15-01-2010 - 17-01-2010 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu 15-01-2010 - 17-01-2010 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu

15-01-2010 - 17-01-2010

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

18 Januari 2010 | Suriname, Paramaribo

Vrijdag 15 januari 2010

De laatste werkdag van de week. Ik was kwart voor zeven op het werk en heb daar eerst mijn site weer bijgewerkt. Verder heb ik nog wat andere sites bekeken en toen ben ik aan het werk gegaan. Ik moet zeggen dat het een behoorlijk productief dagje was, en de tijd is behoorlijk snel gegaan.

Ik ben naar de coördinator van Housekeeping geweest en heb met haar wat dingen voor mijn opdracht besproken. Daarna heb ik met behulp van een lijst van een ander hotel een checklist voor Hotel Krasnapolsky gemaakt. Ik ben er tevreden over dus hopen dat die goed gekeurd wordt. Verder ben ik vandaag nog met wat andere dingetjes bezig geweest en heb ik een afspraak gemaakt met de coördinator van Front-Office. Maandag ga ik met hem zitten om ook voor zijn afdeling een checklist te maken. Voor dinsdag wil ik een afspraak met meneer Ramdhani maken om de vorderingen te bespreken. Ik hoop dus maar dat ik maandag vooruit kan.

Verder heb ik vandaag ook weer parfum verkocht aan iemand bij mij op de afdeling. Zij zou ook even bij familie van haar informeren en mij maandag meer laten weten. Ik hoop dus dat ze er nog een paar heeft kunnen verkopen voor me. Om half vier ben ik gestopt en gaan lopen. Ik was onderweg naar de bus toen ik had bedacht dat ik net zo goed meteen naar Jeruzalem Bazaar kon lopen. Dit is de winkel waar we onze hangmatten gekocht hebben en waar ik nog twee driepersoons hangmatten wil gaan kopen. Dit wilde ik eigenlijk morgen gaan doen, maar nu ben ik toch in de stad. Ik ben dus naar die winkel gelopen en heb ze meteen gekocht. Daarna ben ik met de taxi terug naar het hotel gegaan, want ik was mijn parfummonsters vergeten mee te nemen. Gelukkig waren er nog mensen op kantoor.

Rond vier uur was ik thuis en heb ik met ons thuis gebeld. Ook lag er weer een kaartje op mijn bed. Deze was afkomstig uit de Pas. Bedankt voor jullie kaartje!

Om kwart voor zes werden Gerda en ik door Peter en Caithlin opgehaald om te gaan bowlen. Dit zouden wij samen met Jan, Olivia en David gaan doen. Ik had gereserveerd van kwart over zes tot zeven uur. Nadat we allemaal onze schoenen hadden, begon het gedonder al. Het ene na het andere defect aan de baan. Dit schoot dus niet op. Wel werd iedere keer de tijd stop gezet, dus hebben we wel echt drie kwartier kunnen bowlen. We hadden zo vaak defecten dat we pas een paar minuten voor half acht klaar waren. Het is wel frustrerend als je de hele tijd moet wachten, maar voor de rest was het leuk en volgens mij heeft iedereen zich wel vermaakt.

Na het bowlen zijn we gelijk naar huis gegaan en daar heb ik niet veel meer gedaan. Ik heb even buiten gezeten en ben toen op bed gaan lezen. Rond kwart voor elf ben ik gaan slapen.

Zaterdag 16 januari 2010

Vanmorgen was ik al om vier uur wakker. Daarna heb ik nog een beetje liggen dommelen, maar echt slapen zat er niet meer in. Maar ik had ook niet veel zin om iets te gaan doen, dus ben ik op bed blijven lezen.

Daarna heb ik een eitje gekookt en ben naar de supermarkt gelopen. Ik moest nieuw beltegoed hebben en ook moest ik een fles Borgoe kopen. Morgen is Peter jarig en dat is zijn cadeautje van mij. Het was vandaag weer erg heet. Nadat ik het middageten op had ben ik met de was begonnen. Dit moest ook weer gebeuren. Het was toch een huishoudelijke zaterdag, want ik heb ook mijn slaapkamer geveegd en mijn schoenen gepoetst. Toen alle was aan de waslijnen hing, ben ik op mijn slaapkamer verder gaan rommelen.

Ik heb alle spullen bij elkaar gezocht die ik in het pakketje naar Nederland wil sturen. Ik wil deze eigenlijk woensdag op de post doen, want dan is hij waarschijnlijk aankomend weekend al in Nederland. Het is behoorlijk veel, dus ik hoop dat het niet meer dan twintig kilo is. Dit is het maximumgewicht voor één pakketje. Maandag moet ik het dus maar even wegen.

De rest van de dag heb ik gelezen en ook nog even naar Nederland gebeld. In Boven-Leeuwen is vanavond pronkzitting, dus ik ben erg benieuwd. Rond zeven uur heeft de taxi mij opgehaald, want het was weer tijd voor een borrel bij de kreek.

Jammer genoeg regende het een beetje, dus het duurde even voor we bij de kreek konden gaan zitten. Jan had van iemand een kleine Boa Constrictor slang gekregen. Daar moest ik natuurlijk even mee op de foto.
Toen kreeg ik al het bericht dat Pieter prins is en Paul zijn adjudant. Ook zijn Mariet van Eck en Antoon van Oijen boerenbruidspaar. Carnaval kan dus eigenlijk al niet meer mis gaan. Daardoor baal ik er wel flink van dat ik er vanavond niet bij kon zijn. Maar we hebben er ook even een borrel op gedronken. Zoals altijd was het erg gezellig. Rond twaalf uur was ik weer thuis en heb ik nog even gelezen.

Zondag 17 januari 2010

Het was weer een erg korte nacht, want om vijf uur was ik weer wakker. Ik heb vanochtend niet veel gedaan. Een beetje op bed gelegen en gelezen. Om twaalf uur zou Loes mij ophalen om naar de verjaardag van Peter te gaan.

Toen het bijna tijd was, ben ik onder de douche gesprongen en daarna heb ik de spulletjes meegenomen. Het cadeau van Loes en Gerda lag hier en ook moest ik mijn parfummonsters meenemen. Het was leuk op de verjaardag en er was veel en lekker eten. Ook heb ik nog wat parfum kunnen verkopen, dus dat is mooi werk. Verder heeft het hier de hele dag erg hard geregend. Zo erg heb ik het hier nog niet meegemaakt.

De rest van de familie Peelen was al wat vroeger vertrokken, dus ik heb later een taxi gebeld om naar huis te gaan. Daar heb ik nog een stukje voetbal gekeken en daarna met ons thuis gebeld. Ook heb ik alvast wat overhemden gestreken en daarna ben ik richting bed gegaan. Het was nog vroeg, maar ik moest het stuk nog typen en verder heb ik nog gelezen. Ik ben vroeg gaan slapen, want ik ben toch behoorlijk moe.

  • 18 Januari 2010 - 10:53

    De Ossjes Oafere:

    Hoi Mark,
    Zo, wij zijn weer helemaal bij wat jou laatste dagen betreft. Je handeltje neemt steeds grotere vormen aan zo te zien. Wordt dit je bijbaantje, of zo? Nou jongen de laatste volle week is van start gegaan. Hopelijk wordt het een nuttig productief weekje voor je. Dan kun je volgende week je rustig voor gaan bereiden op je terug keer naar Boveneind. Wat de carnaval betreft, die zal vast helemaal goed worden met zo'n prins en adjudant!!! Mark, nog even je handen uit je mouwen en het zit weer op. Heel veel succes met alles.
    Liefs vanuit de Pas.

  • 18 Januari 2010 - 12:20

    Fam. Lamers Oafere:

    Hoi Mark,
    Het is maar goed dat je terug bent met de carnaval als je de pronkzitting al zo mist.
    De laatste volle werkweek is ingegaan, dat moet een goed gevoel zijn!!.Zet 'm nog ff op en dan kun je langzaam je koffers gaan pakken.
    Reuze bedankt voor het kaartje van Gijs, je had zijn gezicht moeten zien, hij zei toen hij het kaartje kreeg ik dacht dat Mark me vergeten was, maar de post heeft er te lang over gedaan.
    Goede werkweek,groetjes van ons.

  • 18 Januari 2010 - 16:08

    Fam.Lamers Druten:

    Hallo Mark,

    Nog effe en dan ben je weer in Maas en waal. Het zal dadelijk wel effe wennen zijn zonder al die Surinaamse drank. Maar dan kan je meteen weer aan het koude bier. Nog veel succes de laatste week.
    Groetjes Fam. Lamers

  • 18 Januari 2010 - 19:32

    Judith:

    hey mark,
    vanmiddag jullie mam effe op de thee gehad. uiteraard over jou gehad en opa en oma's 'gedeun' en mankementen... we kunnen er gelukkig toch best nog wel de humor van inzien; dat ze nooit iemand zien of tet hebben. ach..... toch is het maar te hopen dat wij ook zo mogen worden; want wordt uiteindelijk niet iedereen anders als ze ouder worden?! en dat oud mogen worden, daar hebben we immers ook geen van allen een tegoed briefje voor. hier in appeltern verloopt alles rustig, ook hier weer v h weekend nieuwe prins bekend geworden, wim of sjaak is t niet geworden, dus zal ik de rest vd info je dan ook maar besparen.
    wel balen vond ik t, dat ikzelf nu niet mee kan spelen in het dweilorkest!... maar hopen dat ik de carnaval wel kan spelen, maar ik ben er bang voor, hoewel de breuken wel goed aan t genezen lijken te zijn!
    donderdag moert ik weer voor controle terug, ben benieuwd. wim word morgen weer aan een oog geopereerd, 8.00 uur aan de beurt, maar hopen dat de arts een ochtendmens is en goed is uitgeslapen haha. toch ook weer spannend, blijft toch een beetje akelig idee.
    mijn buik groeit goed en stijn is er echt vol van, elke dag vraagt ie minstens een keer; mama, hoe gaat het met de baby?!.. jawel...een trotse grote broer zal ie best wel worden. nou, ben toch wel uitgetypt... nog succes met het afronden van je opdrachten en alle andere laatste loodjes!!
    groetjes, wim, judith en stijn

  • 18 Januari 2010 - 19:46

    Femke En Gerrie:

    Hoi Mark,

    Wat eng die slang!!!!!!! Wat is het daar donker bij het bowlen! Blijkbaar was het bowlen wel leuk!

    Groeten van Femke

  • 18 Januari 2010 - 20:22

    De Bovenkampjes:

    Hoi Mark
    Wat zul jij over 12 dagen lekker bijslapen in je eigen bed. Of ben je dan ook al zo vroeg wakker? Nou ja, dan kun je alvast met de was beginnen of poetsen. Dat ben je nu gewend. Mike is dit weekend gehuldigd met zijn voetbalteam. Ze hebben een heel mooi shirt gehad. Maar dat zie je nog wel, denk ik.
    Wij hebben dit weekend pronkzitting. Ben wel weer erg benieuwd wie de prins wordt. Verder leven we op dit moment in een zwijnenstal. Het hele huis van boven naar onder wordt onder handen genomen. Maar het wordt wel weer mooi. Nog een paar dagen rommel, maar dan zijn we er de eerste jaren er weer vanaf. Nou tot de volgende keer maar weer. Groetjes.

  • 19 Januari 2010 - 13:58

    Judith:

    oh jeetje!!
    ik wist niet dat t zo "gevaarlijk" was: het reageren via zo'n pagina als deze... ik ga dan ook zeker nooit van mijn leven deelnemen aan hyves of wat dan ook!
    Eerst belde Helma op; Wim succes met je oogoperatie, gelezen op de pagina van Mark. da s leuk...Pas maar op met wat je schrijft, zegt Wim nog lacherig. zojuist word ik gebeld met de vraag of mijn 'gedeun' niet als verkeerd word opgepakt. Ach nee joh! zo bedoelde ik t toch niet, het staat tenslotte ook nog eens tussen aanhalingstekens!!

    en toch.... toch.... tja... t zit me niet lekker meer... wie erover wilt zeiken, maakt er inderdaad misbruik van, maar ach, de mensen die jouw site bezoeken zijn toch zeker wel allemaal relaxte mensen?! (en weten dan dus ook dat ook ik dat relaxed en alles behalve 'verkeerd' bedoel) die toch wel snappen dat we, nee daar gaan we weer; ik bedoel dus ik!! dat helemaal niet verkeerd bedoeld heb.
    Nou, hopen dus maar dat ik niet hier ook nog meer spijt van krijg en het misschien nog erger heb gemaakt. Nee Hyves of een collum.. geen succes met mij erbij, sorry voor alle verwarring.
    Groetjes Judith

  • 19 Januari 2010 - 18:03

    Peter:

    Hey Peelen!
    Dat bowlen met de familie zie ik nog wel zitten, het blijft toch een soort sjoelen en hier ben ik super goed in of niet Lis ;)
    Verder weinig nieuws, uiteraard heb je wel gelezen dat NEC (terecht)heeft gewonnen van vitesse :)
    Voor jou is het nog maar anderhalve week dus snel de laatste opdracht afronden en dan weer terug naar Boven eind...
    Ook bij ons in het as zaterdag pronkzitting. Dan zullen we eens met de groep gaan overleggen wat we gaan bouwen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mark

Actief sinds 23 Juli 2009
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 83192

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Stage Paramaribo, Suriname bij het Krasnapolsky ho

Landen bezocht: