maar nu weer terug naar de zondagochtend. Ik was al redelijk vroeg wakker en heb toen de wekker maar gezet op half negen. Toen ben ik weer in slaap gevallen en werd om half negen wakker. De wekker had ik met een reden gezet, want De Klassieker kwam hier live op de televisie. Compleet met Spaans commentaar. Dan klinkt het Goooooaaaaaallll toch extra mooi. Helemaal in zo’n wedstrijd. Gelukkig begon de uitzending precies op tijd. Ik heb de hele wedstrijd gekeken en erg genoten moet ik zeggen. Het was een erg mooie wedstrijd om te zien en uiteraard was de uitslag ook erg goed.

Verder heb ik vandaag een beetje gelezen, gelambald en jaja nog even aan mijn volgende stagerapport gewerkt. Die begint al aardig op te schieten en als ik morgenavond nog zin heb denk ik dat ik hem wel af krijg. Maar dat zien we morgenavond wel. Ik moet dan namelijk ook strijken en nog wat was doen, zodat alles schoon in de koffer kan woensdag.

Ook heb ik nog naar Nederland gebeld en heb ook de familie van der Zwaluw nog gesproken, want die waren op visite bij ons thuis. Is leuk om andere mensen aan de telefoon te krijgen.
Verder hoorde ik dat alle seniorenelftallen van DSZ en ook de A een goed resultaat hadden behaald. Qua voetbal kan de zondag dus niet meer stuk.

  • 02 November 2009 - 10:59

    Hanny:

    Hoi Mark
    Ik heb je verhaal weer gelezen.Fijn te kunnen zeggen dat je qua uren over de helft bent.Enne 't leukste voor dit moment is natuurlijk dat je nog maar 'n paar dagen hoeft te wachten en dan komen je ouders! Hartstikke leuk voor je!!! Ik hoop dat jullie daar met z'n allen 'n hele leuke tijd zullen hebben. Hier is alles prima geen zon wel regen echt herfstweer oftewel leste mertweer. Dat is a.s. donderdag maar dan zit jij lekker met je ouders daar in de zon zonder de overheerlijke erwtensoep haha. Nou Mark succes weer daar en nogmaals 'n heel fijn weerzien met je ouders en 'n hele fijne tijd gewenst!!! Groetjes van ons allemaal uit Druten.

  • 02 November 2009 - 12:22

    De Ossjes, Oafere:

    Ha die Mark,
    Je bent daar door de week wel een druk baasje hoor. Volgens mij weten ze daar in Suriname dadelijk heel goed wie Mark Peelen is, door al die veranderingen die worden door gevoerd. De weekende is het allemaal wat minder maar dan kun je een beetje bijkomen. Deze week wordt een korte wat het werk betreft. Ga maar lekker genieten met Johan en Hannie. Wij zijn het komend weekend ook onder de pannen met z'n allen, dit zal ook vast weer gezellig worden. Succes met alles en tot gauw
    Kiefs vanuit de Pas

  • 02 November 2009 - 15:44

    Fam. Lamers Oaffere:

    Hoi Mark,
    Zo een nieuwe werkweek weer begonnen een korte week deze keer, fantastische weken ga je tegemoet met de komst van jullie pap en mam. Eindelijk eigen volk over de vloer.
    je bent wel druk zo van maandag tot vrijdag, vinden ze je nog aardig met al die veranderingen die je doorvoert? Meestal zijn de medewerkers daar niet zo blij mee, maar ja je moet maar denken iedere verandering geeft weerstand. Nu maar hopen dat ze het allemaal blijven doen als jij weer weg bent.
    En ook nog bezig geweest voor school, helemaal goed.
    Hier inmiddels echt herfstweer en vroeg donker.
    Elke is na tinkerbel en vanavond en morgen avond hebben we 10 minuten gesprekken op school.
    Donderdag natuurijk Leste Mert en het weekend gezellig met z'n allen weg.
    Alvast veel plezier met jullie pap en mam.
    Liefs van ons.


  • 03 November 2009 - 12:01

    Mam:

    Hallo
    Nou dus de laatste dingen en dan is het klaar.Vanmorgen al her en der boodschappen etc gehaald zometeen de koffers pakken nog even naar opa en oma en dan is alles zover voor vertrek morgenvroeg.Dus Mark we zien je morgen xxxMam

  • 04 November 2009 - 10:28

    De Ossjes, Oafere:

    Hoi Mark,
    Nog een paar uurtjes en dan is het zover. Dan staan Johan en Hannie naar je uit te kijken. Wij wensen jullie heel veel plezier samen. Groetjes,ook aan de rest straks.
    Liefs vanuit de Pas

  • 05 November 2009 - 11:10

    Fam. Lamers Oaffere:

    He Mark,
    En lekker aan het genieten van je bezoek uit Lauwe, lijkt me heerlijk om iemand van thuis te zien.
    Geniet ervan
    Groetjes van ons.

  • 05 November 2009 - 21:27

    Fam. Lamers Druten:

    Hallo Mark, veel plezier toegewenst en geniet ervan om weer samen te zijn met je ouders. Groetjes uit maas en waal waar vandaag veel erwtensoep is gegeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mark

Actief sinds 23 Juli 2009
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 83284

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Stage Paramaribo, Suriname bij het Krasnapolsky ho

Landen bezocht: