20-01-2010 - 21-01-2010 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu 20-01-2010 - 21-01-2010 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu

20-01-2010 - 21-01-2010

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

22 Januari 2010 | Suriname, Paramaribo

Woensdag 20 januari 2010

Vanmorgen kon ik wat langer blijven liggen. Om kwart voor zeven ging de wekker, want Ulrich zou mij om half acht ophalen. Ik moest dan buiten de stad naar een filiaal van Surpost om mijn pakketje te gaan posten. Rond half acht kwam hij mij ophalen. Het pakketje voelde toch wel zwaarder aan. Ik ben benieuwd.

Toen we er waren bleek het al behoorlijk chaotisch te zijn. Ik had gehoopt dat het zo vroeg nog een beetje rustig zou zijn, maar dit bleek niet het geval. Het is een heel gedoe voordat je pakketje eindelijk mee gaat. Eerst moest ik bij de kassa in de rij gaan staan om een formulier te vragen. Deze moest ik op een tafel invullen, waarna ik in de rij moest gaan staan. Daar werd mijn pakketje “gecontroleerd” om te kijken of er niks in zat dat verboden was. Er werd even vluchtig bovenop gekeken. Het stelde dus niks voor. Daarna kon ik de doos dicht plakken. Uiteraard had ik geen tape, maar deze kon ik wel weer bij de kassa kopen voor 4 SRD.

Daarna moest ik in de volgende rij gaan staan. Daar werd mijn pakketje gewogen. Het pakketje woog 20,4 kilo. Eigenlijk iets te zwaar dus, maar ze deden er niet moeilijk over. Toen ik aan die meneer vroeg waar ik het bezorgadres op moest schrijven, zei hij dat het formulier dat ik had, voor afhalen in Nederland is. Ik snap niet dat ze dat bij de kassa niet even gevraagd hebben. Ik kon dus weer terug naar de kassa om een ander formulier te vragen. Ondertussen hebben ze mijn doos even achter de balie gezet. Ik heb het andere formulier ingevuld en toen was het goed. Tenminste dat hoop ik. Volgens de vrouw duurt het vier tot acht dagen voordat het pakketje aankomt. Daarna kon ik weer terug naar de kassa om te betalen. Ik moest 206 SRD afrekenen. Dit is iets meer dan € 50, dus dat is nog te doen. Het past anders echt niet allemaal in mijn koffer.

Toen ik eindelijk klaar was, heeft Ulrich mij naar het werk gebracht. Daar hebben we weer onze dagelijkse ISO ronde gelopen. Verder heb ik nog even aan mijn stageverslag gewerkt, maar het lijkt wel of er niks meer door mijn vingers komt. Ik heb totaal geen inspiratie om maar iets op papier te zetten. Flink balen dus, want ik wil het deze week nog af hebben.

Om half vier ben ik vanaf het werk naar de FM groep gelopen om daar mijn bestelde parfum op te halen. Ik moest één parfum daar vlakbij in de buurt afleveren en toen heeft Ulrich mij weer opgehaald. Het is nog steeds erg heet en anders moest ik nog een heel stuk naar de bus lopen.

Toen ik thuis kwam lag er nog een kerstkaart van Jurgen, Diny en de kinderen. Jullie ook bedankt voor het kaartje! Er druppelen nog steeds binnen, dus ik hoop dat ik volgende week alles heb. Anders zou het jammer zijn en moeten ze het opsturen naar mij in Nederland.
´s Avonds heb ik niet veel meer gedaan. Ik heb even met ons thuis en Britt gebeld en verder heb ik een beetje gelezen.

Donderdag 21 januari 2010

Zo over precies een week heb ik mijn laatste werkdag. Nou begint het ergens op te lijken. Ik was om tien over half zeven al op het werk en heb eerst even op internet rond gekeken. Verder was het vandaag weer hetzelfde liedje als gisteren. Ik begin er flink van te balen, want het moet af en ik loop me alleen maar te ergeren op het werk. Misschien komt het doordat ik met mijn hoofd al in Nederland ben en zo zijn er nog wat andere dingen. Maar ik schiet er zo niets mee op en het ziet er naar uit dat ik in het weekend toch nog even flink moet werken. Als er dan tenminste wel iets uit komt.

Wel heb ik met Indra nog een nieuwe kwaliteitstip voor ISO opgehangen en heb ik nog wat kleine dingetjes gedaan. Verder een beetje rond gewandeld op kantoor, heel veel zin gehad om even iets te slopen en veel lopen schelden. En het luchtte niet eens op. Ook heb ik met Britt via msn wat carnavalsoutfits bekeken. Heb ik toch nog iets zinnigs gedaan vandaag.

Om half vier ben ik gelijk naar huis gegaan en heb ik met thuis gebeld. Daarna ben ik gaan eten. We hadden vandaag een speciale vis om te eten, namelijk barracuda. Dit is een roofvis met erg grote tanden. Ik vond hem goed smaken. Verder hadden we rijst en groente. Ik heb toch wel zin in boerenkool of iets dergelijks. Na het eten heb ik nog even buiten gezeten en daarna ben ik met de taxi naar het trainen gegaan.

Ik had vandaag helemaal geen last van mijn knie dus dacht dat het wel zou lukken. We hebben partijtje gespeeld, maar toch kreeg ik last van mijn knie. Ik heb het daarna iets rustiger aan gedaan. Na de training ben ik met Gerard naar huis gereden en heb ik me gedoucht. Verder heb ik ook nog een manja gegeten en daarna ben ik gaan typen. Verder heb ik nog gelezen en toen ben ik gaan slapen. Nog maar acht nachtjes.

  • 22 Januari 2010 - 11:10

    De Ossjes Oafere:

    Hoi Mark,
    Het wil allemaal niet meer vlotten, hé. Maar even op je tanden bijten en zorgen dat het toch allemaal goed komt.(makkelijker gezegd dan gedaan,hé). Het laatste Surinaamse weekend staat voor de deur maak er maar productieve dagen van dan schiet het allemaal ook wat beter op. Als je volgend weekend thuis bent heb je het natuurlijk ook razend druk, met carnaval enzo!!!! Mark heel veel succes deze laatste week we blijven voor je duimen.
    Liefs vanuit de Pas

  • 22 Januari 2010 - 12:53

    Mam:

    Ha die Mark
    Nu is t't al de laatste vrijdag werken dus nu schiet 't goed op.Volgende week ben je al klaar met je koffer pakken en kun je je voorbereiden op de vliegreis Probeer aan je opdracht te voldoen en als 't niet lukt kan iemand je misschien nog helpen met iets?Pa kon vandaag niet verder met werk Stond niet voldoende werk klaar Is met Erik en Liska gaan vissen Hadden ook effe ontspanning nodig.En wie denk je dat er (met nog een half uur te gaan) voor staat !Natuurlijk Lis Ben benieuwd of ze haar nog inhalen.Hoor 't zo wel van ze en dan hoor je 't vanavond wel weer van ons xxx

  • 22 Januari 2010 - 13:02

    Gerrie:

    Hoi Mark,

    Nou Mark kom op nog effe er tegen aan en gewoon doen het kan maar klaar zijn. Dan kun je nog misschien de laatste werkdagen relaxen!!!!!!!
    Hier alles oke alleen ben ik snot en snot verkouden en niet echt fit. Gister zijn ze langs ons met de bouw van 2 huizen begonnen dus we krijgen nieuwe buren erbij.......
    Marlijn krijgt maandag een beugel vorige week heeft ze hiervoor 2 kiezen moeten trekken. En Femke is zich aan het orienteren naar welke school ze zal gaan de pax of dominicus. Nou Mark nog een weekje en dan ben je weer in ons kikkerlandje maak er nog een mooi weekje van en geniet ervan....

    groetjes Sjaak,Marlijn,Femke en Gerrie

  • 22 Januari 2010 - 13:48

    Liska..:

    Hey Mark!

    Ik had ff een pitstop nodig tussen al dat geleer door... Dus ik ga heel relax staan vissen, en heb uiteindelijk 3 zalmen gevangen! papa 1 zalm en een forel, en erik 1 zalm. Dus dan weet je maar weer wie de eer van de Peelens hoog houdt;) Ik mag iig de komende tijd van papa niet meer mee;) haha.
    Nou succes nog even, geniet nog even van de warmte, en bereid je maar voor op een heeeeeel koud nederland!!!

    Liefs je liefste zusje

  • 22 Januari 2010 - 14:12

    TATA:

    Hey Mark.
    Even tussen ons gezegd en gezwegen.Je weet hoe ik ben en dat ik het anderen gun om meer vis te vangen dan ik.Zo ook deze keer.Nu krijg ik een hoop gebluf over mij heen en jouw zus krijgt kapsones.Vanaf nu ben ik dus niet meer van plan om me dat te laten gebeuren.Mijn voornemen is dus om haar nooit meer mee te nemen.
    Als jij volgende week terug bent kunnen wij misschien samen een keer weg gaan.Als je tenminste weer gewend bent aan de temperaturen die we op dit moment hier hebben.
    Doe je best verder en maak er nog wat van.
    Groetjes.
    Vaders

  • 22 Januari 2010 - 16:23

    Lianne:

    Hee Mark!

    Die vis ziet er erg eng uit! Hoe groot was die wel niet :p
    Ik wil je nog even succes wensen met het einde van je stage! Ik ben over vijf minuutjes ook klaar met mijn stage, wel lekker als hij voorbij is want ik mis het studentenleven toch best wel ;) En ik kom trouwens bij jou op school :p Mijn minor wordt alleen gegeven in nijmegen, dus zit vanaf februari op de laan van scheut! (Nieuw hoofdgebouw in Nijmegen)

    Tot over een week!

    Groetjes,
    Lianne

  • 23 Januari 2010 - 06:32

    Judith:

    hey Mark,,
    mijn arm kan weer functioneren op deze hoogte, wat een briefje typen wel weer aangenaam maakt! Donderdag naar de arts terug geweest en het lijkt allemaal goed aan elkaar te groeien. Maandag mijn eerste fysio, ben al gewaarschuwd, dat dat nog geen pretje gaat worden, omdat alles zo stijf is aan pezen en spieren, slapen gaat daardoor de laatste week ook weer een stuk minder, joh, wat zal ik blij zijn, als ik weer gewoon lekker plat in bed kan liggen en onderr mijn dekbed kan kruipen, ipv met fleecevest aan te moeten zitten!! Maar dat zal nog wel even duren.
    Stijn is sinds deze week ineens zelf 's ochtends naar beneden gegaan, ipv ons te liggen te vervelen wanneer en hoe laat het is en wanneer hij mag opstaan; met 1 van ons, ofwel ikzelf dus.Nu hadden we een "gesprekje" met hem gehad, dat dat nu toch echt niet meer kon en als t buiten weer vroeger licht zou worden, hij alvast zelf naar beneden moest gaan! dat was op zondag en wat denk je; maandagochtend, 5.45 uur; mama mag ik al naar beneden?!... Tuurlijk, (heel graag!!) en wij waren heel trots, dat hij zomaar alleen naar beneden durfde (normaal durft hij nog niet alleen naar de 'donkere' wc te gaan) en zichzelf aan t vermaken was met zijn tractors!! tja, veel nieuws is hier niet te melden. erg rustig als 'thuisblijfmoeder', had gister zomaar tijd om even naar Gerrie te gaan voor een kop koffie, ongekend dus haha.
    Die vis mag je daarlaten, ben er nooit zo van als de kop er nog aan zit, maar zo'n kaaimanpakketje mag je beslist meenemen, die wil ik ook wel proberen.
    Mark, succes met je laatste werkweek!! Groetjes Judith Wim en Stijn

  • 23 Januari 2010 - 18:56

    Martijn Lemmers:

    He Mark, probeer toch nog te genieten van de laatste dagen in Suriname. Nog eventjes en dan lekker terug naar Boven-Leeuwen. De carnaval met Prins Pieter staat voor de deur, dus je valt met de neus in de boter. Dat wordt een schitterend feest. Vanaf volgend weekend kun je ook weer lekker op niveau mee voetballen in het vierde. We staan nu op het punt om naar het winterfeest van het vierde te gaan. Wel jammer dat je dat nog net mist, maar dat is gelukkig het laatste. Vanaf volgende week zondag kun je weer overal bij zijn. Alvast een goede terug reis en misschien tot zondag!!!

  • 24 Januari 2010 - 20:25

    De Bovenkampjes:

    Hoi Mark
    We zijn net terug van de jeugdpronkzitting. Was weer gezellig en weer iemand prins geworden uit het groepje van Mike. Gisteravond was het ook pronkzitting. We hebben een leuke jonge prins, Paul van leeuwen. Was weer erg laat geworden en wat het vervelende was, ze bleven maar inschenken die obers. Dus dat hebben we vandaag ook wel weer geweten. Dus ik hou het nu kort en ga lekker naar bed. Morgen moeten we weer werken. Ik weet niet wanneer je voor de laatste keer op je site kijkt maar anders willen wij je alvast een hele fijne terug reis wensen en tot snel ziens. Groetjes..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mark

Actief sinds 23 Juli 2009
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 83215

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Stage Paramaribo, Suriname bij het Krasnapolsky ho

Landen bezocht: