04-12-2009 - 06-12-2009 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu 04-12-2009 - 06-12-2009 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Peelen - WaarBenJij.nu

04-12-2009 - 06-12-2009

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

07 December 2009 | Suriname, Paramaribo

Vrijdag 4 december 2009

Vanmorgen was de zin ver te zoeken, dus nog maar even tot kwart over zes blijven liggen. Toen ben ik er uit gegaan en heb ik snel gedoucht, geschoren en ontbijt gemaakt. Daarna omgekleed en naar de bus gelopen.

Een paar minuten over zeven was ik op het werk. Toen heb ik eerst weer de site bijgewerkt. De site wordt nog steeds vaak bekeken en dat is toch motiverend om te blijven schrijven. Ik heb er niet altijd even veel zin in, maar het is toch de bedoeling om de vaste dagen aan te houden.

Om negen uur zou ik een afspraak met meneer Ramdhani hebben om mijn opdracht te bespreken. Zijn secretaresse belde mij of het uitkwam om de afspraak te verzetten naar tien uur. Ik had toch geen andere plannen dus ik vond het best.
Nu weet ik alleen niet welke dag om tien uur, want ik heb hem nu nog steeds niet gezien en maandag vertrekt hij voor een week naar het buitenland. Schijnbaar had hij belangrijkere zaken te doen. Ik zal het er maandag even met mijn begeleidster over hebben, zodat zij op de hoogte is. Niet dat ik dadelijk een slechte beoordeling krijg, terwijl ik niet verder kan.

De rest van de dag heb ik dus niet zo heel veel gedaan. Uiteraard wel een beetje aan de opdracht gewerkt, want over minder dan twee weken heb ik al vakantie en moet de opdracht af zijn. Wel heb ik via skype nog met ons thuis gechat. Ik moest natuurlijk wel even op de hoogte blijven van de wk-loting.

Om half vier ben ik gelijk naar huis gegaan en hebben we pasta gegeten. Dit smaakte erg goed. Daarna heb ik nog even naar ons thuis gebeld. Daar vierden ze Sinterklaas met z’n allen. Ze gingen eerst gourmetten en dan een dobbelspel.

Na het eten heeft Loes ons opgehaald en zijn we naar haar gegaan. Ze hadden twee dozen vanuit Nederland opgestuurd toen ze daar op vakantie waren en die waren nu aangekomen. Nadat ze alles hadden uitgepakt, zijn we nog even gebleven en toen heeft Loes ons weer teruggebracht. Ik had bladeren van een zuurzak boom meegenomen. Volgens de mensen hier moet je die in je kussensloop doen. Ze zeggen dat je daar rustiger van wordt en beter slaapt. Proberen kan geen kwaad, dus bij thuiskomst gelijk maar in mijn kussensloop gedaan. Ik heb de rest van de avond gelezen en ik ben bijtijds gaan slapen.

Zaterdag 5 december 2009

De dag van Sinterklaas en de dag om te trainen. Om half acht ben ik opgestaan, want rond acht uur zou Gerard mij ophalen om te gaan trainen. Het leek wel of de bladeren andersom werkte. Ik ben veel wakker geweest vannacht. Misschien heb ik de bladeren op de kop gelegd. Op het moment dat we bij het voetbalveld aankwamen, was het erg rustig. Toch vreemd, want donderdags hadden er nog verschillende mensen gezegd dat ze zouden komen.

Uiteindelijk waren we met vier man. Er was één speelster, de trainer en wij waren met twee jongens die altijd meetrainen. Dat schoot dus al lekker op. Na de bal een beetje rondgetikt te hebben zijn we naar het beachvolleybalveld gelopen. We hebben het net weg gehaald en goaltjes op het zand gezet. We zouden twee tegen twee spelen. Het was erg zwaar in het zand en ook de zon begon al flink te branden. De speelster zat er al snel doorheen en ook ik lustte wel wat water. Daarna hebben we even één tegen één gedaan en degene die scoorde moest blijven staan.

Na weer een drinkpauze hebben we nog een partijtje twee tegen twee gedaan en toen zouden we stoppen. De andere jongen is gaan keepen op een groot goal op het veld en ik ben nog even lekker op de goal gaan knallen. Ook dat moet bijgehouden worden, zodat ik helemaal scherp weer terug kom.

Na de training ben ik naar huis gegaan en ben ik onder de douche gesprongen. Soms is een koude douche toch wel lekker. Nadat ik klaar was heb ik thuis nog even gebeld en ben ik nog wat gaan lezen op bed. Ook nog even wat gegeten en toen moest ik toch de Sims maar eens gaan uitproberen. Dit was één van mijn Sinterklaascadeautjes. Ik heb het een paar uur lang gespeeld en het was erg leuk.

Tegen zeven uur haalde Gerard ons op om naar Jan te gaan. Hij is namelijk jarig vandaag. Op de planning stond een barbecue bij de kreek. Dat sla ik natuurlijk niet af.
Nadat ik Jan gefeliciteerd had, vond hij het tijd worden dat ik een rum-cola zou pakken. Dat sla ik natuurlijk niet af. Ik heb er vanavond maar een paar op. Het was erg gezellig en er was erg lekker eten. Uiteraard toch wel opgelet dat ik niet te veel heb gepakt. De verleiding was ook niet zo groot, want ik zat al snel vol. Dat is een goed teken denk ik.

Rond elf uur heeft Peter ons weer thuis afgezet en heb ik nog even op bed gelezen. Tot ik het mooi vond geweest en ben gaan slapen.

Zondag 6 november 2009

Na weer veel wakker geworden te zijn, ben ik maar gaan lezen. Om half negen ben ik eruit gegaan, want volgens de gids kwam Ajax weer op de tv. Uiteraard viel dit weer zwaar tegen, want die scheittekenfilm was er weer op. Dus maar weer terug naar bed om te gaan lezen. Zo ga je wel snel door je voorraad boeken heen. Om half elf begon de wedstrijd RKC-PSV dus daar heb ik wel een stuk van gekeken.

Verder heb ik met Britt en ons thuis gebeld en nog wat gelezen. Ook heb ik opa en oma nog gesproken, want die waren bij ons. Het regende behoorlijk vaak en hard. Je kunt merken dat de regentijd er toch is, ondanks de voorspellingen van een tijd terug dat er grote droogte zou zijn. Wel is het nog steeds warm.

Na de telefoontjes had ik toch maar besloten om de was te gaan doen. Dit was gisteren blijven liggen en vandaag had ik eigenlijk ook geen zin. Maar ja, ook die dingen moeten gebeuren. Ik ben dus een hele tijd met de was bezig geweest. Nadat deze klaar was ben ik mijn schoenen gaan poetsen. Ik denk dat ik later maar huisman wordt. Ik heb hier al regelmatig kunnen oefenen. Tussendoor heb ik ook nog telefoon gekregen van Annie Lamers. We hebben gezellig gesproken. Daarna ben ik alvast een stuk gaan typen voor op de site.

De rest van de avond heb ik gelezen en al wat was binnengehaald. En om mijn huishoudelijke zondag af te sluiten het hoogtepunt van de avond: Overhemden strijken!

  • 07 December 2009 - 10:49

    Lianne:

    Hee Mark!

    Het gourmetten en dobbelen afgelopen vrijdag was gezellig, en zoals altijd werden er weer veel cadeautjes van elkaar gejat. Verder niet veel gedaan dit weekend. Even iets om te lachen: Erik belde me net op. Hij was aan het werk, maar een klant heeft van die bakjes met klopslagroom over hem heen laten vallen. Helemaal onder natuurlijk en dat gaat al snel stinken. Hij is dus ook snel naar huis gegaan om zich om te kleden ;)

    Nog veel succes met je opdracht! Het einde is in zicht, dus nog even doorwerken en dan staan Britt en Ralph alweer op de stoep.

    Groetjes,
    Lianne

  • 07 December 2009 - 11:07

    De Ossjes Oafere:

    Hoi Mark,
    Zo alweer een weekendje om. Sinterklaas weer terug naar Spanje. We hebben een gezellige avond gehad bij de Lamertjes op 't Hoog. Volgens de foto ben jij ook niet vergeten. Nu op naar de komende feestdagen. Succes met je opdracht en tot gauw.
    Liefs vanuit de Pas

  • 07 December 2009 - 11:42

    De Bovenkampjes:

    Hoi Mark
    Nou je kunt bijna op 2 handen gaan aftellen voordat Britt komt. Je bent ook lekker verwend dit weekend zagen we wel. Hebben ze er ook een kerstman? Wie weet krijg je dan ook wel wat. Nou Mike en Jarno zijn ook lekker verwend. Mike een laptop en Jarno een nieuwe fiets en nog wat spullen.Maar het zit er weer op en ook Jarno weet nu van het geheim van sinterklaas dus volgend jaar misschien ook dobbelen? Zondag hebben we bij opa en oma alweer voor de kerst versierd buiten (lauwe on light) Kijkt we weer gezellig. Nou tot de volgende keer maar weer. Doeiiiiii.

  • 07 December 2009 - 13:36

    Fam. Lamers Oafere:

    Hoi Mark,
    Nou het zit er weer op, het heerlijk avondje hopen dat de spanning ook weg is.
    We hebben een erg leuke avond gehad met de Oss-jes dus ook een leuke verjaardag voor mij.
    The kids hebben de dans mat van de wii gekregen nou het is om te gieren je moet het maar eens komen proberen als je terug bent.
    Zo te lezen heb jij je ook vermaakt en qua kado's niet vergeten.
    Die kerel daar vergeet jou wel, balen zeg als iemand zijn afspraken niet na komt zou ik helemaal niet goed van worden.( jij waarschijnlijk ook niet).
    Succes met de opdracht toch maar proberen zoveel mogelijk af te krijgen voor Britt en Ralph komen, schiet al op voor jullie allemaal.

  • 07 December 2009 - 13:37

    Fam. Lamers Oafere:

    Er ging iets mis maar gelukkig was wat ik getypt had niet weg.
    Hou je haaks en zeker blijven schrijven hoor!!!
    Knuffel van ´t Hoog

  • 07 December 2009 - 17:50

    Nick,Erwin + Judith:

    hoi Mark

    Het blijft leuk om je verslagen te lezen al reageren we niet op alle verslagen.
    De laatste loodjes zo langzamerhand en die wegen vaak zwaar. Nog even de schouders er onder en voor je het weet is het zover en zijn Ralph en Britt er. Wij zijn druk bezig met de nieuwe kamer van Nick.
    Succes met het onder de knie krijgen met de sims.

    groetjes Nick, Erwin en Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mark

Actief sinds 23 Juli 2009
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 83190

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2009 - 30 Januari 2010

Stage Paramaribo, Suriname bij het Krasnapolsky ho

Landen bezocht: