22-01-2010 - 24-01-2010 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu 22-01-2010 - 24-01-2010 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu

22-01-2010 - 24-01-2010

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

25 Januari 2010 | Suriname, Paramaribo

Vrijdag 22 januari 2010

Ondanks dat het de laatste dag van de week was, kon ik toch vroeg mijn bed uitkomen. Helemaal na mijn nachtelijke vaagheid viel me dit reuze mee. Ik schrok vannacht om 1.15 uur wakker en nog drie kwart aan het slapen ging ik tijdsverschil uitrekenen en dacht ik dat het al kwart over zeven was. Shit, verslapen was mijn gedachte dus ik sprong mijn bed uit en stond al bij de slaapkamerdeur. Toen kon ik weer nadenken, voor zover ik dat kan, en bedacht ik me dat mijn telefoon op Surinaamse tijd staat en dat ook mijn berekening niet klopt. Het was dus echt kwart over één ’s nachts. Ik ben toen maar weer mijn bed in gekropen en gaan slapen.

Maar ondanks dit avontuur was ik om kwart voor zeven al op het werk. Daar heb ik eerst mijn mail en de internetsites nagekeken en verder ook nog mijn site bijgewerkt. Hierna ben ik toch maar een beetje aan mijn stageverslag gaan werken. Dit moet binnenkort toch af zijn. Ik had eindelijk weer een beetje inspiratie en met de Nederlandse top 40 op de computer kwam het goed. Ik heb toch weer wat kunnen typen.

Tussen de middag hebben we nasi gehaald met de afdeling. Daarna heb ik nog even gewerkt en heb ik met mevrouw Bonela afgesproken dat ik maandag aan het eind van de werkdag mijn stageverslag inlever. Dan heb ik mezelf een beetje tijdsdruk opgelegd en moet het echt af. Ik ben van plan om morgen overdag aan het stageverslag te werken.

Toen ik druk bezig was, vroeg mevrouw Bonela of ik zondag iets te doen heb. Dat had ik dus niet, maar ik vroeg me eigenlijk toch wel af wat er moest gebeuren. Ze heeft het er ooit over gehad om het kantoor helemaal opnieuw in te richten en ik dacht dat het daar iets mee te maken moest hebben. Na haar vraag liep ze weg en toen ze even later terug kwam had ze een leuke verrassing voor ons.

Omdat ik volgende week weg ga, leek het haar leuk om met de afdeling naar Bergendal te gaan. Dit was een grote verrassing en ik zag het dus ook echt wel zitten. Ik vond het echt leuk en ze had het al met meneer Ramdhani overlegd en ook hij was akkoord. We zouden dan een dagje naar het adventure center gaan. Ik heb er nu al zin in. Hieruit blijkt dat ze toch wel waarderen wat ik heb gedaan.

Hierna heb ik nog even gewerkt en toen was het alweer tijd voor het weekend. Al weer een week voorbij. Nog maar vier dagen werken en dan zit het er op. Ik heb de bus gepakt en was al vroeg thuis. Daar heb ik eerst een omelet gegeten en verder ook nog met thuis gebeld.

De rest van de avond heb ik niet veel meer gedaan. Ik heb een beetje gelezen en dat was het wel zo’n beetje.

Zaterdag 23 januari 2010

Vanmorgen was ik al vroeg wakker, maar ik ben toch nog maar tot negen uur blijven liggen. Toen ben ik er uit gegaan om de was te gaan doen. Dit moest al vroeg gebeuren, want vanavond gaan we barbecueën bij Jan en voor die tijd wil ik de was binnen hebben.

Ik had veel was, maar om elf uur hing alles te drogen. Daarna ben ik even naar de winkel gelopen om beltegoed te kopen. Daarna heb ik met Britt en thuis gebeld.

Na hard werken moet er natuurlijk ook gegeten worden en er waren geen eieren meer. Daarom ben ik weer terug naar de winkel gegaan en heb eieren gekocht. Verder heb ik ook een klein flesje Mariënburgrum gekocht. Dit is Surinaamse rum met 90% alcohol. Deze wilde ik de hele tijd al proberen en nu begon de tijd te dringen.

Na thuiskomst heb ik een eitje gebakken. Daarna ben ik begonnen aan mijn stageverslag. Ik heb redelijk wat kunnen typen en ondertussen ook een rum-cola ingeschonken. Hierdoor kreeg ik nog meer inspiratie dus heb ik toch redelijk wat kunnen doen aan mijn stageverslag. Ik verwacht dat ik hem maandag wel afkrijg. En voor degene die het willen weten, de rum smaakte erg goed. Ondanks dat ik maar een klein beetje in mijn glas had gedaan, kon ik hem goed proeven. Ik was van plan om de rest mee te nemen, maar ik hoorde dat ik het niet in het vliegtuig mee mag nemen omdat het te brandbaar is. Ieder nadeel heb ook zo z’n voordeel, want weggooien is zonde dus moet ik hem hier maar opmaken.

Nadat ik vond dat ik genoeg gedaan had, heb ik nog even gelezen en daarna Vallodolid – Barcelona gekeken. Het was een erg mooie wedstrijd. Daarna heb ik me geschoren, gedoucht en aangekleed en om half zeven zijn we naar Jan gegaan. De rest zou pas rond acht uur komen, maar ik vond het wel leuk om al vroeg te gaan. Ik heb even een paar foto’s in het licht gemaakt zodat jullie kunnen zien waarom ik dit zo een mooie, leuke plek vind.

Voordat iedereen er was, hebben Jan en ik alvast geproefd of de Red Label nog wel goed was. Dit was het geval dus hebben we dat de rest van de avond maar gedronken. Rond acht uur kwam de rest en zijn we gaan eten. Het kampvuur was al aan en het eten was erg lekker. Ik vond het een gezellige avond. Verder heb ik weer een paar parfum verkocht. Deze ga ik maandag maar even bestellen. Ook kreeg ik nog telefoon van Erik Willems. Hier heb ik nog een tijdje mee gesproken.

Om half elf wilde Peter naar huis en zijn Gerda en ik meegereden. Al met al vond ik het een geslaagde avond. Bij thuiskomst heb ik mijn was opgevouwen en in de kast gelegd en ook een T-shirt voor morgen gestreken.

Zondag 24-01-2010

Vanmorgen was ik al vroeg wakker en dat terwijl ik tot zeven uur kon blijven liggen. Dat heb ik dan ook maar gedaan. Daarna ben ik eruit gegaan en heb me gedoucht en een broodje gegeten. Om kwart voor acht haalde Ulrich mij op om naar het hotel te brengen.

Toen iedereen er was zijn we richting Bergendal gereden. Daar aangekomen hebben we onze spullen in een hutje gelegd en even wat gedronken. We konden één activiteit gaan doen. Romario, Aarti, Indra en ik kozen ervoor om de kabelbaan te gaan doen. Dit had ik eerder al met Britt en Ralph gedaan en vond ik toen erg leuk. Mevrouw Bonela en Sandra gingen kayakken.

Na de beklimming zijn we begonnen. We waren maar met z’n vieren en twee gidsen. Dit was wel fijn, want we hoefden met niemand anders rekening te houden en konden dus foto’s maken. Ik heb alleen foto’s van de anderen. Die waar ik op sta krijg ik morgen pas, dus die zet ik niet meer op de site waarschijnlijk. De kabelbaan was wel weer erg leuk, alleen is de spanning van de eerste keer weg. Toch heb ik er weer van genoten.

Bij terugkomst hebben we de uitrusting afgedaan en zijn we gaan eten. We hadden rijst met groente en kip. Geen grote verrassingen dus. Daarna zijn we weer naar de hut gegaan en hebben we bingo gespeeld. Dit had mevrouw Bonela meegenomen.

Ze vroeg wat de inzet was. Ik kwam met het voorstel dat degene die geen potje won, morgen de hele afdeling op nasi moet trakteren. Hier ging iedereen mee akkoord. Gelukkig won ik het eerste potje al dus ik viel al af. Uiteindelijk heeft mevrouw Bonela geen potje gewonnen waardoor zij morgen moet trakteren. Na al deze spanning hebben we nog een tijdje relax gehangmatteerd en om half vier zijn we weer richting huis gegaan.

Mevrouw Bonela heeft mij thuis afgezet. Dit was rond vijf uur. Toen heb ik wat knakworstjes opgewarmd en op brood gedaan. Ik ben toen Inter Milan – AC Milan gaan kijken. Daarna heb ik buiten gezeten met mijn Mariënburg rum. Toen ik twee glazen op had vond ik het mooi en ben ik mijn overhemden gaan strijken. Ik heb de vier makkelijkste gepakt. De laatste keer strijken gelukkig. Ik heb hier echt een hekel aan. Daarna ben ik naar bed gegaan en heb ik getypt, gelezen en toen ben ik gaan slapen. Morgen begint de laatste week in Suriname.

  • 25 Januari 2010 - 10:43

    Gerrie:

    Hoi Mark,

    Je hebt lekker genoten van je laatste weekend in Suriname.
    Wij zijn gisteren bij Peter en Liska geweest, hadden het huis nog niet gezien maar het is een prachtig huis en verder was het gezellig. Nou Mark geniet ook nog van je laatste dagen en denk eraan drink met mate!!!!!!!!

    groetjes en tot gauw
    Gerrie,Sjaak,Marlijn en Femke

  • 25 Januari 2010 - 11:02

    De Ossjes Oafere:

    Hoi Mark,
    Lekker dat je zo'n mooi laatste weekend hebt gehad. Heb je al streepjes gezet? nog vier nachtjes Hé? Hopelijk gaat het vandaag lukken met je verslag. Maar na zo'n weekend, heb je vast weer een heleboel inspiratie, dus dit gaat goed komen. Wij wensen jou nog een heel goeie laatste korte werkweek. Na een vol weekend met pronkzitting, jeugd prins verkiezing, een optreden van Janneke als dansmarieke en de verjaardag van ome Kees, is hier ook weer een gewone week begonnen. Mark nog heel succes en tot zaterdag. Dit is misschien wel je laatste berichtje, of komt er woensdag ook nog één?
    Liefs vanuit de Pas

  • 25 Januari 2010 - 11:08

    Femke:

    Hoi Mark,

    Was de kokosnoot lekker??? Verder heeft mama alles al verteld!!!!

    Groeten Femke

  • 25 Januari 2010 - 12:21

    Hanny En Jac:

    Hoi Mark
    wouw je laatste week in Suriname is nu toch echt begonnen en je kunt je koffer weer gaan pakken. Leuk dat je zo gewaardeerd wordt en er deze verrassing voor je was geregeld. Doet een mens toch goed! Hier kijken we uit naar jou thuiskomst a.s. zaterdag. Het is hier behoorlijk koud dus 't zal wennen zijn maar je kunt natuurlijk nog overwegen om daar te blijven...haha. Nee Mark je komt maar lekker terug, want 't is mooi geweest.We wensen je nog 'n goede laatste week daar in Suriname en de groetjes aan de familie daar. TOT ZATERDAG en 'n hele goede reis naar huis.
    Groetjes van ons allemaal.

  • 25 Januari 2010 - 12:31

    Fam. Lamers Oafere:

    Hoi Mark,
    Wordt dit ons laatste berichtje aan jou of horen we nog iets van je.
    Voelt wel goed denk ik dat je laatste werk 4- daagse is aangebroken.
    Vandaag nog het stage verslag ff afmaken en dan kun je opgelucht adem halen, maar niet de laatste dagen de kantjes eraf lopen hé.
    Hier wederom koud vandaag maar wel gezond!
    We hebben net als jij een gezellig weekend achter de rug met veel carnaval erg gezellig met voor sommige net iets teveel bier.
    Verder Elke vanmorgen op school opgehaald ivm een hoofdwondje ligt nu op de bank want heeft erge hoofdpijn. Wondje was te oppervlakkig dus verder niets meer gebeurd bij de huisarts.
    Als we je niet meer horen "pak ze" en een goeie reis terug, tot gauw.
    Groetjes van ons.

  • 25 Januari 2010 - 13:54

    Mam:

    Hoi Mark .
    Nu gaat 't snel.Dit is alweer 't een na laatste verslag uit Suriname (donderdag nog een)en dan is 't koffers pakken en richting kou.We tellen nu echt af xxx

  • 25 Januari 2010 - 19:04

    Martijn:

    He Mark, ik denk dat het zondag nog niet je rentree wordt bij het vierde, want het vriest hier weer erg hard en de wedstrijd zal waarschijnlijk niet doorgaan. Het feestje van zaterdag was erg leuk en een goede opkomst. We hebben met met een man of 30 gedobbeld met kleine cadeautjes. Wat kunnen volwassen mensen toch gek doen om een paar simpele cadeautjes en opdrachten (paaldansen). Daarna nog even karaoke en naborrelen. Erg gezellig. Zondag hebben we de kater eruit gelopen op een training. Wij werken dus ook goed aan onze conditie, zodat wij vanaf volgende week niet achter jouw aan hoeven te lopen. Nog maar een paar dagen en dan zit jouw avontuur er weer op. Drink jezelf maar goed in met de rum (moet je mijn stroh rum 80% uit Oostenrijk weer overtreffen?) zodat je goed voorbereid bent voor de carnaval. We zien je snel weer in Boven-Leeuwen en alvast een hele goede terug reis. Martijn, Maaike en Levi

  • 25 Januari 2010 - 20:00

    Peter:

    He Mark!!

    Nog 3 dagen stage en je kunt de koffers gaan pakken. Zoals je al had gelezen, hebben we hier pronkzitting gehad. Gelukkig is die maar één keer in het jaar ;p Zondag na het bezoek van de familie vd Zwaluw hebben we nog even gerikt met je ouders.
    Succes met je laatste dagen en zorg ervoor dat je alles netjes af hebt als het donderdag is.

  • 26 Januari 2010 - 12:37

    Lianne:

    Hee Mark!

    Het aftellen kan nu echt goed beginnen, nog maar een paar dagen! Ik heb net mijn stagepresentatie gehad en heb het gehaald! :D Daar zijn we dus ook weer mooi vanaf. Ga volgende week beginnen met mijn minor. Jawel, in Nijmegen, heb ik weer.
    Nou tot over een paar daagjes!

    Groetjes,
    Lianne

  • 26 Januari 2010 - 12:58

    Trudi:

    Hoi Mark,
    Nog een paar daagjes en dan lekker weer in je eigen bed in Boven-leeuwen, wat zul je dan lekker lang uitslapen!
    Nou, Martijn deed alleen behoorlijk gek tijdens het dobbelen hij wilde zo graag een "knuffelkoetje" Wij als "OUDERE" zijn niet zo maf, wij zijn een stuk wijzer.
    He, leuk Mark zo'n laatste weekendje met je collega's, dat doet je toch zeker goed, een blijk van waardering. Nu ook hopen dat je een super punt voor je stage krijgt, maar dat moet haast wel.
    Mark nog een paar fijne daagjes,maak er nog wat van, en een goede terug reis en op naar het koude Boven-Leeuwen.

    groetjes Trudi en de rest

  • 26 Januari 2010 - 18:48

    Gerard Van Elk:

    Hoi Mark,

    Nog even een laatste seintje uit "aofere". Je ziet wel dat ik aardig gelijk had hè toen ik zei dat de tijd om zou zijn voor je het in de gaten had.Ook al is een tropentempo traag, de tijd die vliegt daar net zo hard als hier.Voor je het weet ben je al weer "Boveneindscarnavalblauw" zeker als je "surirum"mee brengt, en denk je terug aan het toch wel mooie land. Ik hoop dat je een goede thuisreis hebt en niet ingeklemd komt te zitten tussen een paar "Big mamma's".Daar duurt de reis wat te lang voor.
    Voor de laatste dagen, zoals ik ook bij je vetrek gezegd heb, "Veul plezier en gezond wèr hier".
    Groeten uit de Victorstraat.

  • 26 Januari 2010 - 20:56

    Gerard:

    Hallo Mark.
    Voor ons zit het het bijna op en voor jou een dagje later.Op 30 Jan. zien we elkaar weer.En dan nemen we er een borrel op.
    Tot dan Houjewa.

  • 27 Januari 2010 - 10:36

    Judith:

    Hey Mark,
    je bent er een leuke laatste week van aan het maken,
    pas op; dadelijk krijg je in Nederland weer heimwee naar Suriname!
    Ik zal jullie mam wel effe het "berenvel" (gewatteerde buitenoveral uit Canada) meegeven voor als ze je komen ophalen op Schiphol. Ook wij zijn benieuwd naar jouw live-verhalen. Stijn lijkt het ook allemaal wel te begrijpen, want zo vaak zag hij zijn grote neven en nichten natuurlijk ook weer niet.
    Hij kwam al met een grote wereldkaart aan, waar Suriname dan precies lag. Ook goed voor mij, zo bleek, want topografie heeft me nooit zo geboeid, dus moest ik ook effe goed kijken.
    tot binnenkort en alvast een hele goede reis toegewenst!!
    Groetjes Wim, Judith en Stijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mark

Actief sinds 23 Juli 2009
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 83247

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Stage Paramaribo, Suriname bij het Krasnapolsky ho

Landen bezocht: