07-12-2009 - 08-12-2009 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu 07-12-2009 - 08-12-2009 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu

07-12-2009 - 08-12-2009

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

09 December 2009 | Suriname, Paramaribo

Maandag 7 december 2009

Vanmorgen ging de wekker weer veel te vroeg na een onrustige nacht. Meteen maar alles gedaan en voor zeven uur was ik op het werk.

Op het werk ben ik eerst aan mijn opdracht gaan werken en daarna heb ik een gesprek met mevrouw Bonela gehad. Er gingen namelijk wat geruchten en die zouden gevolgen voor mijn opdracht kunnen hebben. Ik heb haar over deze geruchten gesproken en ze wist van niets. Gelukkig maar. Ik ben gelijk naar haar toe gegaan, omdat ik achteraf geen gezeur wil krijgen of dat ik een onvoldoende voor mijn stage krijg. Zou een beetje jammer zijn om een half uur te verspillen.

Verder heb ik haar ook gevraagd of ze al iemand van mijn school had gesproken. Dit bleek niet zo te zijn, terwijl was afgesproken dat er contact zou zijn zodra ze de verslagen binnen hadden. Dit is inmiddels al een maand geleden dus een slechte zaak. Ik heb toen mijn begeleidster vanuit school gemaild en binnen tien minuten werd ik op mijn mobiele telefoon gebeld. Het was mijn stagebegeleidster van school. Ik heb een tijdje met haar gesproken over mijn stage. Volgens haar indrukken uit mijn verslagen verliep het hier allemaal goed. Ook heb ik haar gevraagd naar mijn stageverslag en zij zei dat het sowieso voldoende was. Hier ben ik blij mee, want het zou wel balen zijn als ik mijn eerste stageverslag onvoldoende had en aan zou moeten passen. Het punt krijg ik waarschijnlijk pas aan het eind van mijn stage.

De rest van de dag heb ik nog aan mijn opdracht gewerkt. Om half vier heb ik beltegoed gekocht en ben ik naar de bus gelopen. Een paar minuten over vier was ik weer thuis en heb ik me omgekleed en met Britt gebeld. Daarna heb ik gegeten en toen ook nog even met het thuisfront gebeld.

Ik zat me ’s avonds te vervelen en toen ben ik maar een stuk met Gerda gaan wandelen. De hele avond lezen is ook niks. We hebben een stuk gewandeld en toen heb ik nog wat gelezen. Daarna heb ik maar weer wat oefeningen gedaan en toen weer onder de douche. De rest van de avond heb ik nog gelezen.

Dinsdag 8 december 2009

Gisteravond had ik de wekker om kwart over zes gezet. Even een kwartiertje langer blijven liggen. Het is nu nog steeds het begin van de week, maar ik kan er nu al moeilijker uit. Misschien ben ik toch echt aan vakantie toe.

Op het werk was het erg rustig. Ik heb op internet even wat dingetjes bekeken. Verder heb ik nog wat aan mijn opdracht gewerkt, maar kon nog niet helemaal vooruit. Ik had met iemand afgesproken om even mee te kijken, maar schijnbaar had hij geen tijd meer. Balen maar het is niet anders. Morgen maar weer proberen. Verder heb ik flink zitten balen, want er was een internetstoring in Suriname.

Ik heb dus een hele poos niet op internet kunnen gaan. Het laatste uur kon het weer wel, dus gelijk nog maar even langs wat sites te gaan om toch op de hoogte van alles in Nederland te blijven.

Vandaag had ik ook weer een mailtje van de school. We krijgen nieuwe klassen als ik terug kom van mijn stage. Waarom weet ik ook niet, want het is maar voor een half jaar. Wat wel leuk is, is dat je twee personen mag zeggen bij wie je graag in de klas wilt zitten. Zo heb je een grote kans dat je een leuke klas krijgt. Even hopen dus.

Om half vier ben ik meteen weer naar huis gegaan. Vanavond moest ik namelijk weer trainen. Eerst heb ik nog even met thuis gebeld en toen heb ik gegeten. We hadden vandaag rijst, oker met garnaaltjes en een hamburger. Na het eten ben ik nog wat gaan lezen totdat de taxi kwam.
Hij was weer keurig op tijd, dus ik was vroeg op het voetbalveld.

Het viel mij op dat de opkomst weer erg laag was. We waren met tien mensen, waarvan maar vier speelsters. Wel zijn er vier die nu met het Surinaams damesteam aan het trainen zijn dus die vallen sowieso al af. Ook is de competitie afgelopen. Die begint in januari weer. Een echte “winterstop” dus.

Op het trainen hebben we alleen maar partijtje gedaan. Het ging weer erg lekker en we hebben dik gewonnen. Ik ben weer lekker in beweging geweest en het luie zweet van vandaag is er weer uit.

Na het trainen ben ik gelijk onder de douche gesprongen en daarna ben ik naar bed gegaan. Ik heb nog wat op de laptop gedaan, dit stukje getypt en daarna heb ik nog even gelezen.

  • 09 December 2009 - 10:49

    De Ossjes Oafere:

    Hoi Mark,
    Wij zijn weer helemaal op de hoogt van jou doen en laten daar in Suriname. De eerste voldoende heb je mooi binnen, de rest komt ook vast goed! Hier is het pestpokke weer en ik moet nog wel boodschappen doen voor de verjaardag van Nol. Maar ja, is niet anders! Verder alles rustig aan deze kant.
    Succes maar weer en tot gauw.
    Liefs van ons uit de Pas

  • 09 December 2009 - 11:03

    Fam. Lamers Oafere:

    Hoi Mark,
    Proficiat met je voldoende voor je verslag die is binnen!!!
    De volgende opdracht schiet helaas wat minder voor je op, maar als er niemand mee wil werken is dat ook niet zo heel gek. Maar duidelijk zijn naar school dat het deze keer echt niet jouw schuld is als het niet op tijd af is.
    Hier de hele morgen al motregen en erg grijs, goed weer om vanmiddag spelletjes te doen als ze daar zin in hebben.
    Verder alles z'n gangetje, morgen gaan we met z'n 2-en naar het top 2000 concert, kaartjes gekregen met me verjaardag daarvoor een hapje eten, gezellig dus daarna roept de plicht weer en mag ik na anderhalve week vrij weer gaan werken.
    Groetjes en tot gauw

  • 09 December 2009 - 11:08

    Nick,Erwin + Judith:

    Hoi Mark ook hier is het regen regen en nog eens regen. We hebben net de kerstboom gezet. Nick snapt al dat hij een lusje moet maken en dan de (plastic)bal in de boom moet hangen. Dat ze niet helemaal goed verdeeld hangen is het gevolg. hahaha.
    Mooi dat het eerste verslag voldoende is dan komt de rest ook wel goed denken we. we gaan eten en dan kan Nick lekker slapen want dies nu wel moe.
    groetjes Nick, Erwin en Judith

  • 09 December 2009 - 13:57

    Lianne:

    Hee Mark!

    Maak je je vooral niet te druk dat je jouw stage niet zou halen hierdoor. Hoe erg jouw stage ook mislukt, zolang jij het kan verantwoorden kan je het altijd halen. Vaak genoeg gezien bij andere studenten op de HAN ;) En je docent klinkt best positief, een voldoende voor de stageverslag en ze heeft de indruk dat het goed gaat! :D Blergh over stageverslagen gesproken, ik moet die van mij overmorgen inleveren :|

    Groetjes,
    Lianne

  • 09 December 2009 - 17:36

    Peter:

    Hee Mark,
    Goed bezig!! Alleen wel slecht van school dat jij er achteraan moet om contact te krijgen met je stagebegeleider.
    Nieuwe trainer van Victoria is bekend, het de oud trainer van Leones... van Dreumel.

  • 09 December 2009 - 21:00

    Gerrie:

    Hoi Mark,

    Al even niks van ons laten horen maar de weken vliegen voorbij.
    Allereerst proficiat met je voldoende. Hopelijk gaat de rest ook lukken. Nog even en dan zijn Britt en Ralph in Suriname. Wij zijn de laatste tijd bezig met het uitzoeken van een badkamer en iemand aan het zoeken die dit kan doen en we gaan boven nog wat dingen veranderen verder is de Sint weer vertrokken en Femke is helemaal blij met haar mobiel en Marlijn heeft haar eerste rapport gekregen deze was prima in orde nu maar proberen zo te houden. Morgen is Femke jarig alweer 11 jaar..
    dus groot feest. In het weekend gaan we ons huis weer in kerstsfeer brengen altijd weer gezellig.Verder hebben wij weinig nieuws te melden o ja bij Willem staat het bord van te koop bij het huis dus natuurlijk regelmatig de vraag waarom wim zijn huis te koop heeft maar ja wat wil je in ons knus dorpje Appeltern...

    Mark tot de volgende keer en heel veel groetjes van Sjaak,Marlijn en Femke

    doeiiiiii Gerrie

  • 10 December 2009 - 13:42

    Erik Peelen:

    Hey Mark!
    Maak je om die stage idd maar niet te druk, dat komt vast allemaal goed, want je doet je dingen daar ook goed.
    Verder wil ik Lianne ook maar even terugpakken, omdat ze mij hier vorige keer lekker op de site neerzette met mijn 'slagroom avontuur' :p
    Lianne was naar de film geweest 'komt een vrouw bij de dokter' en had een vriendin meegenomen die altijd moet janken bij dit soort films (om zichzelf in te dekken, want zelf huilt ze 'nooit' om films)
    Wat denk je, aan het einde van de film zat Lianne te huilen en haar vriendin niet! (lekker voor haar)!! :p

    Groetjes Erik

  • 10 December 2009 - 15:56

    Lianne:

    Bedankt Erik :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mark

Actief sinds 23 Juli 2009
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 83244

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Stage Paramaribo, Suriname bij het Krasnapolsky ho

Landen bezocht: