02-12-2009 - 03-12-2009 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu 02-12-2009 - 03-12-2009 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu

02-12-2009 - 03-12-2009

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

04 December 2009 | Suriname, Paramaribo

Woensdag 2 november 2009

Ik krijg weer wat moeite met er uit komen, dus toch maar een kwartiertje later gezet. Ik zal jullie het doucheritueel deze keer besparen. Ik was ondanks het kwartiertje toch nog op tijd op het werk. Het scheelt echt wel met die bussen die ik bij Loes en papa en mama moest pakken. Er komen er veel meer en ze zitten ook nooit vol. Altijd op tijd op het werk dus.

Op het werk heb ik niet zo heel veel gedaan. Ik heb wel wat aan mijn opdracht gewerkt, maar ik had er eigenlijk niet zo veel zin in. Ik kan jullie er dus ook niet veel over vertellen. Wel ben ik weer op de hoogte van al het nieuws. Ik heb in de krant gekeken en zag dat ze vanavond Ajax niet uitzonden, maar FC Twente. Flink balen dus. Ik had gehoopt dat ik Ajax had kunnen zien.

Om half vier ben ik naar de bus gelopen en richting huis vertrokken. Toen ik thuis kwam lag er een erg dikke envelop op mijn bed te wachten. Hij was zo groot dat hij niet in de brievenbus paste. Het was dus een geluk dat Gerda avonddienst had.
In het pakketje zat een kaartje van de familie van Oss. Verder zat er ook een staatslot en een grote witte chocoladeletter in. Die zullen daar wel door Sinterklaas afgegeven zijn. Bedankt daarvoor en voor het doorsturen natuurlijk! Ik heb de chocoladeletter toch maar even in de koelkast gelegd. Ik weet niet of anders misschien witte chocolademelk in zat.

Hierna heb ik het eten opgewarmd en heb ik bij de televisie gegeten. Zo heb ik de tweede helft van FC Twente kunnen zien. Het was niet echt een boeiende wedstrijd dus dat schoot ook al niet op. Daarna ben ik de was af gaan halen. Gerda was zo aardig geweest om mijn was te doen. Ook heb ik alvast twee overhemden gestreken, want anders had ik niks meer over voor de rest van de week. De rest doe ik zaterdag wel als ik ook de overhemden van woensdag, donderdag en vrijdag gewassen heb.

Na het strijken ben ik op bed gaan lezen en heb wat oefeningen gedaan. Ik merk dat ik toch wel behoorlijk aangekomen ben, dus dat moet er ook maar weer van af. Na de oefeningen ben ik gaan douchen. Als je het warm hebt valt een koude douche nog wel mee. Na de douche heb ik nog wat gelezen en toen ben ik gaan slapen.

Donderdag 3 december 2009

Vanmorgen hetzelfde verhaal als gisteren. Ondanks dat ik toch behoorlijk wat uren slaap ben ik toch moe als die verrekte wekker gaat. Waarom kan ik dan niet uitslapen als ik vrij ben? Maar ja, het werk roept. Om zeven uur was ik weer op het werk en vandaag was al een stuk productiever dan de rest van de week.

Wel heb ik me vergist. Ik dacht dat ik vandaag weer een afspraak had, maar die bleek pas morgen te zijn. Maakt niet uit. Zo heb ik nog wat meer tijd voor mijn opdracht. Ik heb er vandaag verder aan gewerkt. Ik ben begonnen met het opstellen van een rapport. Morgen zal ik aan meneer Ramdhani vragen of hij het zo wil hebben. Volgende week is hij er niet, dus moet ik voor vragen naar meneer Elizee.

Tot nu toe ben ik wel positief over de opdracht. Er moet echt over nagedacht worden. Daarom is het ook leuk dat zo goed als alle ideeën goed worden bevonden. Ik weet alleen niet wat er gebeurt als alles op papier staat. Ik heb dan namelijk twee weken vakantie en daarna moet het geïmplementeerd worden. Ik ben benieuwd of dat gaat en of er niet veel weerstand van de medewerkers is.

Tussen de middag heb ik een broodje gezond op. Volgens de kranten zijn die helemaal niet zo gezond, maar ik vind ze wel lekker. Dat is ook belangrijk. En met een tomaat, komkommer en een blaadje sla kan toch niet zo veel mis zijn. Misschien moet ik de volgende keer de kaas en het ei er maar vanaf halen. Haha, grapje.

Na het werk ben ik weer gelijk naar huis gegaan. Wat daar te eten stond te wachten raden jullie nooit. Lekkere wortelstamppot. Hij smaakte erg goed. Heb toch eigenlijk ook wel weer zin in de stamppotten en de snert. Na het eten heb ik snel een taxi gebeld, want donderdagavond is het weer tijd om te trainen.

Het trainen ging weer erg lekker. We hebben weer alleen partijspel gedaan, want de competitie begint voor de dames pas weer in januari. Toch raar een winterstop met temperaturen tussen de 30 en 35 graden. Het was wel erg lekker. Na de training moesten we nog onze rek- en strekoefeningen doen. Deze waren wel erg zwaar. Ik kon merken dat ik gisteren ook al oefeningen had gedaan, want voelde mijn (verborgen) buikspieren.

Na de training heb ik thuis nog een stuk papaja op en toen ben ik gaan douchen. Ik was uiteraard zeiknat van het zweten dus stonk ook nog. Na de douche ben ik naar bed gegaan om nog even voor de laatste twee dagen te typen. Ik kan goed merken dat ik getraind heb, dus zal wel goed slapen vannacht.


  • 04 December 2009 - 12:12

    De Ossjes Oafere:

    Hoi Mark,
    Je ziet wel dat Sinterklaas jou niet vergeet!! Verder al weer de laatste dag van de week. Vandaag over twee weken zitten Ralph en Britt in het vliegtuig op weg naar jou. Toch wel een raar idee hoor. Verder gaat daar alles zo'n beetje zijn gangetje zo te lezen, net als hier trouwens. En misschien zou je voor het slapen nog een rondje kunnen lopen dan kun je misschien wat beter slapen. (Goed bedoeld advies !!!!!)
    Tot gauw maar weer.
    Liefs vanuit de Pas

  • 04 December 2009 - 14:11

    Fam. Lamers Oafere:

    Hoi Mark,
    Fijn dat je alles weer opgepakt hebt, gauw de opdracht afmaken en dan is het tijd voor vakantie. Zorg wel dat je kilo's er af blijven hé, maar kan me voorstellen als het soms wat minder gaat dat je dan lekker dingen gaat eten.
    Hier alles z'n gangetje de appeltaart is klaar en de soep ook.
    Kinderen zijn lekker vroeg uit dus hier al bijtjds weekend, laat maar komen die 5 december des te eerder ben ik van 't gezeur af dat ik 40 wordt, zeker nadat ze het in de Waalkanter hebben gezet!!!
    Fijn zo'n familie.
    Groetjes en een goed weekend, we zijn benieuwd wat de Sint hier brengt voor ons.
    Dikke pepernotenknuffel van ons.

  • 05 December 2009 - 10:10

    Liska:

    Hey Mark!

    Goed bezig met je oefeningen;) Ik moet denk ik na de feestdagen ook maar ff aan de gang zodat ik (als het doorgaat) met zo min mogelijk kilootjes te veel daarheen ga;) Dan valt het misschien mee als ik terugkom;) Maar je hebt een goed excuus: waarschijnlijk kennen ze Sonja Bakker daar niet;) (of heb ik dat mis?) Verder hebben we gister dan gedobbeld. Pater had dit keer gelukkig geen lelijke rode lamp, maar nuttige dingen die hij voor in huis nog wel kon gebruiken. Hij dacht dan wil toch niemand anders het hebben;) Verder was papa helemaal blij met mijn kadootje van 1 euro.. zo'n blik als spaarpot die je alleen open kan maken als je hem kapot maakt. hij heeft goede voornemens om deze voor de zomer helemaal vol te krijgen (hij zegt dat mama er nu dan niet bij kan dus dat het moet lukken) maar ben benieuwd. Vanmiddag heb ik high tea met Jaimy, Judith en Myrna. wel gezellig dus! Verder denk ik dat ik nu wel genoeg verteld heb. Groetjes van Peter en liefs van je liefste zusje

  • 06 December 2009 - 08:46

    Jac & Hanny:

    Hoi Mark,

    Op de 1e plaats heel veel groetjes vanuit een regenachtig Nederland. Ik verwacht wel dat er vandaag door de regen veel wedstrijden afgelast zullen worden.

    Hier in Druten gaat alles z'n gangetje. Marije is ziek en heeft voorhoofdsholte- en keelontsteking, gelukkig geen Mexicaanse griep, maar wel erg vervelend. Ze is bezig aan haar laatste weken aan haar minor Latin American studies en moet nog een afstudeerproject hebben, maar dat valt niet mee. Dus wie weet heb je een goed projekt in Suriname.

    Hanny en ik zijn afgelopen week en paar dagen naar Londen geweest. Erg veel gezien en veel gewandeld. Londen is een prachtige stad maar persoonlijk vond ik het leukste afgelopen zondag toen we in een Engelse pub terecht kwamen en daar de voetbalwedstrijd Arsenal-Chelsea hebben meegemaakt. Ontzettend gezellig.

    Als ik je verslagen lees loopt het met je stage wel goed. Ik ben benieuwd wat het eindresultaat zal zijn en wie het verder gaat implementeren/ oppakken als jij eind januari weer terug komt naar Nederland.

    Mark heel veel succes de komende weken en de tijd gaat erg snel tot Brit en Ralph bij jou zijn. Blijf trainen en wie weet kom je dan nog in het 1e van DSZ (of verder?).

    Heel veel liefs van ons allemaal uit Druten maar vooral van Hanny en Jac

  • 06 December 2009 - 16:16

    Opa En Oma:

    Hallo Mark Wij hebben de foto's allemaal bekeken.Ze zijn erg leuk en mooi.Het lijkt wel alsof je helemaal niet hoeft te werken daar .Er staan zoveel foto's op.Wel erg leuk om allemaal mee te maken.Opa denkt dat je daar blijft maar dat zal toch niet?De vliegreis vinden we te lang duren voor ons duszorg maar dat je weer snel terug bent.Groetjes van opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mark

Actief sinds 23 Juli 2009
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 83218

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Stage Paramaribo, Suriname bij het Krasnapolsky ho

Landen bezocht: