11-11-2009 - 12-11-2009 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu 11-11-2009 - 12-11-2009 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu

11-11-2009 - 12-11-2009

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

13 November 2009 | Suriname, Paramaribo

Woensdag 11 november 2009

De elfde van de elfde. Het carnavalsseizoen is weer begonnen. Dit jaar ga ik het wel vieren, maar bouwen zit er niet echt in.
Vanmorgen was ik al voor zeven uur op het werk. Ik heb eerst de site even bijgewerkt en toen ben ik aan de slag gegaan. Ik heb veel aan de enquête gedaan. Daar ben ik wel blij om, want het is niet het leukste werk maar het moet toch gebeuren.

Verder hebben we ook weer onze dagelijkse ISO ronde gelopen. Uiteraard hebben wij hier weer een rapport van opgemaakt. Eigenlijk heb ik niet veel meer te vertellen over de werkdag, dus het wordt een kort stukje vandaag.

Om half vier ben ik naar huis gegaan. Papa en mama hadden bami en nasi gekocht. Het was erg lekker. Uiteraard heb ik er een flinke berg peper op gedaan. Zelfs papa stond er van te kijken, maar dan vind ik hem gewoon lekkerder.

Na het eten heb ik even op bed liggen lezen en nog even met Britt gebeld. Van tevoren wilde ik mijn beltegoed opwaarderen. Ik had een belkaart van 50 SRD gekocht en begon te krassen. Toen zag ik dat de cijfers van de code ook weggekrast werden. Dat was flink balen, want ik kon vier cijfers helemaal niet meer zien. Daar moet ik morgen dus maar even mee naar de Digicelwinkel om dat te regelen. Is toch zonde van het geld anders.

’s Avonds heb ik nog even met mama gekaart. Ik wist al niet meer hoe duizenden moest. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik verloren heb. Zo dan is mama ook weer blij dat dit in het stuk staat.

Daarna hebben we nog even gezeten met een borrel en toen ben ik naar bed gegaan om nog even te lezen. Daarna ben ik gaan slapen, want morgenvroeg is het weer vroeg.

Donderdag 12 november 2009

Om tien voor vier vannacht werd ik wakker gesmst door Britt. We hebben vandaag namelijk 2,5 jaar verkering! Uiteindelijk ben ik nog even in slaap gevallen tot de wekker ging. Eerst Britt maar terug gesmst en toen ben ik er maar gelijk uit gegaan, want de verleiding was heel groot om nog even te blijven liggen. Ik heb gelijk maar ontbeten en gedoucht. Het blijft genieten om zo warm te douchen.

Toen ik klaar was ben ik naar de bus gelopen en ik was om kwart voor zeven al op het werk. Toen heb ik maar even op internet gegaan tot mijn collega’s binnen kwamen met nieuws. Er was hier een Suriname een rally die een paar dagen duurde en gisteren was die afgelopen. De prijsuitreiking en het eindfeest waren in de lobby van het hotel.

Een bekende man die al jaren voor de rally naar het hotel komt is gisteravond dood aangetroffen op zijn kamer. Ik hoorde dat hij problemen met zijn hart had. Dit is natuurlijk niet fijn en het was al groot nieuws geloof ik.

Ik ben daarna gelijk weer met de enquêtes aan de slag gegaan, want ik wilde er nu wel vanaf zijn. Tussendoor heb ik ook nog een ISO ronde gelopen met Indra en er waren toch wat dingen die ons niet bevielen. Hiervan hebben wij weer een rapport opgemaakt en ook mondeling toegelicht bij mevrouw Bonela.

Tussen de middag heb ik met papa en mama geluncht in een brasserie aan de overkant van de straat. Zij waren in de stad om de verschillende uitstapjes vast te leggen en het leek mij wel gezellig om dan samen te lunchen. Het was erg lekker, maar we moesten erg lang wachten. We hebben er drie kwartier op de broodjes gewacht, maar ze waren wel erg lekker dus dat maakte het wel een beetje goed. Om één uur was ik weer terug op het werk.

Weer op het werk aangekomen heb ik Sandra en Indra over mijn belkaart verteld en volgens hun kon ik dan ook de klantenservice bellen, zodat zij de hele code gaven. Indra heeft voor mij gebeld, maar daar deden ze moeilijk, want het zou pas morgen er op gezet kunnen worden. Balen maar beter dan niets.

Verder heb ik de hele dag aan de enquêtes gewerkt en gelukkig is het nu klaar. Ik heb het bestand naar Indra gemaild, zodat zij het morgen even na kan kijken voordat ik het doorstuur.
Ik denk dat het wel goed is.

Uit het werk ben ik naar de Digicel winkel gelopen om daar een belkaart van 5 SRD te kopen. Dan heb ik in ieder geval wat beltegoed zodat ik altijd kan bellen als het nodig is. Daarna ben ik gelijk naar de bus gelopen, want vanavond moest ik weer trainen.

Bij thuiskomst maar gelijk de taxi geregeld en toen heb ik gegeten. Na het eten weer even op bed gelezen totdat de taxi er was.

We kregen vandaag een behoorlijke conditietraining voor de kiezen. Het was behoorlijk pittig met veel loopwerk. Ook een oefening met duelleren en afmaken en op het eind ook nog een partijvorm met zes heren tegen negen dames. Toch hebben we gewonnen. Toen had ik het wel gehad, maar de rek- en strekoefeningen moesten ook nog gebeuren.

Na het trainen ben ik met Gerard naar huis gereden en toen heb ik met Britt gebeld. Daarna ben ik gelijk onder de douche gesprongen.
Nadat ik weer helemaal droog achter de oren was, heb ik een manja gegeten en ook een rum-cola gedronken. Slechte gewoonte, maar hij was al ingeschonken en weggooien is ook zonde.

Daarna ben ik naar bed gegaan, want ik moest weer voor twee dagen typen. Ik wordt er iets lakser in en dat is niet de bedoeling. Van komend weekend zal ik uitgebreid verslag doen, met de nodige foto’s.

Toen ik op bed lag begon ik in één keer te zweten en had buikpijn. Hopelijk is het morgen over.


  • 13 November 2009 - 11:33

    De Bovenkampjes:

    Ha die Mark
    Proficiat met je 2,5 jaar verkering, jij ook Britt als je het leest. Wordt misschien toch een keer tijd voor een feestje? Wij hebben de carnavalswagen alweer bijna af. Zo'n grote hebben we nog niet gehad. Je ziet het tegen die tijd zelf wel. Mike gaat nu met z'n vriendengroepje ook weer bouwen en gaat nu meerdere optochten meedoen. Tja dat hoort erbij,dat wil dus zeggen dat wij ook met meerdere optochten meegaan. Zaterdag komt Sinterklaas weer in het land. Wat hebben ze daar in Suriname? Zou het dan wel eerder vieren anders zijn je ouders alweer weg. Nou dat was het dan wel weer. Groetjes

  • 13 November 2009 - 12:54

    De Ossjes Oafere:

    Hoi Mark,
    Het is nog steeds knap dat je iedere keer trouw schrijft hoor. En nou Johan en Hannie er zijn heb je natuurlijk ook andere dingen te doen. Maar we blijven er iedere keer naar uit kijken, dus hou vol. Zorg ervoor dat je niet ziek wordt hé, met al die leuke dingen in het voor uitzicht. Wij wensen je een goed weekend en tot maandag.
    Groetjes en liefs uit de Pas

  • 14 November 2009 - 10:32

    Liska & Peter:

    Hey!

    Hoe is het daar? nog altijd warm en zonnig? Hier is het koud en regenachtig. Hebben gister verjaardag gehad van de nieuwe buren van Peter. Was wel gezellig! Nu huis aan het poetsen terwijl het buiten regent. allemaal beetje deprimerend dus;) Vanmiddag hopen dat het droog is (volgens de verwachtingen wel) want moeten ff gaan shoppen!!!
    Jullie veel plezier dit weekend met jullie uitstapjes!

    Liefs Liska & Peter

  • 15 November 2009 - 09:40

    Fam. Lamers Oafere:

    He Mark,
    Toch geen Mexicaanse griep in Suriname? Niet ziek worden hoor daar heb je nu geen tijd voor als je ouders er zijn. Hopen dat je het weekend goed uitgerust bent.
    Enne blijven schrijven hoor want we lezen het graag.
    Hier is de Sint in het land en de voor de eerste keer was de schoen gevuld vanmorgen, dus je begrijpt het was vroeg dag. Maar wel super gezellig. O ja en Janneke heeft gisteren haar B- diploma gehaald dus hier allemaal leuke dingen.
    Groetjes van ons.

  • 15 November 2009 - 17:48

    Martin Kroesbergen:

    Hoi Mark, Johan en Hannie,
    Zijn jullie al chocoladebruin? Hier is het nat en herfstachtig, dus we zijn wel een beetje jaloers op jullie.
    Onze oprit is nog steeds mooi schoon. Wij hebben denk ik te maken gehad met eerlijke oplichters. Mark, nog bedankt voor je reactie via je vader.
    Nog veel plezier samen met je ouders en wens ze maar een goede terugreis straks.
    groeten van Martin, Anja, Nicol en Bas.

  • 16 November 2009 - 15:30

    Marga V/d Bogaard:

    Hoi Mark,wat een verhalen zeg.Erg leukom ze te lezen.Je werk is ook goed zo te horen. Wat een indrukken doe je daar op zeg.Maar nu zijn je ouders er ,en dat is erg fijn voor je.Je moet ze alleen niet zoveel laten drinken,dat is niet goed voor je moeder>of hebben ze lekkere witte wijn.Ben je ook al lekker bruin,of niet.Als je ziek word laat je je maar lekker verwennen door je ouders,daar voor zijn ze ouders .Zo nu lang genoeg geklets.Nog veel plezier,en let een beetje op je ouders.Gr marga

  • 16 November 2009 - 20:11

    Martijn:

    Hallo Mark, het is alweer een tijdje geleden dat ik de verhalen gelezen heb. Ik zou voor een geintje ook iets met jullie pa en ma meegeven, maar als papa heb ik tegenwoordig in de avonden andere leuke bezigheden, dus dan schiet het er wel eens bij in. Ik wilde namens het 4e een vlaggenstok met jullie pa meegeven, zodat je alvast kon gaan oefenen voor grensrechter, maar helaas is het niet meer gelukt. Vorige week heeft het vierde jouw goed in de steek gelaten, want tegen een zeer zwak Victoria hebben ze onnodig gelijk gespeeld. Helaas was ik er zelf ok niet bij en heb het dus niet voor jouw op kunnen nemen om iedereen scherp te krijgen. We hebben onze algehele off-day dus al gehad. Gelukkig hebben we het gister weer hersteld door met 6-1 van Woezik te winnen en heeft de concurrentie nu punten verloren. Jij laat ons vrijdag trouwens ook in de steek. Hoe moeten wij vrijdag de titel Quizavond prolongeren als jij er niet bij bent? We hebben al zitten denken om een live verbinding via de computer met jouw te maken. Je hebt dan wel 3 seconde vertraging, maar dat is voor jouw voldoende om alsnog het eerste te drukken. Maar waarschijnlijk zal de verbinding niet gaan lukken en moeten we het zelf doen. Ik heb er een hard hoofd in, dat we zonder jouw gaan winnen. Ik ga weer proberen om je mooie verhalen vaker te lezen. Geniet er nog van, want het is zo januari. Je toekomstige leider.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mark

Actief sinds 23 Juli 2009
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 83285

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Stage Paramaribo, Suriname bij het Krasnapolsky ho

Landen bezocht: