13-01-2010 - 14-01-2010 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu 13-01-2010 - 14-01-2010 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu

13-01-2010 - 14-01-2010

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

15 Januari 2010 | Suriname, Paramaribo

Woensdag 13 januari 2010

Ik was rond zeven uur op het werk. Daar heb ik eerst de site weer bijgelezen en ook de andere sites gelezen, zodat ik weer helemaal op de hoogte was. Daarna heb ik even aan de opdracht gewerkt. Ik ben met iemand van de technische dienst meegelopen en die heeft mij het dagelijks proces van onderhoud van het zwembad laten zien.

Daar komt nog best veel bij kijken. Eerst moet er gespoeld worden, het chloor- en sodagehalte moeten gecheckt en eventueel aangepast worden, de bodem moet met een soort van stofzuiger schoongemaakt worden en ook het water wordt bijgevuld. En dit wordt iedere ochtend gedaan. Zelfs andere hotels in Suriname vragen hoe het komt dat het water zo schoon is en wilden mensen van ons hotel inhuren voor hun zwembaden.

Daarna zijn Indra en ik ons wekelijks ISO rondje gaan lopen. Het valt me op dat alles nog steeds behoorlijk in orde is. Is het toch ergens goed voor geweest. Daar ben ik wel blij om. Na het rondje hebben we ook weer een nieuwe kwaliteitstip op het ISO bord gehangen. Verder heb ik vandaag nog wat aan de opdracht gewerkt.

Om half vier ben ik naar de bus gelopen. Het was erg warm. Niet te geloven dat het in Nederland zo koud is. Het zal straks wel flink wennen zijn. Ik denk dat ik vanaf nu iedere keer ijszakken mee naar bed neem als ik ga slapen. Dan kan ik alvast aan de temperatuur op mijn kamer wennen.

Toen ik thuis was hebben we gegeten. Gerda had geen zin om te koken, dus hebben we brood met kaas en tomaten en kipnuggets op. Ook best lekker voor een keertje. Daarna heb ik met ons thuis gebeld en nog wat gelezen. Om zes uur ben ik televisie gaan kijken, want Sevilla – Barcelona kwam live. Na de wedstrijd heb ik nog even buiten gezeten en daarna ben ik naar bed gegaan. Daar heb ik nog wat gelezen voor ik ben gaan slapen.

Donderdag 14 januari 2010

Het einde van de week nadert, dus worden de ochtenden ook weer zwaarder. Ik slaap al een tijdje erg weinig dus ben ook vaak moe. Om zes uur ben ik er toch maar uit gegaan en ben ik gaan douchen. Iets na zeven uur was ik weer op het werk.

Daar heb ik weer al mijn mail nagekeken en ook de andere sites gelezen. Daarna ben ik aan mijn opdracht gaan werken. Ondanks dat de motivatie weg is, heb ik toch nog wat kunnen doen. Een paar uur later zijn Indra en ik weer met de doos rond gegaan om te kijken of we nog wat geld in konden zamelen.

Na dit rondje hebben we het geld uit de doos gehaald en hebben we het nageteld. Er zat 329 SRD in. Het valt een klein beetje tegen, maar alle beetjes helpen zullen we maar zeggen. Verder zijn er ook mensen die spullen voor die mensen hebben geregeld.

De rest van de dag heb ik nog een beetje gewerkt en ook heb ik een bowlingbaan voor morgenavond gereserveerd. Dan gaan we met wat familie bowlen. Om half vier ben ik weer naar huis gegaan. De tijd ging erg langzaam vandaag, dus ik was blij dat de dag er op zat. Nu is het nog maar tien werkdagen.

Thuis aangekomen heb ik met ons thuis en Britt gebeld. Verder ook met Gerard afgesproken dat hij mij zou halen om naar het trainen te gaan. Daarna nog even snel gegeten. We aten kousenband, friet en makreel. Het smaakte erg goed. Om tien voor half zes haalde Gerard mij op en zijn we naar het voetbal gegaan. De opkomst was redelijk te noemen. Het was een rustige training met alleen maar partijvormen. Ik hoop zelf volgende week weer te kunnen trainen.

Na het trainen zijn we nog even naar Gerard gegaan. Loes had wat boeken voor papa gehaald en die moet ik meenemen of verzenden met het pakketje. Ook was er een kaart met de post voor mij gekomen. Eindelijk is de kaart van opa en oma er dan. Deze was begin oktober al verstuurd. Bedankt voor jullie kaartje!

Hierna heb ik even snel één overhemd voor morgen gestreken en daarna heb ik getypt en gelezen.

  • 15 Januari 2010 - 11:04

    De Ossjes Oafere:

    Hoi Mark,
    Het valt geloof ik niet mee hé om je aandacht te houden bij die laatste opdracht? Maar je moet maar denken, het zit er bijna op! De laatste loodjes wegen altijd het zwaarst. Hier is het nog steeds aan de kille kant. Oh ja, we hebben deze week de nieuwe garagedeur gekregen. Allemachtig prachtig!! Verder gaat het hier allemaal door. Succes hé. Liefs vanuit de Pas

  • 15 Januari 2010 - 12:17

    Fam. Lamers Oafere:

    Hoi Mark
    Toch goed van je dat je aan de opdracht bezig bent begonnen, zet al je frustraties maar om in het maken van de opdracht en laat die meneer maar versteld staan.
    Hier begint het dooien, dus we denken dat Michel maandag weer mag beginnen, kan ook wel na vier weken vrij te zijn geweest.
    Morgen gaan de heren weer een poging wagen om de carnavalswagen te bouwen.
    Zet´m op en een fijn weekend, de een na laatste.
    Groetjes en een dikke kuzz van ons

  • 15 Januari 2010 - 16:51

    Jac & Hanny:

    Hoi Mark,

    Nog een paar weken en dan kun je weer terug naar het koude en regenachtige Nederland. Dat zal zeker ontzettend wennen zijn voor je.

    In één van je verslagen las ik de ISO controles die je regelmatig uitvoert. Ik ben ontzettend benieuwd hoe dat straks gaat als jij er niet meer bent. Ik neem aan dat deze controles overgenomen worden door een van de medewerkers. Mijn ervaring is dat, indien dit niet gebeurt, de zaak snel in de versukkeling raakt en dat zou jammer zijn.

    Hier in Druten is alles goed. Het is de Oafferse ijsmeesters nog steeds niet gelukt om de ijsbaan in het Drutens, sorry Oaffers bosje, goed te krijgen. Van Nico van Veen (ijsclub Marijke) heb ik nu de garantie dat er bij een goede nachtvorst een ijsbaan komt te liggen vergelijkbaar met die in Heerenveen. We blijven benieuwd.

    Marije begint eind januari bij de gemeente Tiel aan haar afstudeerstage en voor de rest gaat alles behoorlijk goed. Met de arm van Hanny gaat het ook steeds beter en ze hoopt/ verwacht binnen een paar weken weer te kunnen gaan werken.

    De verkiezingskoorts voor de gemeenteraadsverkiezingen op 3 maart begint ook op te lopen. De verkeizingscampagne van Welzijn Druten komt ook op gang en ik vertrouw erop vooral uit Oaffere de nodige stemmen te krijgen, maar we zullen wel zien.

    Mark, het ga je goed de laatste weekjes in het warme Suriname en doe namens ons de hartelijke groetjes aan de familie Peelen.

    Groetjes van mij en xxxx van de meiden en dame.

    Jac/ Hanny

  • 15 Januari 2010 - 18:09

    D'n Baard:

    Hoi Mark,
    Ik dacht ,gauw even lezen wat er voor nieuws is. Ik ben begonnen met je vorige verslag en het eerste wat bij me opkwam was de gedachte;'Hèe Peelen laat je niet kisten door die"ouwe cunucuboer". (Dat is overigens de naam voor een Curacao'enaar, maar die past ook wel bij sommige "suri". Je moet immers nog maar twee weken. Laat je stage niet in de vernieling gaan door op het laatst even je motivatie kwijt te raken.Kom op,"nie ouwe hoeren" maar d'r nog éfkes tegen aon.

    De groeten uit de victorstraat in Oafere

  • 15 Januari 2010 - 18:23

    Peter:

    Markie,

    Nog maar 10 dagen werken!! Dus nog even je best doen voor de laatste opdracht en je kunt de koffers gaan pakken!!
    Succes

  • 15 Januari 2010 - 19:01

    De Bovenkampjes:

    Ha die Mark
    Nou nog twee weken en dan ben je weer terug.
    Dus kop op en maak die opdracht af. Meer dan je best doen kun je niet. Trouwens ook een leuk idee om met de familie een keer te gaan bowlen. Dat zal Peter ook wel leuk vinden. Net als die wandeltocht die hij samen met Liska gaat organiseren voor de familiedag. Toch Peter???
    Nou de groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mark

Actief sinds 23 Juli 2009
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 83222

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Stage Paramaribo, Suriname bij het Krasnapolsky ho

Landen bezocht: