19-10-2009 - 20-10-2009 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu 19-10-2009 - 20-10-2009 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu

19-10-2009 - 20-10-2009

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

21 Oktober 2009 | Suriname, Paramaribo

Maandag 19 oktober 2009

Al weer twee maanden in Suriname. Vanmorgen kon ik weer meteen met de eerste bus mee en was om kwart voor zeven op het werk. Op het werk heb ik eerst de site bijgewerkt en het Nederlands nieuws doorgenomen. DSZ 4 is een echt kampioensteam geworden zie ik. Ik ga morgen ook weer proberen om wat te lopen, want moet toch een goede conditie hebben om in dit team misschien wat minuten te mogen maken.
Verder heb ik het vandaag best druk gehad, waardoor de dag best snel om was.
Eerst ben ik samen met Indra door het hotel gelopen om weer wat foto’s te maken met betrekking tot ISO. Voortaan moeten wij mensen ook direct op fouten wijzen. Daarmee moeten mensen bewuster worden gemaakt van de ISO certificering, want het leeft nog niet echt binnen de organisatie. Ook moesten wij aan de afdelingshoofden vragen of zij de bestaande procedures al gecheckt hadden op juistheid. Als er wijzigingen zijn moeten deze namelijk aangepast worden. De meesten hadden er nog niet naar gekeken en die hebben we een deadline tot komende woensdag gegeven. Daarna kunnen wij de procedures op papier aanpassen en kopieën aan alle medewerkers op betreffende afdelingen geven. Als de mensen van de organisatie ISO komen checken, worden de medewerkers gevraagd naar bepaalde procedures en dan moeten zij namelijk precies vertellen wat er op papier staat. De medewerkers moeten de kopieën dus nakijken en wij gaan ze van tevoren ook al controleren of ze de procedures kennen.

Na de middag had ik een afspraak met mevrouw Hammond. Zij werkt bij Kersten Building & Construction en kwam langs om samen met mij op zoek te gaan naar dames die mee willen zwemmen tijdens het CTSS toernooi. We hebben er namelijk vier nodig en er had nog geen enkele dame zich opgegeven. Als er geen vier aan de start verschijnen wordt Kersten gelijk gediskwalificeerd voor het toernooi. Uiteindelijk hebben we er een aantal gevonden en is mevrouw Hammond nog naar de andere vestiging van Popeyes gegaan. Morgen neemt zij contact met mij op over hoe het verlopen is. Dan kan ik de medewerkers ook gaan informeren en kaartjes geven zodat zij het zwembad in kunnen om te trainen.

Tussen alles door heb ik ook nog geregeld dat ik vrij ben als papa en mama aankomen. Als zij weer gaan ben ik sowieso vrij, want dan is het hier een nationale feestdag. Ook ben ik twee weken vrij als Britt en Ralph komen. Dat is dus in ieder geval geregeld. In de tijd dat papa en mama er zijn zal ik verder ook nog wat vrije dagen opnemen. Dat regel ik dan wel, al is het al over iets meer dan twee weken. Daar heb ik toch wel zin in.

Ik zal het komende week drukker krijgen dan voorgaande weken. Vooral met het hele ISO gebeuren en ik wil ook het volgende rapport voor school af hebben voor papa en mama hier zijn. In die periode zal het namelijk nog wel drukker zijn met ISO.

Toen ik thuis kwam heb ik met Gerda, Britt, Liska en papa gebeld. Hierna weer aan de roti. Daarna heb ik even gelezen en ben naar de supermarkt gelopen, maar toen kon ik het niet langer uitstellen. De overhemden moesten namelijk nog gestreken worden. Gelukkig heb ik dat ook weer overleefd en hangen ze allemaal weer. Het is allemaal nog niet zo netjes, maar ik heb papa en mama voor drie weken over laten komen om te zorgen dat de was gedaan wordt en het eten klaar staat als ik thuis kom. Haha, grapje, denk ik.

Dinsdag 20 oktober 2009

Het was een korte nacht. Ik kon gisteravond niet in slaap komen. Ik heb te veel na liggen denken volgens mij. Maar ja, ik moet er toch weer uit want het werk roept. Dus maar weer gedoucht en brood belegd. Het duurde weer een tijdje voor ik met een bus mee kon. Er is geen peil op te trekken. Rond zeven uur was ik op het werk. Ik kwam de jongen tegen die mijn telefoon zou maken, maar hij had alleen iets meer kapot gemaakt. Hij had een kabel van het slide mechanisme gescheurd. Hij zou zelf een nieuwe betalen en verwachtte dat mijn telefoon vrijdag of maandag gemaakt is. Ik ga toch even informeren wat zo’n kabeltje kost, want als het niet duur is betaal ik hem wel. De lonen hier zijn niet hoog en ik kan het waarschijnlijk makkelijker missen dan hij. Ik ben al lang blij dat hij mijn telefoon kan maken.

Op kantoor heb ik eerst weer op internet gezeten en later ben ik weer met Indra rond gaan lopen om te kijken of de dingen die wij aangegeven hebben, veranderd zijn. Wij gaan voortaan dagelijks een ronde maken om alles te controleren. Ze zijn niet overal even blij met ons, maar het hoort er bij. Het is dan ook leuk om te zien dat het soms effect heeft.
Na haar lunchpauze kwam mevrouw Bonela binnen en zag dat de mensen van Technische Dienst aan het dweilen waren. Ze vroeg of er een lekkage was, maar de mannen zeiden dat ze niet met hun afdeling op de foto wilden. Het had dus toch effect. Later kwam één man ons halen om het te laten zien en we moesten foto´s maken. Ik moet zeggen dat het er keurig netjes uit zag. Ze hadden de vloer gedweild en alle werkbanken netjes opgeruimd. Die mooie kalenders van ze hebben ze wel laten hangen.

Verder heb ik vandaag ook een verslag van een stagiair van een andere divisie nagekeken. Zij heeft twee weken bij ons rondgelopen omdat ze een verslag over ISO moest maken. Ik moest het van mevrouw Bonela doorlezen en waarnodig verbeteren met potlood. Volgens haar leer ik hiervan om later beter verslagen te kunnen beoordelen. Toen ik hier klaar mee was, was het tijd om naar huis te gaan.

Ik wist niet beter dan dat ik zou gaan trainen. Ik heb drie dingen tegelijk gedaan. Ik heb gegeten, met Britt gebeld en Barcelona op de tv gekeken. Ik vond het wel erg lang duren voordat Gerard kwam, dus ik dacht al dat het niks werd met trainen. Toen Gerard uit zijn kamer kwam, bleek dat hij ´s nachts een aanval van nierstenen had gehad en ´s ochtends naar het ziekenhuis is geweest. Nu gaat het al wel beter. Ik heb dus vanavond niet veel meer gedaan. Ik heb een paar samenvattingen van de Eredivisie gekeken en dat was het zo´n beetje. Morgen weer een dag.

  • 21 Oktober 2009 - 10:53

    Hanny:

    Ha die Mark
    Wat leuk om jou weer even te spreken over de telefoon! Dat was lang geleden zeg...
    Hier is alles prima alles gaat zo z'n gangetje. Marije is nu in Mexico en daar gaat alles zover ik weet ook goed ik ben benieuwd naar de verhalen als ze weer terug komt a.s. maandag. Jou volgen we steeds via de mail en dat is erg leuk moet ik zeggen. Blijf ook vooral veel oefenen met strijken haha.Fijn dat je wat vrije dagen hebt kunnen regelen als je ouders over 'n paar weken komen. Dat is dus al best snel.Nou Mark veel succes weer met alles wat je doet en tot de volgende keer maar weer. Heel groetjes van ons allemaal uit Druten Hanny

  • 21 Oktober 2009 - 16:47

    Fam. Lamers Oaffere:

    He Mark,
    Lekker dat je het druk hebt op het werk, want dan gaan de dagen lekker snel denk ik. Kijk maar uit dat ze niet bang worden voor je als je elke keer komt controleren. Het lijkt wel een borstvoedingscertificaat halen toen moesten wij op het werk ook alles weten voor als die mensen kwamen.
    Fijn dat je wat dagen vrij bent als je ouders komen, schiet al lekker op en natuurlijk ook erg fijn dat je twee weken vrij bent als Ralph en Britt komen. Als die weer weg zijn is het nog maar ff en dan kom je weer terug naar ons koude kikkerlandje alhoewel het vandaag heerlijk weer was.
    Hier een drukke week met de feestweek op school, vandaag mee geholpen met spelletjes doen was erg leuk, morgen is de musical Gerda en Nol komen kijken, ben erg benieuwd wat we gaan zien morgenavond.Daarna hebben ze vrijdag nog afsluiting en dan heerlijk herfstvakantie. Maar eerst vanavond 1 nachtdienst draaien hoop dat die net zo snel voorbij gaat als jou werkdagen. Michel is gelukkig ook nog steeds aan 't werk want het ene naar het andere bouwbedrijf gaat hier op de fles.
    Succes met je dingen voor school en we lezen het wel weer.
    Knuffel van ons.

  • 21 Oktober 2009 - 20:20

    Mam:

    Ha die Mark
    Alweer een leuk verslag kan ook niet anders toch?Kom net thuis van de avonddienst en kreeg de groetjes van je.Je had al gebeld Morgen heb ik slp dienst dus vrijdag kunnen we weer bellen(hoop dat ik dan mijn stem ook weer terug heb Kan wel merken dat ik veel heb moeten praten(is dus fluisteren)op het werk Heb nu weer meer last van mijn keel Hoop dat we vrijdag toch weer een beetje kunnen bijkletsen.Over twee weken zijn we daar al Maar voordien toch nog wel heel veel werken en andere dingen doen Maar dan lekker relaxen.Heb wel een beetje de informatie over de trips doorgelezen maar verder nog weinig tijd daarvoor gehad.Probeer 't v.d week nog .Joyce v Eck gaat morgen ook naar Bali tot 5 nov.Marije in Mexico Dus iedereen zoekt het verderop.WE kletsen vrijdag weer xxx mam

  • 22 Oktober 2009 - 19:34

    Nick,Erwin En Judith:

    Hoi Mark
    We hebben even een paar verslagen achter elkaar gelezen. Leuk om te zien dat de werknemers nu in de ISO geïnteresseerd raken. Hopelijk vang je nog kaaimannen en kunnen we dit zien op foto's. Kom net terug van een gezellig personeelsfeest. O.a. salsa les gehad, nou ja ben met de dikke buik maar halverwege gestopt. Was erg gezellie.
    groetjes Nick Erwin en Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mark

Actief sinds 23 Juli 2009
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 83278

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Stage Paramaribo, Suriname bij het Krasnapolsky ho

Landen bezocht: