30-11-2009 - 01-12-2009 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu 30-11-2009 - 01-12-2009 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu

30-11-2009 - 01-12-2009

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

02 December 2009 | Suriname, Paramaribo

Maandag 30 november 2009

Vanmorgen werd ik kwart voor zes gewekt door mijn grote vriend, de wekker. Toen ben ik er uit gegaan en het dagelijkse ochtendritueel volbracht.
Om kwart voor zeven was ik op het werk en heb ik de site bijgewerkt. Al snel kwamen er veel reacties op. Dank je wel daarvoor. Doet me toch goed.

Op het werk zelf heb ik niet zo heel veel gedaan. Ik had er niet veel zin in. Wel heb ik samen met Indra weer voor de eerste keer een ISO ronde gelopen. Het meeste zag er nog goed uit, dus we hadden er weinig op aan te merken. Verder hebben we ook een nieuwe kwaliteitstip op de borden gehangen.

Ook heb ik nog even aan mijn andere opdracht gewerkt. Tussen de middag heb ik een broodje gezond en een worstenbroodje gekocht. Het ene broodje compenseert het andere weer een beetje zullen we maar zeggen.

Aangezien het de hele dag al een beetje regende en ik geen zin had om helemaal naar de bus te lopen, heb ik een taxi gebeld om mij te halen. Ik had dezelfde man gebeld die ik meestal bel, maar ik heb er wel op gelet of er geen blik bier naast hem staat. Vandaag zijn er weer drie verkeersdoden gevallen. Twee broers en de vrouw van één van de broers. Zij waren naar Nickerie geweest om een nieuwe auto te kopen en op de terugweg hebben zij vermoedelijk te hard gereden en toen is er een band geklapt. Er zijn nu al 105 verkeersdoden gevallen dit jaar. Dit is al ruim boven het oude record. Toch maar een beetje opletten dus, want ondanks dat zo’n lange vliegreis vervelend is, zit ik toch liever in het vliegtuig dan dat ik in een kist land op Schiphol.

Toen ik thuiskwam heb ik een klein beetje gegeten en toen heb ik Jan gebeld of hij mij op kon halen. Gerda was werken dus ik was alleen thuis en daar had ik geen zin in.
Jan heeft mij opgehaald en we zijn naar twee supermarkten gegaan. We hebben daar broodjes en een doos met Nederlandse frikadellen gekocht.
Bij Jan en Olivia aangekomen hebben we eerst buiten gezeten met een rum-cola. Daarna zijn we naar binnen gegaan om broodjes frikadel met mayonaise te eten. Wel heb ik bedankt voor nog meer rum-cola. Moet het toch beetje rustig houden. Rond negen uur zouden ze mij naar huis brengen, maar eerst hebben we nog een milkshake bij de McDonalds gehaald.
Na thuiskomst heb ik nog een beetje gelezen en toen ben ik in slaap gevallen.

Dinsdag 1 december 2009

Vanmorgen had ik de wekker om zes uur gezet. Dat kwartiertje smokkelen kon goed, want ik hoefde me niet te scheren en ik was nog voor zeven uur op het werk. Ik voelde me vandaag al een stuk beter, dus jullie hoeven je geen zorgen te maken. Het is al weer december.

Op het werk heb ik weer aan mijn opdracht gewerkt en om negen uur had ik een afspraak met meneer Ramdhani. We zijn in de lobby gaan zitten en ook meneer Elizee heeft er nog even bij gezeten. De suggesties waar ik weer mee kwam, vonden ze goed. Weer een positief puntje dus.

Alleen vind ik het nu wel lastig om te bepalen wat de volgende stap moet zijn. Ik heb wat research gedaan en nu moet ik eigenlijk toch alvast beginnen om wat vast te gaan leggen op papier. Volgens mij verwacht meneer Ramdhani dadelijk een rapport als alles klaar is. Ik denk dat ik hier morgen maar aan ga beginnen. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik morgen toch maar weer eens flink aan de slag moet. Het moet natuurlijk wel klaar zijn als Britt en Ralph hier zijn. Ik ben wel toe aan een beetje vakantie.

Op het werk heb ik in de krant de foto van het ongeluk van gisteren gezien. Je kon gewoon niet meer zien dat het een auto was. Zo zag het eruit. Zo zie je maar weer dat het snel gebeurd kan zijn.

Na het werk ben ik snel naar huis gegaan, want vanavond werd het wel weer tijd om te gaan trainen. Door het bezoek van papa en mama was het er even bij ingeschoten. Ik heb onderweg nog even een fles water gekocht en toen heb ik gegeten en een taxi gebeld. Om de tijd te vullen heb ik nog een stuk gelezen totdat de taxi er was. Hij had weer geen bier, dus hij boekt vorderingen. Of hij drinkt alleen in het weekend, dat kan natuurlijk ook.

Het trainen ging vandaag erg lekker. We hebben eerst partijtje op een klein veld gedaan en nadat er meer mensen waren op een groter veld. Hier komt namelijk het grootste gedeelte te laat. Sommige komen een uur later nog aanzetten. Behoorlijk frustrerend als trainer zijnde lijkt mij. Allebei de keren moest ik ook een team kiezen. De trainer en ik moesten dan om de beurt een speler kiezen die we wilden hebben. Zoals ik al zei ging het erg lekker. Ik kon conditioneel niet merken dat ik al weer even niks had gedaan en ook mijn acties gingen lekker. Regelmatig een beetje pingelen, want dat doen ze hier allemaal.

Na het trainen ben ik door Gerard thuis afgezet en toen heb ik papaja gegeten. Was erg lekker en daarna ben ik gelijk onder de koude douche gesprongen. Pff ik kan er echt niet aan wennen. Ik snap ook niet dat de meeste mensen hier het lekker vinden. Heel voorzichtig iedere keer een nieuw stukje van mijn lichaam onder de straal en dan in één keer snel helemaal eronder. Dan eronderuit om me in te zepen en snel weer eronder. Ik wil het zo snel mogelijk achter de rug hebben.

Na de douche heb ik nog even het hele stuk getypt, want het was er gisteren weer bij ingeschoten. Maar van één dag geleden kan ik het meestal nog wel onthouden.

  • 02 December 2009 - 10:37

    De Ossjes Oafere:

    Ha die andere, (zou oma gezegd hebben)

    Vandaag zou oma jarig zijn, vandaar dat ik daar aan moest denken. Ik ben blij te lezen dat je weer door de ergste dip heen bent. (maar papier is geduldig hé!!!!!)Ga maar lekker aan de slag met je opdrachten want de tijd gaat dringen. Vandaag gaan we de nodige medicijnen voor Ralph en Britt halen zodat ze goed voorbereid op weg kunnen de 18e. We zien weer uit naar je volgende schrijven.
    Liefs vanuit de Pas

  • 02 December 2009 - 13:30

    Fam. Lamers Oafere:

    Hoi Mark,
    Koud guur december weer hier, past wel goed bij sinterklaas. Dus gezellig binnen met warme chocomel en de "Wii".
    Fijn dat het wat beter met je gaat, maar graag had ik je gezicht erbij gezien.
    Zet "m nog ff op het is inderdaad al december.
    Dikke knuf van ons.

    Van Elke "jij bent de liefste Mark van de hele wereld maar waarom zit je zover weg, en waarom ben je eigenlijk op Britt verliefd"?!
    Gijs heeft niets te melden, en Janneke is oefenen voor de dansmariekes.

  • 02 December 2009 - 15:05

    Peter:

    Toch fijn dat we nu weten hoe je het douche-ritueel aanpakt, daar waren we zeer benieuwd naar ;) haha!

  • 02 December 2009 - 18:07

    TATA:

    Hey nozem
    Blij te lezen dat het weer een stuk beter met je gaat.De down heb je nu gehad dus nu op naar de up.
    Nog even de beuk erin en dan heb je weer vakantie.
    Zorg er wel voor dat je de deadline haalt.
    Alleen maar goed voor de studiepunten.
    Hier is het best wel koud.De verwarming is gisterenavond uitgevallen en na heel veel telefoontjes wordt hij dan straks eindelijk gerepareerd.Ik hoor hem stoppen dus hou je haaks.
    Groetjes
    Vaders

  • 02 December 2009 - 18:53

    Sjaak Zuidhoek :

    Hoi Mark
    Weer een paar dagen verder, zo zie je maar, voor je het weet is het alweer 2010.
    Ja, en dat koud douchen is geen pretje, ik weet er alles van. Elke keer als we bij DSZ moesten voetballen hadden we dat probleem van die koude douche ook, we hadden dan wel altijd gewonnen natuurlijk, dat snap je wel,hahaha.
    Verder gezond blijven, jongen, en blijven schrijven, heel leuk om op de hoogte te blijven van jouw "avontuur" in Suriname.
    Groetjes uit Druten en hou je taai! Los Ballos en Arrivedecci!!
    Helma en Sjaak Zuidhoek

  • 02 December 2009 - 20:34

    Liska..:

    Hey Mark!

    Is er dan helemaal niemand van de familie Peelen die een warme douche heeft zodat ik daar kan gaan douchen als ik daar ben? Moet je nagaan die lange haren uitspoelen..... Brrrr krijg het al koud als ik eraan denk. Misschien dat ik tegen die tijd een beetje aan kou gewend ben, vandaag alweer handschoenen aangehad!!!

    Liefs je liefste zusje

  • 03 December 2009 - 20:31

    Martijn:

    He Mark, het is alweer twee weken geleden dat ik voor het laatst gekeken heb, dus weer volop nieuwe verhalen en mooie foto's. De tijd gaat snel, want je ouders zijn al weer geweest. Nu is het aftellen. Nog een leuke tijd met Britt en dan is het al zo weer januari. Met het 4e helaas verloren van SCD. Laat ik er maar niet te veel over zeggen, want dan wordt ik weer kwaad op de scheidsrechter. Je zult het hele verslag wel op Teamers hebben gelezen. Verder is er geen paniek en nu is de druk tenminste weg. De sfeer is erg goed, dus blijven lekker voetballen. Zondag tegen de andere concurrend Unitas, maar het zal wel afgelast worden. Op dit moment zijn ze verlichting op het 2e veld aan het zetten, dus als je terug bent kunnen we misschien op het 2e veld trainen. Sergio heeft problemen en die zijn we voorlopig even kwijt, dus dat is wel balen voor ons, maar zeker voor hem. We hebben aardig wat blessures, dus we kunnen niet wachten totdat je terug bent. Geniet er nog van en zeker de tijd met Britt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mark

Actief sinds 23 Juli 2009
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 83259

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Stage Paramaribo, Suriname bij het Krasnapolsky ho

Landen bezocht: