09-12-2009 - 10-12-2009 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu 09-12-2009 - 10-12-2009 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu

09-12-2009 - 10-12-2009

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

11 December 2009 | Suriname, Paramaribo

Woensdag 9 december 2009

Nog steeds kan ik moeilijk uit mijn bed komen. Maar ja, jammer dan het moet toch. Ik was rond zeven uur op het werk en daar heb ik eerst weer de site bijgewerkt. Daarna heb ik nog wat mailtjes gelezen en de verschillende websites doorgelezen. Dit moet gebeuren om een beetje van alles op de hoogte te blijven.

Op het werk heb ik nog een beetje aan mijn opdracht gewerkt en vooral ook veel gewacht. Daarom ben ik naar de mevrouw van Housekeeping gegaan en heb daar nog wat mee over de opdracht gesproken, zodat ik een duidelijker beeld heb van het systeem waar zij mee werken.

Verder had ik ook het zakje strooigoed meegenomen naar het werk. Er waren er bij die niet eens wisten wat een pepernoot was. Ze vonden het wel lekker. Wel leuk om te zien dat ik ze ook nog iets kan laten eten wat zij niet kennen.

Om half vier heb ik de taxi gepakt. Deze keer was de bestemming niet thuis, maar naar Loes. David was vandaag namelijk jarig en dat moet natuurlijk gevierd worden. Eerst heb ik daar omgekleed en toen heb ik eerst nog even met Britt gebeld. Daarna was het aanvallen op de saoto soep. Mijn favoriete Surinaamse maaltje. Hij was weer erg lekker dus heb er echt van genoten. Ik wil het nog gaan leren, zodat ik het zelf kan maken. Dat komt nog wel goed.

Verder heb ik samen met Piet naar de wedstrijd Dinamo Kiev – Barcelona gekeken. Het was een erg mooie wedstrijd om te zien. Daarna heb ik nog buiten gezeten om even met de rest te kletsen. Het was gezellig. We hebben ook nog veel over Nederland gesproken. Onder andere over de erwtensoep en de stamppotten. Ik kijk er nu al naar uit!

Toen het tijd was om te gaan, hebben Peter en Maaike mij afgezet. Ik heb toen niet veel meer gedaan. Ik heb mijn boek uitgelezen en toen was het tijd om te gaan slapen.

Donderdag 10 december 2009

Vanmorgen ben ik rond kwart over zes opgestaan. Ik heb weer brood gemaakt en gedoucht en toen ben ik naar het werk gegaan. Ik was een paar minuten over zeven op het werk. Daar heb ik eerst mijn mail en alle websites weer even doorgenomen. Ik vind het erg leuk om reacties te krijgen op de site. Fijn dat jullie dat nog blijven doen!

Verder ben ik al weer aan mijn opdracht verder gegaan. Ik heb nog even met meneer Elizee gesproken en morgen praten we verder. Volgens hem zal het lastig worden om al mijn plannen uit te voeren. Dit komt doordat de mensen van de vakbond hier erg dwars zijn. Ze denken alleen maar aan de medewerkers maar niet aan het bedrijf. Ze beseffen niet dat een hotel 24 uur per dag open is en moet draaien. Ik hoop dat hier nog wat aan gedaan kan worden, anders kunnen bijna al mijn plannen voor de afdeling Housekeeping de prullenbak in.
Kunnen ze die ook weer legen.

Ook hebben we nog even over Maintenance gesproken, maar toen had hij een andere afspraak. Het zit hier allemaal een beetje ingewikkeld in elkaar. Ik zal dus nog veel hindernissen tegen komen. Lastig maar daardoor wel een uitdaging. Al had ik graag gezien dat ik daar wat eerder op gewezen was. Na het gesprek ben ik nog even verder gegaan met mijn opdracht.

Daarna moest ik mee naar een loting. Popeyes, één van de franchiserestaurants van Hotel Krasnapolsky, bestond tien jaar. Daarom konden klanten hun bonnetjes met naam, telefoonnummer en adres in een speciale box doen. Vandaag werden de prijswinnaars bekend gemaakt en er waren een aantal personeelsleden aanwezig om als publiek te fungeren. Er was iemand van de politie die de loting in de gaten hield. De eerste prijs was een grote LCD TV, de tweede prijs een mountainbike en de derde prijs was een weekend met overnachting in Hotel Krasnapolsky en Bergendal.

Toen de winnaars bekend waren, hebben we nog wat gedronken en zijn we weer terug naar onze plaats gegaan. Het was inmiddels al behoorlijk laat dus heb ik niet veel meer gedaan. Om half vier wilde ik naar de bus lopen, maar het regende. Ik heb toen maar een taxi gebeld.

Thuis aangekomen heb ik met thuis en met Gerda van Oss gesproken. Helaas ben ik geen miljonair geworden, dus jullie moeten mij nog een paar weken missen. Daarna heb ik gegeten en een taxi gebeld. Er moest namelijk weer getraind worden.

Het was een behoorlijk zware training met in het begin flinke conditieoefeningen. Zo moesten we iedere keer 150 meter hardlopen en dan afmaken op een klein doeltje. Mijn eerste zes ballen waren allemaal raak. Daarna moesten we ook nog dertig meter hinkelen en dan afmaken. Dat was al wat moeilijker. De laatste oefening voor het half uur partijtje was om vanaf het middenveld strak in te spelen, te kaatsen en af te maken. Deze werd ook nog in een variant met twee kaatsers gedaan.

Tijdens het trainen begon het erg hard te regenen, dus ik was zeiknat toen het afgelopen was. Deed me toch weer een beetje aan Nederland denken. De modder en plassen stonden op het veld. Dat is eigenlijk toch wel lekker.

Na het trainen ben ik door Gerard thuis afgezet. Daar ben ik gelijk onder de douche gesprongen die nog steeds koud was. Daarna heb ik een appel gegeten en één overhemd gestreken, zodat ik morgen niet in mijn hemd sta. Er moet namelijk nog iets over hè.
Daarna heb ik het stuk van de afgelopen dagen nog geschreven en een spelletje op de computer gedaan. Morgen is de laatste dag en dan lekker weekend.

Oh ja, voor ik het vergeet. Vanaf nu verkoop ik ook parfum. Voor een mooi prijsje uiteraard. Als jullie iets willen bestellen kan dat. Ook kan ik een lijst met de mogelijkheden en prijzen sturen. Als ik terug in Nederland ben heb ik ook monstertjes.

  • 11 December 2009 - 11:57

    Mam:

    Ha die Mark.
    wat lees ik nou ga jezelf ook een zaak beginnen met parfum?Gisteren nog op verjaardag Femke geweest was gezellig Femke ook erg trots op haar mobiel die ze van Sint heeft gekregenHeb je haar nummer ook doorgekregen?
    Erik zit ook weer in de lappenmand door hoe kan 't ook anders door 't voetbal Is nu getaped en voorlopig ook uit de running.We horen elkaar straks weer Groetjes xxx

  • 11 December 2009 - 18:21

    D'n Baard :

    Hoi Mark,
    Ik kon het niet laten om tussen een paar mailtjes door, toch nog gauw even op je site te duiken. Wel balen die kouwe douche hè. Ik had altijd het gevoel dat ik maar half schoon was, vooral als we het ook nog eens met zout water en speciale zeep moesten doen. Wat die soep betreft, houden we je aan je woord, dus zorg maar dat je het recept goed op je "harde schijf" krijgt. Ik stel voor dat we deze zomer een vaartochtje maken en jij dan je "sato" soep kunsten vertoont. He Mark hou je goed.Ik duik nu even onder de warme douche want de v erjaardag van Nol roept.
    Groeten uit de Victorstraat van "Mijn en Mien"

  • 12 December 2009 - 06:59

    Judith:

    Hey Mark,
    goed moment om nu de parfumhandel in te springen, maar hebben we t dan ook nog voor kerst in huis??
    Hier in Nederland ken ik intussen ook wat mensen die daar een handeltje in hebben, scheelt aanzienlijk, maar zelf heb ik toch echt de monstertjes nodig. Ik zal eens effe kijken hoe dat hier heet...;okay, simpel; FM parfum. Nou dat zien, of beter gezegd ruiken we tegen die tijd wel. Het vroege opstaan is geen kwestie van aan wennen Mark, Wim heeft daar ook nog nooit aan kunnen wenne en levert nog vaak enig strijd op; de wekker en met Stijn en mijzelf haha.
    De zwangerschap verloopt goed, de kilo's ook! Tjonge, zo weinig ik aankwam met Stijn... zo snel kom ik nu aan, zonder extra te snoepen of meer te eten, dus tja, dat zal ere dan wel bijhoren dit keer. Denk dus niet over enkele maanden; dat 10-tonnertje ken ik niet, want dat ben ik dan!!
    Tja, tegenwoordig zittend werk en geen energie meer om te hardlopen of iets anders aan sporten te doen, nou... dan gaat het snel wah! Sonja-je en shake dus maar volgend jaar!!
    De groetjes maar weer, ook namens Wim en Stijn uiteraard,
    Judith

  • 13 December 2009 - 13:01

    Peter:

    Hey Peelen,

    Bedankt voor het kaartje vanuit Surnima!!!

  • 13 December 2009 - 18:36

    De Bovenkampjes:

    Hoi Mark
    Gisteren heeft Jarno de spannende bekerwedstrijd tegen Avios met 4-2 gewonnen. Nu zijn ze door naar de volgende ronde. Mike moet zaterdag tegen Overasseltse boys voetballen, bij gelijk spel zijn ze kampioen. Dus het spandoek ligt al klaar. Ook Hans zijn auto is weer door de keuring gekomen, dus je kunt hem weer een keer lenen als we op vakantie zijn. We gaan naar Italie in augustus. Heb je ook een kerstboom gezet? Het gaat deze week lekker vriezen dus misschien kunnen we wel weer schaatsen dit jaar.Ook Mike heeft zijn eerste rapport gehad en we waren zeer tevreden. Nou dat was het wel weer zo'n beetje. Tot de volgende keer. Groetjes

  • 13 December 2009 - 18:45

    De Bovenkampjes:

    Nog vergeten te vertellen: gisteren hield Mathieu zijn verjaardag en hebben we de film van het feest van Henry gezien. Die moet je echt een keer kijken. Wat een feestbeesten zitten er in de familie. Echt geweldig. Reden voor meer familiefeestjes.
    Wie wordt er 50 in 2010? Het is alleen maar een hint.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mark

Actief sinds 23 Juli 2009
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 83241

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Stage Paramaribo, Suriname bij het Krasnapolsky ho

Landen bezocht: